Zilele in care cash-ul era rege se apropie de sfarsit

Zilele in care cash-ul era rege se apropie de sfarsit

Consumatorii doresc carduri de debit care pot fi utilizate in orice locatie din Europa Trei sferturi (73%) din posesorii de carduri de debit europeni doresc sa inlocuiasca cardul de debit propriu cu unul care sa fie utilizat in aceleasi conditii pe intreg teritoriul Europei, conform unui nou studiu comandat de MasterCard. Studiul a inclus 3.000

Consumatorii doresc carduri de debit care pot fi utilizate in orice locatie din Europa

Trei sferturi (73%) din posesorii de carduri de debit europeni doresc sa inlocuiasca cardul de debit propriu cu unul care sa fie utilizat in aceleasi conditii pe intreg teritoriul Europei, conform unui nou studiu comandat de MasterCard.

Studiul a inclus 3.000 de posesori de carduri de debit din Belgia, Franta, Germania, Olanda, Polonia si Marea Britanie si a fost realizat de KRC Research in numele MasterCard. Conform studiului, opt din zece consumatori (80%) doresc sa utilizeze cardul lor de debit oriunde in Europa la fel cum o fac in propria tara.

Consumatorii cunosc mult prea putine lucruri privind iminenta Zonei Unice de Plati Euro (SEPA) si beneficiile pe care le va aduce in mai putin de un an. De la 1 ianuarie 2008, in cadrul zonei SEPA, posesorii de carduri de debit trebuie sa aiba la dispozitie instrumente de plata cu care sa realizeze tranzactii cu aceleasi conditii, drepturi si obligatii, indiferent de locatie.

Javier Perez, Presedinte MasterCard Europe, spune:
"Zona Unica de Plati Euro este pentru moment o notiune recunoscuta in cercurile financiare, dar oamenii obisnuiti trebuie sa stie ca pot sa utilizeze cardul de debit in aceleasi conditii oriunde in Europa ca si in propria tara. Asa cum arata studiul nostru, notorietatea SEPA in randul consumatorilor este scazuta.

“In fiecare zi din ce in ce mai multi oameni recunosc beneficiile cardurilor de debit si renunta la cash pentru cumparaturile zilnice. Studiul nostru indica preferinta consumatorilor din Europa pentru cardurile de debit, faptul ca ele reprezinta metoda de plata pe care o aleg pentru cumparaturile intre €10 si €1991 si ca utilizeaza cardurile de credit pentru cumparaturile de valoare mai mare. Era cash-ului se apropie de sfarsit, iar oamenii pot utiliza cardurile lor de debit in toata Europa la fel de usor si de sigur ca si cum ar face tranzactii local, ceea ce va insemna un viitor fara cash.”

In Europa, mai putin de unul din zece (9%) posesori de carduri de debit a auzit de Zona Unica de Plati Euro, ceea ce indica faptul ca se pot realiza mult mai multe pentru a promova conceptul. Notorietatea este si mai scazuta in Olanda (2%), Franta (3%), Marea Britanie (5%), Germania (5%) si Belgia (8%). In Polonia, unul din trei respondenti (29%) recunoaste termenul SEPA. Dintre cei care au auzit de SEPA, numai o mica parte (9%) spune ca a inteles cu adevarat ce presupune aceasta notiune, practic mai putin de 1% dintre posesorii de carduri de debit din Europa.

SEPA stimuleaza utilizarea cardului de debit
Dupa ce li s-a explicat ce inseamna SEPA, de doua ori mai multi posesori de carduri de debit ar utiliza cardurile lor pentru a plati in strainatate la benzinarii, supermarket-uri sau restaurante. Astfel, programele prin care se incearca cresterea notorietatii SEPA in randul consumatorilor pot stimula utilizarea cardului de debit.

De exemplu, patru din zece (38%) consumatori prefera sa plateasca pentru benzina cu cardul lor de debit atunci cand calatoresc, dar dupa ce au primit informatii despre SEPA, sapte din zece (68%) si-au exprimat preferinta.

Posesorii de carduri sunt impartiti in doua tabere atunci cand vine vorba de modul in care fie bancile (34%) fie consumatorii (33%) vor beneficia cel mai mult de pe urma SEPA. Patru din zece (40%) au incredere ca bancile vor oferi informatii despre SEPA. Unul din trei (34%) are incredere mai mult in organizatiile care apara drepturile consumatorilor. Bancile sunt privite ca fiind o sursa de informare de catre francezi (68%), la polul opus situandu-se englezii (27%) si olandezii (24%).

Cash-ul nu mai este rege
Consumatorii ar cauta mai degraba in portofele lor un card de debit decat cash, in momentul in care trebuie sa plateasca la comercianti. Opt din zece (80%) considera ca un card de debit este mai usor de utilizat ca metoda de plata decat cash-ul, in timp ce doi din trei (67%) se simt mai in siguranta atunci cand folosesc cardurile de debit fata de cash.

Studiul intareste ideea ca zilele in care „cash-ul era rege” se aproprie de sfarsit si sugereaza ca trendul de crestere inregistrat in privinta emiterii de carduri de debit, cardurile de debit sub sigla Maestro® au crescut cu 5,7% in 2006 fata de anul precedent, ajungand la 287 milioane de carduri in Europa, va continua.

Consumatorii europeni utilizeaza cardurile lor tot mai des, conform studiului MasterCard. Patru din zece (39%) posesori de carduri de debit spun ca au utilizat cardul lor de debit mai des decat au facut-o anul trecut. Numai unul din 12 (8%) considera ca a redus gradul de utilizare al cardului de debit.

Debitul imbunatateste controlul cheltuielilor
Studiul MasterCard arata ca aproape jumatate dintre consumatorii europeni considera ca un card de debit o ajuta sa-si administreze cheltuielile si numai o treime (34%) prefera cash-ul. Dintre cele sase tari europene incluse in studiu, consumatorii din Franta (70%) considera ca un card de debit ii ajuta sa-si administreze si mai bine cheltuielile.

Caracteristicile viitoare ale cardului de debit pot stimula si mai mult utilizarea acestora de catre consumatori
Cateva noi caracteristici ale cardului de debit ar putea stimula utilizarea din partea consumatorilor, potrivit rezultatelor MasterCard. Marea majoritate a consumatorilor au sugerat ca securitatea sporita impotriva fraudelor (91%), mai multe locatii de acceptare (87%) si posibilitatea de a utiliza cardurile lor de debit oriunde in Europa (86%), toate acestea i-ar incuraja sa utilizeze cardurile de debit in defavoarea cash-ului.

A fost realizat un studiu telefonic ce a inclus 3.000 de posesori de carduri de debit din sase tari: Belgia, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Marea Britanie. Studiul a fost realizat in perioada 5 – 23 februarie 2007.

Marja de eroare pentru intreg studiu ce cuprinde 3.000 de interviuri este de plus sau minus 2%, cu un grad de precizie de 95%. Marja de eroare pentru esantioanele nationale este de plus sau minus 4%.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos