credius.ro

Zanul urca Banca Transilvania in topul celor mai de succes branduri romanesti

11 iunie 2007

Alegerea Zanului ca personaj care sa promoveze imaginea si produsele Bancii Transilvania a fost o idee inspirata. O demonstreaza si studiul 'Top brands 2007', realizat de compania Synovate si publicat de revista Biz. Banca Transilvania a inregistrat cea mai importanta crestere in topul brandurilor romanesti, de pe locul 10 anul trecut pana pe 6 anul acesta. Alaturi se simpaticul personaj cu fustita si bagheta, inovatia si extinderea agresiva a retelei au stat la baza acestei cresteri a notorietatii.

Ca si anul trecut, in pozitia a treia a topului brandurilor romanesti cu notorietate ridicata se afla cea mai mare banca din Romania, BCR. Locul doi de pe piata bancara, BRD ocupa in aceasta ierarhie a brandurilor autohtone pozitia a opta. Alte trei banci se regasesc in acest clasament. Banca Romaneasca se afla pe pozitia 11, in fata a doua banci cu greutate. Pe locul 12 se afla CEC, pozitia care reflecta pierderile la capitolul imagine si cota de piata suferite de banca in ultimii ani. Lucrurile s-ar putea schimba anul viitor pentru CEC, noua conducere a bancii pregatind un plan de restructurare si modernizare prin care banca sa recupereze din terenul pierdut pe piata. In perioada urmatoare CEC va demara o campane de promovare a produselor, iar din toamna va iesi pe piata cu o imagine noua. Pe pozitia a 13-a se afla Bancpost, un alt nume greu al sistemului bancar romanesc.

Topul brandurilor din sectorul banci-asigurari

Podiumul acestei ierarhii este identic cu cel al clasamentului cotelor de piata dupa active: BCR, urmata in ordine de BRD si Raiffeisen Bank. Asemanarile se opresc insa aici, iar pe locul 4 se situeaza Banca Transilvania. HVB Tiriac, cea care ocupa aceasta pozitie in clasamentul dupa active ocupa locul 13 dupa notorietate. Partenera din fuziunea in urma careia la 1 iunie a rezultat UniCredit Tiriac Bank, UniCredit nu se regaseste printre cele 15 institutii care populeaza clasamentul brandurilor cu notorietatea ridicata din sectorului banci si asigurari. Pe pozitia cinci a notorietatii se regaseste Bancpost, urmata de olandezii de la ING.

Cel mai mare castig la capitolul notorietate l-au companiile de asigurari. BIZ remarca faptul ca, fata de anul trecut, cei de la Allianz-Tiriac au urcat sapte pozitii in acest clasament sectorial, ajungand pana pe locul 7, depasind in notorietate nume precum Banca Romaneasca (8), CEC (9), Credit Europe Bank, fosta Finansbank (10), sau Alpha Bank (12). De altfel, companiile de asigurari au inregistrat cea mai spectaculoasa evolutie fata de 2006. Alaturi de saltul celor de la Allianz-Tiriac, unul dintre noii intrati in topul de anul acesta este compania AIG Life, care se situeaza pe locul 15. O explicatie pentru aceasta ascensiune a companiilor de asigurari este data de demararea in acest an a sistemului de pensii private, atat cele obligatorii, cat si facultative. Revenind la capitolul banci, noutatea in acest an este intrarea in top, pe locul 14, a Citibank.

Cercetarea intreprinsa de Synovate care a stat la baza studiului „Top brands 2007” a fost realizata in perioada aprilie-mai 2007. A fost vorba despre 700 de interviuri prin telefon, cu barbati si femei  cu varste intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori (precum Bucuresti, Pitesti, Ploiesti, Brasov, Constanta sau Galati). Acest esantion a fost reprezentativ la nivel national pentru zona urbana cu peste 100.000 de locuitori. Respondentii au fost invitati sa nominalizeze brandurile care le vin in minte, indiferent de categoria din care acestea fac parte sau de utilizare (fie ca le folosesc sau nu) si sa le evalueze pe diversi factori cheie.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro