credius.ro

Zanul Bancii Transilvania lucreaza si pe retail

9 noiembrie 2006

In ultima perioada, numele de Banca Transilvania este asociat de foarte multa lume cu finantarea si sprijinirea IMM-urilor. Produse noi, inovatoare, lansate odata la 3 luni si peste toate „Zanul" sunt lucruri care au definit institutia ca banca pentru intreprinzatorii mici si mijlocii. Cu toate acestea, retail-ul este un segment de o maxima importanta pentru banca clujeana. Banca Transilvania tinteste pozitii de top in acest domeniu de activitate, atat pe ... anumite nise, cat si pe ansamblu. "Ne propunem sa ramanem sau sa devenim leaderi pe anumite segmente sau nise ale pietei de retail si sa fim <pe podium> la restul produselor", declara pentru BankingNews, Gabriela Nistor, Director Retail Banking Banca Transilvania.

Cresterea accelerata a creditelor acordate populatiei se reflecta si in rezultatele obtinute de Banca Transilvania pe retail. In primele 10 luni ale acestui an, vanzarile de credite de retail s-au ridicat la peste 120 milioane de euro, valoare de 2 ori mai mare decat vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut. Acest rezultat a facut ca, la sfarsitului lunii septembrie, plasamentele totale pe retail ale bancii sa se ridice la 550 milioane de euro, in crestere cu peste 68% fata de inceputul anului si o dublare fata de aceeasi luna a anului trecut.

Si pe cea de-a doua componenta a activitatii, economisirea, Banca Transilvania inregistreaza o dinamica accelerata. "Banca Transilvania se afla intr-o continua dezvoltare pe partea de resurse atrase de la populatie, inregistrand o crestere mult mai rapida decat a pietei", apreciaza Gabriela Nistor. Astfel, pe segmentul economisirii persoanelor fizice in valuta, banca a inregistrat o crestere cu peste 97% in iulie 2006 fata de aceeasi luna a anului anterior, in timp ce piata a crescut cu numai 25%. In ceea ce priveste economisirea in lei, volumul depozitelor populatiei a crescut la Banca Transilvania cu peste 119% in iulie 2006 fata de aceeasi luna a anului anterior, iar piata a crescut cu numai 15%.

"Astfel, putem spune ca economisirea este pe trend ascendent in Banca Transilvania, fapt regasit si in evolutia cotelor de piata pe acest segment. Practic, ne-am majorat cota de piata pe depozitele la termen de la populatie, de la 4,73% la inceputul anului la 7,23% la luna septembrie 2006", ne-a precizat directorul pe segmentul de retail de la Banca Transilvania.

Nisa pe care strategia Bancii Transilvania a dat poate unul dintre cele mai bune rezultate este cel al cardurilor. "Suntem leaderi de piata la cardurile "gold", cardul de credit Visa Gold fiind vedeta pietei pentru segmentul de clienti premium. In ce priveste numarul de carduri emise pe total ocupam locul 5 in topul bancilor emitente", explica Gabriela Nistor. Produsul Visa Gold a fost lansat la inceputul anului 2005, iar pana acum Banca Transilvania a emis peste 5.100 de astfel de carduri. Segmentul cardurilor de credit este atacat "agresiv" de banca prin produsul MasterCard Forte, pana acum fiind emise 30.000 de astfel de "plastice", dintre care 20.000 numai anul acesta.

"Derulam in prezent o campanie de achizitie si usage pentru cardurile de credit si avem planuri mari pe acest segment, atat pentru acest an dar in special pentru anii urmatori", spune Gabriela Nistor. Principalele atuuri ale strategia de vanzare pe acest segment sunt perioadele de gratie de 55 de zile pentru cardurile de credit, dar si comisionul zero la retragerea de numerar de la ATM-urile proprii. De asemenea, cardul MasterCard Forte a fost transformat intr-un produs de masa, prin reducerea venitului minim solicitat la obtinere de la 200 la 100 de euro. Mai mult, Banca Transilvania deruleaza pana la sfarsitul anului o campanie promotionala pentru cardurile de credit (MasterCard Forte si Visa Gold), in cadrul careia ofera zilnic clientilor cumparaturi gratuite (premii care constau in contravaloarea tranzactiei efectuate), marele premiu fiind un Alfa Romeo GT Impression.

La randul lor, produsele de creditare din portofoliul Bancii Transilvania au beneficiat de cateva imbunatatiri, ce vizeaza in primul rand accesibilizarea acestora, dupa cum ne-a explicat directorul diviziei de retail a bancii. Astfel, perioada de acordare a creditelor de nevoi a fost majorata de la 7 la 10 ani, suma maxima care poate fi obtinuta a crescut la 15.000 de euro, iar in evaluarea bonitatii clientului se iau in calcul si veniturile din chirii si dividende. In plus, pentru toate creditele de retail varsta maxima la finalul perioadei de finantare a fost extinsa de la 65 la 70 de ani. De asemenea, banca a intrat si pe nisa finantarilor destinate romanilor care lucreaza in strainatate, oferind ca produse distincte credite imobiliare si de nevoi pentru acestia.

"Avem in lucru inca doua produse de creditare si cateva carduri co-branded", ne-a precizat Gabriela Nistor, referindu-se la directiile de dezvoltare a portofoliului de produse de retail al Bancii Transilvania. Cosmetizarea produselor existente si lansarea unora noi va permite bancii sa-si mentina si imbunateasca actuala pozite in pe piata produselor de creditare destinate populatiei. Potrivit oficialului Bancii Transilvania, institutia se afla pe unul din primele 5 locuri pe segmentul resurselor si al creditelor pentru investitii imobiliare, iar in ceea ce priveste creditele de consum are in vedere ocuparea unei pozitii intre primele 5-6 banci de pe piata. "Retail-ul este una dintre cele mai importante linii de business ale bancii, iar strategia va ramane in continuare axata foarte mult pe acest segment. Ne propunem sa ramanem sau sa devenim leaderi pe anumite segmente sau nise ale pietei de retail si sa fim pe podium la restul produselor", conchide directorul diviziei de retail a Bancii Transilvania.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro