Volksbank vrea sa fie a doua Banca Transilvania

Volksbank vrea sa fie a doua Banca Transilvania

Sper sa nu se supere cei de la Banca Transilvania cand vor auzi declaratiile noastre, a glumit ieri Gerald Schreiner, presedintele Volksbank, imediat dupa ce a anuntat obiectivele de crestere ale bancii. Volksbank urmareste in doi ani sa ajunga pe locul 5 pe piata bancara, pozitie ocupata in acest moment de Banca Transilvania. Obiectivul este

Sper sa nu se supere cei de la Banca Transilvania cand vor auzi declaratiile noastre, a glumit ieri Gerald Schreiner, presedintele Volksbank, imediat dupa ce a anuntat obiectivele de crestere ale bancii. Volksbank urmareste in doi ani sa ajunga pe locul 5 pe piata bancara, pozitie ocupata in acest moment de Banca Transilvania. Obiectivul este foarte curajos, in conditiile in care banca a patruns la inceputul anului acesta in clasamentul dupa active al primelor 10 banci din Romania. „Obiectivul este unul indraznet, insa cred ca putem sa-l indeplinim”, declara convins Schreiner.

Modelul de crestere pe care il adopta cei de la Volksbank este chiar cel al competitorului pe care si-au propus sa il detroneze de pe locul 5 in urmatorii doi ani. „Ceea ce a reusit Banca Transilvania in ultimii ani este extraordinar si cred ca reprezinta un model de poveste de succes”, declara Gerald Schreiner. Domnia sa precizeaza ca Volksbank isi doreste sa repete evolutia de succes a Bancii Transilvania pe piata. „Banca Transilvania a aratat ca se poate, asa ca de ce povestea nu s-ar putea repeta pentru a doua oara?”, se intreaba retoric Schreiner.

Evolutia Bancii Transilvania in ultimii ani este cu adevarat una impresionanta. Perceputa pana nu demult ca o banca de provincie, Banca Transilvania a urcat in ultimii trei ani de pe locul 10 pana pe locul 5, salt pe care vrea sa il faca si Volksbank in numai 2 ani. In perioada 2003 – 2006, „clujenii” si-au dublat cota de piata, de la 2,3% la sfarsitul lui 2003, la 4,7% la 31 decembrie anul trecut. La inceputul lui 2005, cei  de la Banca Transilvania au demarat la randul lor un proiect foarte ambitios, anume sa devina „Banca numarul 1 pentru IMM-uri”, obiectiv pe care in buna parte l-au indeplinit. Mai multe despre atingerea acestei tinte vom afla insa la sfarsitul lui 2007, cand Banca Transilvania va lansa ultimul produs destinat IMM-urilor.

Daca Banca Transilvania si-a sustinut cresterea prin tintirea segementului intreprinderilor mici si mijlocii, cei de la Volskbank vor sa repete aceasta „poveste de succes” mizand pe creditele de retail garantate cu ipoteca. Banca si-a prezentat ieri noile conditii de creditare, care vor intra in vigoare din iulie. Acestea se vor aplica numai creditelor de nevoi personale garantate cu ipoteca si creditelor imobiliare/ipotecare si prevad un avans standard de 15%, care poate cobora in unele cazuri si la zero, in timp ce gradul de indatorare poate urca la 65%. „Cu aceste noi produse nu consideram ca am adoptat o abordare mai agresiva, ci una adecvata la risc. Este o abordare mai realista, bazata pe experienta noastra”, a precizat Gerald Schreiner.

Domnia sa precizeaza ca Volksbank este la ora actuala in prime 5 banci de retail din piata, tinta pentru sfarsitul acestui an fiind ocuparea pozitiei a opta in ierarhia bancilor dupa active. „Vom ramane o banca axata pe retail, in principal pe partea de imprumturi garantate cu ipoteca, atat pe partea de finantare, cat si refinantare”, spune Schreiner. Ramane de vazut daca „Zanul” ales de cei de la Volksbank le va oferi rezultatele asteptate.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro
 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos