credius.ro

Veniturile din retail banking vor continua sa creasca in urmatorul deceniu

9 aprilie 2008

Piata mondiala a serviciilor si produselor bancare de retail se cifra la 1.280 miliarde euroin 2006, iar analistii EFMA si Capgemini estimeazain raportul Wolrd Retail Banking 2008 ca acestea ar putea creste la 1.900 miliarde euro panain 2017.

Bancile vor trebui,insa, sa isi redefineasca strategiile pe segmentul de retail banking pentru a-si mentine sau creste veniturile si pentru a evita scaderea profiturilor.

Printre strategiile avute in vedere de banci se numara inovatia, apropierea de client si cunoasterea nevoilor acestuia, integrarea si optimizarea canalelor alternative de distributie, precum internetul, si cresterea vanzarilor prin administrarea dinamica a retelei.

Cat priveste ponderea produselor si serviciilor care aduc venituri ridicate de pe piata de retail bancar, aceasta ar putea scadea de la 75% in 2006 la 65% in 2017, se mai arata in raport.

Reglementarile din cein ce mai restrictive privind fuziunile si achizitiile, cerinte mai dure din partea actionarilor, tehnologii flexibile si aparitia de noi jucatoriin piata duc la cresterea cometitivitatii si cel mai probabil la scaderea preturilor, sustin analistii EFMA si Capgemini.

World Retail Banking 2008 are la baza date de la 194 de banci de retail din 26 de tari din zona euro, din afara zonei euro din Europa, America de Nord si Asia-Pacific.

Pentru piata romaneasca, analistii au luat in considerare noua banci - Bancpost, CEC, Alpha Bank, Banca Transilvania, ING Bank Romania, Raiffeisen Bank, BRD SocGen, Banca Comerciala Romana, UniCredit tiriac Bank - care controleaza circa 80% din piata bancara locala.
NewsIn

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro