credius.ro

Urban&Asociatii vor sa recupereze anul acesta creante de 400 mil. euro

15 ianuarie 2008

Piata recuperarii creantelor din Romania este in plina dezvoltare, inregistrandu-se cresteri semnificative a volumelor de colectari. Compania Urban & Asociatii, unul dintre liderii acestei piete, a intermediat in 2007 colectarea de creante in valoare de 128 milioane de euro. Urban & Asociatii are o cota de piata in Romania de 67 % in zona conflictelor comerciale (B2B) si de 23 % in zona persoanelor fizice (B2C).  Pentru a  afla mai multe informatii despre activitatea companiei si piata de profil, va invitam sa cititi, in continuare, un interviu acordat publicatiei BankingNews de catre presedintele companiei Urban & Asociati, Iulian Urban.

Cum arata piata recuperarii debitelor in Romania si ce loc ocupa Urban & Asociatii pe piata romaneasca?

Piata recuperarii debitelor din Romania este in continua transformare din cauza intrarii pe piata romaneasca a unor jucatori, in special din Polonia. Urban si Asociatii a reusit sa se pozitioneze extrem de bine in mintea consumatorilor, astfel incat nu ne simtim pozitia amenintata pe piata de aparitia unor concurenti puternici.

Ce tip de firme pot apela la serviciile Urban & Asociatii si care sunt companiile care apeleaza cel mai des la serviciile dumneavostra?
 
La serviciile noastre apeleaza in special companiile care au probleme de incasare a facturilor si care doresc sa utilizeze expertiza noastra in domeniul colectarii amiabile, extrajudiciare a creantelor pe care le au de incasat din piata. Avem insa un numar semnificativ, apoximativ 18% de clienti persoane fizice, in numele carora negociem si cautam impreuna cu debitorii lor solutii de incasare a banilor.

De ce ar recurge o companie la serviciile Urban & Asociatii?

In primul rand, este vorba de apelarea la serviciile unor profesionisti, care au facut o specializare desfasurand zilnic activitati de negocieri si de mediere intre debitori si creditori; in al doilea rand este mult mai ieftin si mai avantajos pentru un client, in loc sa piarda el timpul sa sune la clienti neseriosi, sa apeleze la serviciile agentiei de colectare debite. Nu in ultimul rand, este mai ieftin sa externalizezi aceasta activitate, decat sa angajezi personal propriu pentru realizarea ei. Adica daca eu sunt avocat si mi se sparge o teava in casa, teoretic, si eu ma descurc sa o schimb, insa pe langa faptul ca pierd eu timpul in care pot sa imi desfasor meseria si sa castig bani, este clar ca pot sa o repar si prost, adica sa nu fac o lucrare de calitate, asa cum o poate face un instalator profesionist, drept pentru care este mai eficient, comod si ieftin sa apelez la el. Este exact acelasi lucru ca si in cazul apelarii la serviciile Urban & Asociatii cand vrei sa iti colectezi debitele.

De ce informatii are nevoie Urban & Asociatii  pentru a demara actiunea de recuperare a unui debit?

Avem nevoie de datele relative la modul in care s-a nascut debitul (contractul care l-a generat), data la care s-a nascut si valoarea acestuia (facturile neonorate la scadenta), motivele pentru care nu s-au incasat banii. Intrucat noi lucram exclusiv prin intermediul softurilor, aceste documente ni se trimit de catre clienti scanate, pentru a se evita pierderea timpilor cu fotocopierea, curierat, etc. In baza acestor documente, negociem cu restantierii termene si conditii de plata a debitelor, astfel incat sa reusim sa readucem in echilibru interesul creditorului, dar tinand cont si de posibilitatile reale ale restantierului sa isi stinga aceste datorii.

Care este termenul maxim de desfasurare a  procedurii de recuperare a  unei creante si care sunt metodele prin care se recupereaza debitul?

In general procedura de colectare a debitelor dureaza intre 2 zile si maxim 30 zile. Aceasta pentru ca, cineva care nu vrea sa iti plateasca sau sa iti dea un raspuns concret prin care sa stinga debitul, timp de 30 de zile, este clar ca nu poate fi convins decat apeland la forta coercitiva a statului, care se traduce in apelarea la serviciile instantelor de judecata.

Ce costuri suporta un beneficiar, cum sunt aplicate acestea?

In afara de comisionul succes, creditorul nu plateste nimic, pentru ca noi lucram in sistemul "no succes, no fee" acesta fiind de altfel principiul dupa care se lucreaza in industria colectarii debitelor la nivel mondial.

Cat de bine considerati ca sunt informate companiile in ceea ce priveste modalitatile legale prin care se pot recupera debitele si tipul de servicii pe care il presteaza Urban & Asociatii in beneficiul lor?

Asociatia Uraban & Asociatii comanda frecvent studii de piata, de multe ori si noi efectuam studii in acest sens. Gradul de penetrare a informatiei catre consumator depinde extrem de mult de valoarea si intensitatea eforturilor de promovare prin publicitate a industriei colectarii debitelor in general, si a serviciilor oferite de Urban & Asociatii in particular. Avem alocat pentru acest an un buget de publicitate de 800.000 de euro, care este extrem de mare pentru piata pe care noi actionam si speram sa crestem gradul de perceptie al consumatorului roman, asupra imaginii Urban & Asociatii, de la 23% la 60% pana la finele anului 2008.

Care este  profilul clientilor bancilor care nu-si onoreaza datoriile si care sunt principalele motive pentru care acestea ajung sa nu-si respecte contractele?

Profilul este cel standard al tanarului cu varsta intre 23-36 ani, care se indatoreaza apeland in special la un credit de consum, pe care ajunge sa nu il mai poata achita, din cauza faptului ca nu isi calculeaza in termeni reali posibilitatea de rambursare a acestor imprumuturi. Aceste intarzieri la plata, vor fi insa in 2008 datorate in mare masura si fluctuatiilor inregistrate de moneda nationala, care continua sa slabeasca fata de euro, cat si datorita valului de scumpiri care vor debuta in 2008, mai ales dupa perioada lunii decembrie 2007, cand toata lumea a cheltuit bani, a venit acasa incarcata cu cadouri, iar in ianuarie si februarie 2008 se va trezi asaltata de facturi, si chiar sufocata de ele.

Care sunt principalele probleme pe care le intampina Urban & Asociatii in ceea ce priveste desfasurarea activitatii sale si colaborarii cu clientii sai?

Incercam sa inoculam in mintea clientilor nostri faptul ca desfasuram o activitate total diferita si separata de cea derulata de avocati. Este esential sa se inteleaga faptul ca, un colector de debite este o persoana de negociere, este partenerul de discutie impreuna cu care poti si este bine sa cauti solutii de stingerea a debitului pe care il ai. Daca intelegi faptul ca, colectorul de debite este de fapt persoana care doreste sa te ajute, nu sa te ameninte cu procese sau alte forme de constrangere, atunci poti sa
eviti multitudinea de probleme juridice care pot sa apara ulterior si sa inchei o tranzactie de stingere a restantei pe care o ai.

Cum a fost anul 2007 pentru Urban & Asociatii si care sunt planurile pentru 2008?

Anul 2007 a fost unul extrem de bun pentru compania noastra, intrucat am pus in primul rand bazele dezvoltarii si extindere noastre la nivel national. Am reusit sa deschidem birouri in afara de Bucuresti la Constanta, Brasov, Sibiu, Timisoara, Cluj si Iasi. Pentru anul 2008 vom continua extinderea astfel incat sa ajungem sa detinem cate un birou in fiecare oras resedinta de judet din Romania, intentionand sa atragem peste 15.000 de clienti noi in 2008.

Cate actiuni de recuperare a debitelor sunt demarate in prezent de Urban  &Asociatii?

Avem inregistrate peste 185.000 de cazuri in zona conflictelor comerciale- B2B si 110.000 de conturi din zona colectarii de la persoanele fizice -B2C.

Cati clienti din Romania au beneficiat de serviciile companiei  dumneavostra anul trecut si care este valoarea totala a debitelor recuperate de companie in aceasta perioada?

Avem in acest moment un numar de circa 23.700 de clienti in Romania, avem in portofoliu creante de recuperat in valoare de 665 milioane de euro, iar valoarea totala a comisionului de incasat este de circa 72 de milioane de euro. In 2007 am intermediat colectarea unor creante in valoare totala de 128 de milioane de euro, iar ponderea totala a venit din zona colectarii creantelor din zona B2B. Speram ca in 2008, odata cu extinderea la nivelul intregii tari, sa atingem o valoare a sumelor colectate de peste 400 de milioane de euro.

Ludmila Cucia 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro