credius.ro

Topul celor mai responsabile banci

5 noiembrie 2006

Noile tendinte in ceea ce priveste imaginea unei companii din Romania sunt acelea construite prin proiecte de responsabilizare sociala, adica CSR-ul. Cu alte cuvinte, investesti in proiecte sociale si/sau caritabile - si te alegi cu o imagine de invidiat, una a valorilor. Chiar daca o suma de aproximativ 300.000 euro reprezinta un buget rezonabil pentru o agentie de publicitate in vederea realizarii unei campanii de promovare, unele banci au preferat ... sa "investeasca" acesti bani in CSR. Asa, si-au format o imagine mai buna decat daca ar fi apelat la o campanie de publicitate tipica. Este adevarat insa ca rezultatele CSR-ului nu vin imediat.

In Romania, primele companii care au adoptat acest concept ca si strategie de marketing au fost cele din domeniul farmaceutic, IT&C, sectorul financiar - bancar si, nu in ultimul rand, agentiile de publicitate. Pentru a alege o astfel de strategie trebuie sa fii pregatit sa investesti in sponsorizari ale unor ONG-uri care se ocupa cu intrajutorarea persoanelor cu handicap, sponsorizari ale proiectelor culturale si de protectia a mediului si multe altele. In acest sens, Business Review a alcatuit o lista de 87 de nume de firme mari din Romania care aloca timp si bani unor campanii care au acest gen de tematica.

Banca Transilvania ocupa prima pozitie

Intr-un clasament al institutiilor financiar-bancare in functie de sumele investite in astfel de campanii, in ultimii doi ani, Banca Transilvania ocupa prima pozitie, cu o donatie de 400.000 de euro pentru fiecare an, respectiv 2004 si 2005. Urmeaza HVB Tiriac, care a investit 250.000 de euro in anul 2004 si tot atat in 2005.

La randul sau, Romexterra Bank a inregistrat un salt urias in ceea ce priveste banii alocati pentru astfel de campanii. Daca in 2004 a platit aproximativ 43.000 de euro, in 2005 suma aproape s-a triplat, ajungand la 143.000 de euro. O evolutie inversa a inregistrat "investitia" Raiffeisen Banca pentru Locuinte, care a ajuns de la 60.000 de euro in 2004 la 25.000 de euro anul trecut. Si Unicredit a alocat sume importante unor astfel de proiecte: 125.000 de euro in 2004, respectiv 100.000 de euro in 2005. Participante la astfel de campanii de intrajutorare au mai fost Alpha Bank, BRD Socelease IFN, etc. Mentionam ca unele institutii financiare nu au facut publice sumele investite in astfel de activitati, considerandu-le confidentiale.

Din domeniul asigurarilor amintim Generali Asigurari, cu 35.000 euro in 2004 si 27.000 de euro in 2005, plus BCR Asigurari, care a cotizat 37.000 de euro in 2004, respectiv 74.331 euro anul trecut.

CSR - mai multe obiective dintr-o lovitura!

Reprezentantii bancilor sunt de parere ca prin intermediul CSR-ului, institutia financiara investeste in imaginea ei pe termen lung ajutata find de norme de valoare in care crede. Totodata, isi motiveaza angajatii si ajuta si o categorie de persoane sau sectoare care au nevoie de investitii majore. Pentru BRD-Groupe Societe Generale spre exemplu, campaniile de CSR inseamna noi parteneriate pentru proiecte valoroase, promovarea principiilor companiei. "O parte a acestor proiecte a avut drept misiune promovarea voluntariatului in randurile angajatilor nostrii", declara Adela Pascu, Secretar General BRD- Groupe Societe Generale. CSR-ul nu reprezinta numai o tactica care va aduce profit imediat. Este o investitie in imagine, pe termen lung, care aduce credibilitate si de aici se consolideaza pozitia companiei pe piata si in fata angajatilor.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro