
Performanța Grupului TeraPlast în primele nouă luni din 2025 reflectă soliditatea strategiei de dezvoltare și eficiența operațională într-un context de piață complex. Creșterea a fost impulsionată de cererea susținută din divizia de Instalații, de extinderea pe piețele vestice prin Grupul Wolfgang Freiler, care și-a adus contribuția pe întregul interval de raportare, și de Optiplast din Croația, care a sprijinit avansul volumelor de ambalaje flexibile.
În același timp, îmbunătățirea operațională a diviziei de Ambalaje a grevat mai puțin profitabilitatea consolidată. Integrarea activităților externe și creșterea ponderii exporturilor la 35% din cifra de afaceri (vs. 25% la T3/2024) confirmă direcția strategică a Grupului de a deveni un jucător regional puternic, cu o bază solidă de creștere pe termen lung.
„Performanțele din primele nouă luni ale anului reflectă maturitatea Grupului TeraPlast și arată că strategia noastră de echilibru între piața internă și cea externă funcționează. Achizițiile din afara României și-au dovedit utilitatea, deși încă mai sunt multe de îmbunătățit acolo și mai este loc de creștere pentru anii următori. Ne continuăm transformarea într-un lider regional capabil să gestioneze schimbările și să valorifice oportunitățile din piață și vom continua să creștem.” a declarat dl Bogdan Crăciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
Evoluții cheie – primele 9 luni din 2025 vs. primele 9 luni din 2024:
„Rezultatul net rămâne în teritoriu pozitiv, deși a înregistrat impactul unor cheltuieli nerecurente legate de achiziția Aquatica Experience, așa cum am văzut și în cazul celorlalte achiziții, însă contractele în derulare vor asigura profitabilitatea Aquatica Experience la final.
Totodată, profitul operațional a crescut cu 160%, de la 11,3 milioane de lei, la 29,4 milioane de lei, iar asta, împreună cu evoluția cifrei de afaceri care ne apropie de pragul de 1 miliard de lei, sunt în linie cu angajamentul luat față de acționari la începutul anului 2025.” a adăugat dl Crăciunaș.
Rezultatele Grupului TeraPlast în primele nouă luni din 2025
| sume în mii lei | 9 luni/2025 | 9 luni/2024 | Variație
9 luni/'25 vs 9 luni/'24 |
| Cifra de afaceri, | 857.372
|
681.159
|
26%
|
| din care | |||
| Instalații* | 625.061 | 485.707 | 29% |
| Granule* | 69.723 | 71.246 | -2% |
| Ambalaje* | 122.834 | 86.789 | 42% |
| Ferestre* | 39.754 | 37.416 | 6% |
| Marja brută | 319.833 | 240.177 | 33% |
| EBITDA, din care | 71.816 | 45.211 | 59% |
| Marja EBITDA Grup | 8,4% | 6,6% | |
| Instalații | 64.175 | 46.859 | 37% |
| Marja EBITDA | 10,3% | 9,6% | |
| Granule | 8.129 | 7.105 | 14% |
| Marja EBITDA | 11,7% | 10,0% | |
| Ambalaje | -1.090 | -10.668 | 90% |
| Marja EBITDA | -0,9% | -12,3% | |
| Ferestre | 602 | 1.915 | -69% |
| Marja EBITDA | 1,5% | 5,1% | |
| Rezultat net | 6.272 | -6.995 | 190% |
| *Segmentul Instalații include sistemele complete pentru instalații ale TeraPlast, Grupul Wolfgang Freiler, Palplast Moldova, Aquatica Experience Group și PVC-ul reciclat micronizat al TeraPlast Recycling. Segmentul Granule include granulele PVC ale TeraPlast și granulele reciclate ale TeraPlast Recycling. Segmentul Ambalaje include ambalajele flexibile ale TeraBio Pack, Optiplast și folia stretch Opal. Segmentul Ferestre include ferestrele și ușile TeraGlass. |
|||
Evoluția diviziilor
Instalații: 73% din veniturile Grupului
Divizia de Instalații și-a continuat tendința de creștere, iar cererea internă s-a menținut robustă și împreună cu aportul Grupului Wolfgang Freiler, creșterea cantitativă a segmentului a fost de 20% comparativ cu primele 9 luni din 2024. În 2025, Grupul Wolfgang Freiler a fost consolidat pe întreg parcursul celor trei trimestre, față de doar două trimestre în 2024.
Pe piața locală, programul Anghel Saligny a înregistrat o încetinire și întârzieri la plată, în timp ce PNRR generează tot mai multe licitații, care însă nu au un ritm la fel de accelerat precum cele din programul Anghel Saligny. Cu toate acestea, segmentul a beneficiat de o cerere solidă de produse pentru infrastructură.
Pe piețele externe, Wolfgang Freiler a început să valorifice eforturile de diversificare a piețelor adresate, cu rezultate vizibile în Austria și Germania, piețe cu potențial solid de creștere, unde TeraPlast își extinde oferta cu sisteme noi de tubulatură.
Granule: 8% din veniturile Grupului
Piața locală a fost afectată de un nivel scăzut al comenzilor din industria de cabluri din PVC și de o competiție accentuată pe preț, generată atât de producători locali care au redus prețurile, cât mai ales de importurile extracomunitare. În acest context, menținerea unei marje EBITDA în parametri a fost posibilă în special datorită exporturilor către Europa de Vest.
Ambalaje: 14% din veniturile Grupului
Divizia de Ambalaje și-a menținut performanța pe segmentul de retail, care include marile lanțuri de magazine și distribuitorii locali, unde și-a consolidat poziția de furnizor la clienții tradiționali, în urma licitațiilor desfășurate.
Segmentul de produse industriale și exporturile au fost afectate de presiunea semnificativă asupra prețurilor generată de importuri, atât din Uniunea Europeană, cât și extracomunitare, acestea din urmă având un impact care nu a putut fi compensat de evoluția din segmentul de retail.
Cu toate acestea, EBITDA negativă a diviziei a fost ameliorată, ca urmare a reducerii pierderilor Opal și a contribuției pozitive a Optiplast (Croația).
Ferestre: 5% din veniturile Grupului
Divizia beneficiază de un portofoliu solid de proiecte de reabilitare, care urmează să fie finalizate. Pentru acest segment de piață, există perspective solide și pentru proiecte viitoare.
Cererea a fost dominată de sistemele din aluminiu, utilizate preponderent în proiectele non-retail.
Profitabilitatea primelor nouă luni din 2025 a fost afectată de creșterea prețurilor materiilor prime, în special a sticlei, care nu a putut fi integral transferată în prețurile finale pentru segmentul de clienți retail.
Articol furnizat de KomuniK - Comunicate de presa
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro