credius.ro

Suspiciune de frauda fara precedent. Ce banci au fost afectate?

15 decembrie 2011

Suspiciune de frauda fara precedent in sistemul bancar românesc. 17.000 de carduri ale clientilor CEC Bank au fost blocate miercuri. Ar fi vorba de o jumatate de milion de carduri potential afectate, spun surse din piata, potrivit ZF. Pana in acest moment doar CEC Bank a anuntat public ca va emite gratuit noi carduri, dar si alte institutii financiare au astfel de probleme.

Cele mai mari doua banci locale, BCR si BRD, sustin ca sistemele lor de carduri nu sunt afectate, dar monitorizeaza atent situatia. Insa, surse din piata citate de ZF spun ca bresa de securitate a aparut in cazul procesatorului de carduri al Erste Bank, fiind afectate cardurile cu care s-au facut tranzactii in benzinariile OMV Petrom in perioada mai-decembrie 2011. Terminalele de plata din benzinariile OMV Petrom sunt instalate de BCR, al carei actionar majoritar este Erste.

 

Ce spun reprezentantii OMV

"Circa jumatate din totalul platilor efectuate in cadrul OMV sunt plati non-cash. Securitatea este cea mai mare prioritate si, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzactiile pe baza de card, sistem bazat pe standarde internationale. Datele de card de credit ale clientilor nostri nu sunt stocate, in niciun moment, in sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate bancii relevante in forma criptata. Expertii externi au inceput imediat verificarea sistemelor noastre. Pana acum nu au fost evidentiate probleme in securitatea sistemului. OMV face tot posibilul sa sprijine rezolvarea acestei situatii”, au explicat pentru Wall-Street.ro oficialii OMV.
 

 

 

Doar olandezii de la ING Bank mai au confirmat pentru presa (nu oficial) ca au primit o asemenea avertizare, iar cardurile mai multor clienti au fost blocate. "Investigatiile se afla in derulare. Din primele informatii, posibilele datele afectate nu sunt suficiente pentru compromiterea cardurilor care au fost expuse. Nu au fost copiate informatii legate de PIN-uri, coduri de securitate de pe spatele cardurilor ori parole de securitate. Nu ne asteptam ca posesorii de carduri sa fie afectati, dar daca constata tranzactii suspecte, ei trebuie sa se adreseze bancilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor", au precizat pentru ZF reprezentantii ING Bank.
 

 

 

A fost frauda? Dupa ambiguitatea declaratiilor, ca cea de mai jos, se pare ca da!

 

Catalin Cretu, director general al Visa Europe pentru Romania, spune ca posesorii de carduri victime ale fraudei, ca urmare a unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa, vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii emitente. "Visa Europe a fost informata de probabilitatea unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o ancheta in acest sens si lucram indeaproape cu bancile pentru a ne asigura ca posesorii de card sunt protejati. Intrucat ancheta este in curs de desfasurare, nu putem oferi mai multe informatii in acest moment. In cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulata si de a proteja detinatorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie sa fie atenti la conturile lor si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul ", a afirmat Cretu.
 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro