credius.ro

Suferinta si tevatura bradului Millennium

6 decembrie 2007

Este ziua unui prieten. Cumperi un cadou frumos, mai exact o statueta! Esti sigur ca surpriza ta il va incanta, mai ales ca stii ca este un colectionar de asemenea obiecte. Prietenul desface cadoul. Cand observa ceea ce a primit citesti pe chipul lui bucurie. Deodata, brusc, situatia se schimba. O umbra de dezamagire isi face aparitia, dincolo de un zambet protocolar. Te uiti si tu inspre statueta. Nu intelegi nimic pana in momentul in care observi grozavia: statueta este ciobita intr-un colt. Inevitabil, incepi sa-ti pui intrebarea daca ai cumparat asa cadoul sau l-ai accidentat intre timp. Aproape ca esti sigur de prima varianta. N-ai reusit sa vezi acest amanunt la magazin. Te simti vinovat fata de prieten si realizezi ca intentia ta buna s-a transformat intr-o dezamagire pentru cel pe care ai vrut sa-l rasfeti. Si totul pentru ca ai omis cateva amanunte.

Cred ca acelasi sentiment ii incearca si pe reprezentantii Millennium Bank, care au pregatit un cadou inedit pentru romani, cu ocazia intrarii pe piata bancara autohtona: un senzational si gigantic Brad de Craciun. Imbracat in milioane de beculete, bradul este cu adevarat fabulos. Am fost si eu, alaturi de baietelul meu, unul dintre sutele de mii de romani beneficiari ai acestui cadou marca Millennium Bank in ziua de 1 decembrie. Chiar daca m-am minunat de impresionantul foc de artificii si de maretia bradului, nu pot sa omit si gustul amar lasat de inghesuiala crunta, de organizarea dezastruoasa si de nervii pusi la grea incercare de evenimentele ce au precedat si urmat celor cateva minute de euforie. A fost cumplit! Si inainte si dupa brad! Inevitabil, am dat vina pe Millennium Bank, pe autoritatile locale, pe politie si pe toata lumea care s-a  bulucit la Unirii "ca la urs". Dupa ce m-am calmat, am incercat sa extrag din context partea pozitiva a lucrurilor. Cand m-am dezmeticit si aproape ca uitasem disconfortul celor catorva minute magice, au venit ca un tavalug stirile despre povestea din Piata Unirii. Informatiile despre bradul Millennium au invadat opinia publica... Ziarele, televiziunile, radiourile, publicatiile on-line si blogurile au oferit publicului imagini, inregistrari video si audio, relatari si comentarii de la bradul Millennium. 

Latura negativa a fost subiectul principal. Senzationalul  dintr-o stire de presa nu este reprezentat de momentele emotionante traite la intensitate maxima de copiii martori ai aprinderii luminitelor bradului Millennium, ci este reprezentat cei 45 de copii rataciti de parintii lor in marea de oameni masata in Piata Unirii. Senzationalul dintr-o stire de presa nu este cifra impresionanta (100.000 de romani) comunicata de oficialii Millennium ca pe un obiectiv indeplinit, ci este busculada creata la acest eveniment. Si pe buna dreptate. Mai ales in conditiile in care lucrurile rele s-au intamplat din cauza proastei organizari. Spun asta fara a sti cine si-a asumat efectiv rolul de organizator (Millennium Bank, Primaria Capitalei sau ambele institutii). Nu poti face reclama agresiva pentru un asemenea moment, magnet pentru marea masa a populatiei, fara sa nu te gandesti si la faptul ca cei care vor da curs invitatiei s-ar putea sa nu incapa in Piata Unirii. E ca si cum ai invita la ziua ta toti colegii de servici de la o firma cu o suta de angajati, chiar daca tu ai inchiriat o masa pentru zece persoane la un restaurant.

Cred ca suferinta si tevatura bradului Millennium din 2007 s-a transformat intr-o lectie invatata pentru reprezentantii bancii portugheze in cazul in care vor dori sa le ofere romanilor acelasi cadou si anul viitor. Sunt convins ca atunci vor analiza cu atentie statueta inca de la magazin. 

Cornel Dinu
www.dinucornel.ro

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro