credius.ro

Succes... fara frontiere pentru Italo Romena

19 septembrie 2006

Banca Italo Romena, controlata de Veneto Banca, si-a prezentat rezultatele financiare pe primele sase luni ale anului in curs, aprobate de Consiliul de Administratie al Bancii Italo Romena. Cu aceasta ocazie, directorul general al Bancii Italo Romena, Athos Varusio a amintit de "Creditul fara frontiere", (lansat in urma cu doua luni), care s-a bucurat de un mare succes in randul romanilor care lucreaza in Italia. "Mai multe sute de cetateni romani... clienti ai bancii noastre, care lucreaza oficial in prezent in Nord-Est-ul Italiei, au contractat credite de la Banca Italo Romena", a spus Varusio. Un alt produs care a fost bine primit de concetatenii care muncesc in Italia este "Contul fara frontiere".

Creditele, in crestere cu peste 50%

Profitul net la 30 iunie era de 3,1 milioane euro, in crestere cu 10,4 la suta fata de iunie 2005, respectiv 3,8 milioane euro, dupa standardele internationale de contabilitate. Totodata, creditele acordate de banca au inregistrat o crestere de 50,2 la suta, ajungand la 308 milioane euro. In schimb, activele bancii au atins suma de 470 milioane euro la sfarsitul lunii iunie, fata de 207 milioane euro la aceeasi data din 2005. De asemenea, volumul creditelor externalizate pe un an totalizeaza 80 de milioane de euro (emise din Italia).

Desi banca este orientata in special catre segmentul "corporate", numarul de persoane fizice este superior persoanelor juridice, in ceea ce priveste numarul de conturi. Cat despre tipologia clientelei, daca la inceput banca avea mai multi clientii italieni, decat romani, in prezent ponderea cea mai mare este detinuta de romani. Din totalul creditelor acordate de banca Italo Romena, 40% sunt reprezentate de creditele in lei, iar restul, 60%, de cele in valuta.

Pe de alta parte, divizia de leasing a grupului, Italo Romena Leasing, a inregistrat, in primele opt luni ale anului, venituri de 36 milioane de euro din contractele incheiate. Din aceasta suma 9 milioane de euro provin din leasingul imobiliar, iar restul este reprezentat de cel auto si instrumental.

Obiectivul bancii Italo Romena, cresterea cotei de piata

In prezent, Banca Italo Romena are 20.000 de clienti si o cota de piata de 1,1%. Potrivit directorul general, Athos Varusio, unul dintre obiectivele bancii il reprezinta cresterea cotei de piata, iar pentru acest lucru, institutia are nevoie de alte agentii, in afara de cele noua deschise pana in prezent. Deschiderea acestora presupune o autorizatie din partea bancii-mama din Italia.

"Cererea de credite ipotecare si de consum din partea populatiei este tot mai importanta, ceea ce confirma cresterea puterii de cumparare a romanilor, ca urmare a sporirii Produsului Intern Brut si a scaderii inflatiei si a presiunii fiscale", a precizat directorul-general Varusio, vorbind despre oportunitatile pe care le ofera piata romaneasca.

In pofida faptului ca Banca Nationala impune institutiilor financiare ca rezervele minime obligatorii sa fie de 40% pentru valuta, Athos Varusio a precizat ca strategia bancii ramane in continuare aceea de a acorda credite si nu de a atrage fonduri. "Banca apartine unui grup, iar in cadrul grupului aceste aspecte se echilibreaza, dovada in acest sens fiind rezultatele pozitive inregistrate in ultimul an.", a spus directorul general al bancii. El a explicat faptul ca alte institutii financiare reusesc sa atraga depozite la dobanzi scazute, tocmai datorita faptului ca au o retea dezvoltata in teritoriu. Referitor la ponderea rezervelor obligatorii, de 40%, el a precizat ca in acest sens tara noastra nu are termen de comparatie cu alta tara.

Printre produsele deja lansate se disting "Contul fara frontiere" si "Creditul fara frontiere" dedicate numerosilor cetateni romani care lucreaza oficial in Italia. Lansarea acestor produse a avut la baza nevoia acestora de instrumente mai flexibile pentru a expedia bani in Romania, dar si pentru a obtine credite ipotecare in vederea achizitionarii unei locuinte in Romania. "Este vorba de produse foarte convenabile pentru lucratorii romani si pentru familiile lor, marturie a atentiei pe care Banca Italo Romena o acorda nu numai societatilor ci si populatiei", comenteaza directorul Varusio.
 
Despre grupul Veneto Banca

Succesul si experienta castigate in acesti ani stau evident la baza deciziei Veneto Banca, de a patrunde si in alte tari din Europa de Est, prin recenta achizitionare a bancilor Eximbank din Republica Moldova si Gospodarsko Kreditna Banka din Croatia. Directorul General al Grupului Veneto Banca, Vincenzo Consoli comenteaza astfel aceasta alegere: "fiind o banca din regiunea Veneto, aproprierea geografica isi are importanta ei dar ceea ce este important este ca aceste teritorii vor inregistra in urmatorii ani indicatori de crestere deosebiti, ca se pregatesc pentru intrarea in Europa si ca pe baza unor investitii nu foarte mari putem activa dupa modelul politicii de banca teritoriala". Veneto Banca intentioneaza sa parcurga drumul internationalizarii si priveste cu interes catre Bulgaria, Albania, Serbia.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro