• 73% dintre microintreprinderi intenționeaza sa accese un credit in 2012, 43% planuiesc sa constituie un depozit.
• Scad termenele de plata si creditul comercial, microintreprinderile revin la creditul bancar; asteptarile lor de la banci: promptitudine, comisioane mai mici, personal calificat si sfaturi de specialitate.
• Creste importanta promovarii microintreprinderilor in mediul on-line, in special pe platformele de tranzacționare tip piata; peste 50% dintre microintreprinderile inrolate pe www.bcrclubantreprenori.ro intra pe platforma de cel puțin 3-4 ori pe luna.
• Recomandarile BCR pentru pentru microintreprinderi: promovarea afacerii, training permanent si mare atenție la necesarul de lichiditate al firmei
Intr-un studiu realizat la comanda BCR in primavara acestui an pe segmentul microintreprinderi se arata ca produsele cu cel mai mare potențial ramân cele de finanțare: peste 73% dintre respondeti intenționeaza sa acceseze un credit in 2012. Totusi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intenția de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intenției de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intenționând sa deschida depozite in 2012.
98% dintre micile afaceri din România au un cont curent in banca, 85% efectueaza plați, 32% au depozite si 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o crestere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite si internet banking.
“Micii antreprenori vor lucra cu mai puține banci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse si servicii bancare mai multe, mai simple si mai accesibile, in general sub forma de pachete, si la prețuri mai apropiate de asteptarile lor. In plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important in alegerea bancii cu care vor sa lucreze. Exista o specializare accentuata a bancilor in ceea ce priveste oferta pentru microintreprinderi, iar aceasta se va reflecta in resursele alocate atragerii si servirii acestui segment de clienti”, a declarat Sorin Mititelu, Director Segmente BCR.
In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecința, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finanțare a afacerii; antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanța de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitaților de business, a consultanței si a trainingurilor.
“Microintreprinderile au flexibilitatea necesara adaptarii la o piața in schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competențe profesionale, iar piața locala de bunuri si servicii este departe de a fi saturata. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune si, in general, al dezvoltarii economice. Rolul bancilor in acest context este sa susțina dezvoltarea microintreprinderilor atât cu produse si servicii bancare adaptate, dar si prin instrumente de promovare si oportunitați de business”, a continuat Mititelu.
BCR a lansat in 2011 platforma www.bcrclubantreprenori.ro, disponibila prin pachetele de cont curent oferite de catre banca clienților sai microintreprinderi, care conține o oferta complexa de servicii bancare, dar si de susținere a afacerilor microintreprinderilor in general, incluzând posibilitați de tranzacționare, oportunitați de promovare a afacerii, precum si sesiuni de training specializat.
Peste 70% dintre utilizatorii activi ai platformei, folosesc platforma de mai multe de 2-3 ori pe luna, in special pentru promovarea on-line a afacerilor, inserarea de oferte de produse si servicii si interacțiunea cu alte firme. In mod special trainingurile disponibile pe platforma sunt considerate foarte utile de peste 65% dintre utilizatori.
In prezent BCR are o oferta speciala pentru microintreprinderi, pachetele Cont Anteprenor, care au inclus accesul la platforma www.bcrclubantreprenori.ro, pe diferite nivele, in funcție de dimensiunea si nevoile afacerii.
In urma studiului BCR a sintetizat o serie de recomandari cheie adresate microintreprinderilor pentru a face fața cu succes perioadei curente si de a beneficia de potențialul de dezvoltare pe termen lung:
• Un aspect important la care trebuie sa fie atenți antreprenorii este legat de promovarea afacerii, iar mediul on-line oferta in prezent posibilitați extraordinare, la costuri foarte mici.
• Alta oportunitate majora pe care o dețin microintreprinderile si ar trebui sa o foloseasca, ține de consultanța specializata pe diferitele domenii - usor de gasit pe internet, de cele mai multe ori chiar gratuit.
• Ca sa isi asigure continuitatea afacerii, antreprenorii trebuie sa fie in permanența atenți la necesarul de lichiditate al companiei si sa isi optimizeze costurile, chiar si pe cele bancare, prin accesarea celor mai eficiente pachete de produse.
• La aceasta, si in special in ceea ce priveste planurile de dezvoltare si investiții, se adauga recomandarea de a urmari informațiile referitoare la soluții simple de garantare, precum si accesul la credite cu dobânzi subvenționate total sau parțial, creditele acordate in baza unor acorduri cu instituțiile publice sau la creditele care sunt surse de finanțare in completarea celor oferite din fonduri nerambursabile de catre unele instituții publice.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro