credius.ro

Statutul social si nivelul veniturilor se masoara in culoarea cardului

8 octombrie 2007

Cardurile, ca de altfel majoritatea produselor, sunt clasificate si in functie de segmentul de clientela caruia i se adreseaza. Daca majoritatea populatiei dispune de carduri standard, exista si carduri care se adreseaza in exclusivitate clientilor de lux ai bancilor. Dupa culoarea cardului ne putem da seama ca posesorul acestuia face parte dintr-o anumita clasa sociala. Astfel, daca o persoana este detinatorul unui card auriu inseamna ca aceasta are un venit peste medie (valoarea minima pleaca de la 500 euro, dar poate fi si 1.500 euro), iar daca acesta este de culoare argintie, veniturile sale depasesc 3.500 de euro lunar. Exista si carduri exclusiviste, acestea sunt adresate clientilor cu averi impunatoare, care le ofera acces la o linie de credit nelimitata.
   
Pe piata romaneasca au fost lansate doar cardurile Gold si Platinum. Desi sunt mai scumpe decat variantele standard, acestea incep sa fie preferate de un numar tot mai mare de persoane, datorita serviciilor atasate. Cardurile Gold pot fi gasite in portofoliul majoritatii bancilor, fiind destinate persoanelor care calatoresc mult in strainatate. Detinatorii unui card auriu sunt de cele mai multe ori manageri ai firmelor mari, oameni de afaceri, avocati sau angajati ai unor multinationale.

Cardul Gold este un instrument de plata modern, care poate fi folosit pentru retragerea de numerar, efectuarea de tranzactii si plati la comerciantii din tara si din strainatate. Pe langa o limita de credit extinsa, cardul are atasat o serie de servicii specifice precum: asistenta pe timpul calatoriei, asistenta medicala sau legala si asigurari de calatorie. De asemenea, cardul Gold poate asigura si pierderea sau intarzierea bagajelor, sau a curselor aeriene. O alta facilitate a acestui produs este si posibilitatea de raportare si inlocuire in regim de urgenta a cardului furat sau pierdut, cat si asigurarea unei sume de bani in avans.

Pentru a satisface nevoile unor clienti selecti, Banca Transilvania a lansat la inceputul anului trecut cardurile Visa Platinum. Acest produs a fost creat special pentru top managementul companiilor foarte mari, oameni de afaceri renumiti, persoane cu statut social inalt. Posesorii unui card Visa Platinum au acces la o linie de credit de 30.000 euro. Cardul este emis pe o perioada de 2 ani, avand o perioada de garantie de maxim 55 zile. Pe langa toate facilitatile oferite de cardurile Gold, cardurile argintii permit si satisfacerea mai multor servicii de lux. Pana in prezent au fost emise 374 de carduri Platinum, iar pana la sfarsitul acestui an banca estimeaza ca numarul acestora va fi de 500.

Potrivit directorului de retail banking la Banca Transilvania, Gabriela Nistor “un detinator de card Visa Platinum este o persoana cu statut social deosebit de important si venituri foarte ridicate. Acesta calatoreste des, frecventeaza locatii exclusiviste, efectueaza cumparaturi de valoare mare. Pentru un detinator de card Platinum este foarte important sa poata beneficia de un tratament preferential pretutindeni si in orice moment sa aiba la dispozitie un pachet complex de facilitati”.

Visa Platinum se deosebeste de restul cardurilor prin serviciile speciale puse la dispozitia clientilor, arata oficialul Bancii Transilvania. Este vorba despre o gama larga de avantaje, menite sa asigure posesorului de card lux si exclusivitate. Odata cu Visa Platinum, clientii primesc alte doua carduri, Priority Pass si Priority Traveller, datorita colaborarii pe care Banca Transilvania o are cu Priority Collection. Cardul Priority Pass ofera detinatorilor accesul in peste 500 de saloane VIP Lounge din cadrul aeroporturilor din intreaga lume. Cu Priority Traveller clientii pot apela la un sistem de rezervari la hotel, rent-a-car, cluburi de golf, cluburi private, la tarife preferentiale si beneficiind de avantaje speciale. In plus, pentru detinatorii de Visa Platinum a fost creat pe plan international programul Visa Platinum Privileges, prin intermediul caruia clientilor le este oferita ocazia de a beneficia de oferte exclusiviste de calatorie, cazare si shopping. Totdata, banca a dezvoltat un concept de “customer care” care presupune existenta unui specialist pe produs care va fi in permanenta la dispozitia clientilor, oferindu-le suport pe toata perioada detinerii cardului.

In varful ierarhiei celor mai exclusiviste carduri se situeaza World Signia, produs emis sub sigla MasterCard. Detinatorii de carduri Signia sunt seici sau oamenii de afaceri cu sute de milioane de euro in conturi bancare si cu proprietati nenumarate. Ca o garantie a atentiei de care se bucura acestia, numele lor este gravat cu aur pe cardul de culoare maronie. Ei pot avea acces la servicii la care un client obisnuit nici nu a visat. Signia poate satisface excentricitatile oricui, 24 din 24 de ore, intregul an, de la rezervari in cele mai luxoase hoteluri, la organizarea de petreceri extravagante sau asistenta in situatii de urgenta. Acest  produs nu a fost lansat deocamdata pe piata romaneasca, deoarece exista prea putine persoane care ar putea indeplini conditiile cerute de banci, in cazul emiterii lui. Doar 1% din baza de detinatori de carduri din intreaga lume dispun de carduri Signia. 

Ludmila Tcacenco

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro