Si bancile acorda consultanta pentru afaceri

Si bancile acorda consultanta pentru afaceri

Un business-man la inceput de drum are nevoie de capital, dar mai ales de o buna consiliere din partea specialistilor. Si in acest sens bancile s-au modelat dupa cerintele clientilor, asigurand, pe langa multitudinea de produse pentru IMM-uri, servicii speciale de consultanta. Se observa doua abordari. Daca unele banci s-au gandit la centre de afaceri

Un business-man la inceput de drum are nevoie de capital, dar mai ales de o buna consiliere din partea specialistilor. Si in acest sens bancile s-au modelat dupa cerintele clientilor, asigurand, pe langa multitudinea de produse pentru IMM-uri, servicii speciale de consultanta. Se observa doua abordari. Daca unele banci s-au gandit la centre de afaceri specializate pentru a satisface doleantele clientilor privind consultanta in afaceri, alte institutii bancare au gasit … ca "punct forte" o comunicare profesionala cu clientii business in toate unitatile de care dispun.

Bancpost, Volksbank si Raiffeisen mizeaza pe centre de afaceri

Una dintre bancile care a ales sa comunice cu oamenii de afaceri deschizand asa-numitele “centre de afaceri” este Bancpost. Clientii bancii se intreaba, probabil, cum functioneaza acest nou model de business. "Prin centrele de afaceri, Bancpost a implementat conceptul de afaceri al bancii-mama, EFG Eurobank. Este un concept care se bazeaza pe gestionarea personalizata a relatiei comerciale cu clientela corporativa.", ne-a declarat Cecilia Pana, director Medium Enterprises Division Bancpost. Banca mizeaza pe construirea unui parteneriat pe termen lung, printr-o buna gestionare a relatiei cu clientii si, nu in ultimul rand, prin responsabilitatea asumata privind calitatea serviciilor.

La centrul de afaceri Bancpost gasesti un punct unic de contact pentru toate produsele si serviciile bancii. Oamenii de afaceri beneficiaza de competenta si autonomie pentru implementarea rapida si personalizata a serviciilor, prin personal specializat in managementul relatiei cu clientela bancii.

Ce produse si servicii gasiti aici? Cecilia Pana spune ca managerul de relatie (n.r. – consilierul bancii) asigura interfata pentru toate produsele si serviciile bancii. Printre acestea amintim: facilitati de credit, operatiuni de piata valutara sau monetara, servicii de cash management, plati internationale, finantarea comertului sau produse de carduri bancare pentru plata salariilor. De asemenea, asigura un contact unic si pentru serviciile filialelor bancii, precum finantare prin leasing, servicii de evaluare, consultanta sau plasamente in fonduri mutuale.

Pe aceeasi lungime de unda se situeaza si Volksbank. "Avem un centru de corporate, o sucursala dedicata exclusiv clientilor corporativi", spune si Alin Merer, marketing & PR Manager. "Noi oferim consiliere personala si un cadru mai familiar. La aceasta sucursala fiecare client in parte discuta si negociaza nivelul de creditare. Putem spune ca avem succes, avand in vedere faptul ca sucursala este amplasata in centrul Bucurestiului pe strada Apolodor, in zona Unirii", a continuat Alin Merer. Un alt avantaj mentionat de reprezentantul Volksbank, "cu greutate" pentru soferi, il au si locurile de parcare pe care le pun la dispozitie, avand in vedere ca aceasta zona este foarte aglomerata. In schimb, cei care vor asistenta la modul general, se pot adresa oricarei sucursale Volksbank din Bucuresti si din tara.

La randul sau, Raiffeisen Bank pune la dispzitia partenerilor sai (IMM sau companii mari si medii) consilieri si experti in domeniu in cadrul unor unitati specializate. Inca de la sfarsitul anului trecut, Raiffeisen Bank si-a intampinat clientii cu patru centre operationale pentru afaceri: in Timisoara, Brasov, Iasi si Craiova. "Crearea acestor centre operationale pentru afaceri reprezinta o solutie inovatoare care asigura partenerilor nostri spatiu si personal dedicat pentru consultanta si operatiuni bancare. Asa cum se stie, o mare parte a investitiilor, pe care Raiffeisen Bank le-a facut si le face in Romania, sunt indreptate spre reteaua de unitati, pentru a oferi servicii de calitate. In acest spirit se inscrie si initiativa de a crea centre de excelenta operationala pentru companii", a spus Marinel Burduja, prim-vicepresedinte Raiffeisen Bank.

“Suntem peste tot acasa”

Orientarea catre finantarea intreprinzatorilor a impus la Banca Transilvania un alt model de abordare a acestui segment de piata. “Fiecare unitate a noastra este un centru de afaceri”, considera directorul general adjunct al bancii, Ionut Patrahau. Acesta subliniaza importanta acestui mod de abordare, prin care decizia in privinta creditarii unui intreprinzator este mai rapida, fara a mai fi necesara aprobarea centralizata a solicitarilor venite din partea clientilor. Aceasta deoarece in fiecare unitate BT exista personal specializat in consultanta de afaceri.

La randul lor, reprezentantii BRD considera ca nu trebuie sa ai nevoie de un centru de afaceri pentru a acorda atentie speciala unui business-man. Specialistii in domeniu pot fi intalniti in fiecare unitate bancara BRD. "La noi, genul acesta de consultanta o acorda consilierii specializati pe fiecare segment de clientela", ne-a declarat Traian Traicu, sef serviciu directia de comunicare.

"Un client BRD primeste orice fel de informatie doreste. Se acorda consultanta in masura in care intreprinzatorul vine la noi, doreste un credit, vrea sa fie sfatuit in privinta afacerii pe care o are. Oferim tot sprijinul de care clientul are nevoie, atat in privinta dezvoltarii afacerii lui, cat si in privinta derularii business-ului", a continuat Traian Traicu. Astfel, clientii acestei banci nu trebuie decat sa se adreseze consilierilor de clientela specializati in IMM-uri, in fiecare unitate BRD.

Si intreprinzatorii care aleg sa se imprumute de la BCR au la dispozitie consultanti de afaceri in fiecare din cele 450 de unitati disponibile. Banca ofera sprijin clientilor sai "prin toti porii, pe toate segmentele", ne-a spus Corneliu Cojocaru, director de comunicare la BCR. In acest sens, intreprinzatorii sunt sfatuiti de cei mai buni specialisti inainte de a incepe o afacere, dar si pe perioada derularii ei. In opinia lui Corneliu Cojocaru, consilierul reprezinta “avocatul bancii pe langa client si, totodata, avocatul clientului pe langa banca. Fluxul de informatie decurge continuu in ceea ce priveste consultanta in afaceri, astfel incat clientul afla ce i se potriveste cel mai bine”.

Nicoleta Margineanu
nicoleta.margineanu@bankingnews.ro
 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos