Serviciile bancilor italiene, scumpe si proaste

Serviciile bancilor italiene, scumpe si proaste

Bancile italiene sunt cele mai scumpe din Europa. Aceasta este concluzia unui studiu realizat chiar de autoritatea pentru concurenta din Italia, Antitrust, care arata ca fiecare gospodarie din „Cizma” cheltuie in medie 182 de euro pe an pentru a avea un cont curent. In comparatie, in Olanda se cheltuie 35 de euro in acelasi scop,

Bancile italiene sunt cele mai scumpe din Europa. Aceasta este concluzia unui studiu realizat chiar de autoritatea pentru concurenta din Italia, Antitrust, care arata ca fiecare gospodarie din „Cizma” cheltuie in medie 182 de euro pe an pentru a avea un cont curent. In comparatie, in Olanda se cheltuie 35 de euro in acelasi scop, 65 de euro in Belgia si Marea Britanie, in timp ce acest serviciu scoate din buzunarele francezilor si spaniolilor 99 de euro, respectiv 108 euro.

In raportul realizat, Antitrust atrage atentia asupra costurilor ridicate ale serviciilor oferite de bancile italiene, absenta transparentei prestatiilor facturate si fidelizarea fortata a consumatorilor prost informati. In acest context, autoritatea deplange slabiciunea concurentei in cadrul sectorului bancar italian in comparatie cu alte state europene, in absenta motivatiilor pentru dezvoltarea unui mediu concurential real si veritabil. Studiul dezvaluie diferente majore intre costurile de intretinere a conturilor aplicate de diferite banci si absenta informatiilor clare la nivelul consumatorilor, ceea ce reduce posibilitatea de a compara si a alege.

Insa bancile italiene nu sunt doar cele mai scumpe din Europa. Slabicuni exista si din punctul de vedere al calitatii serviciilor. Acest lucru a fost relevat anul trecut de compania britanica Lafferty Group, specializata in cercetare si consultanta, cu o experienta globala in domeniile retail banking si carduri. Studiul Lafferty arata ca bancile italiene au punctat cel mai prost in cadrul unei analize pe indicatori care evalueaza aspectul exterior si interior al unitatilor, personalul, gradul de automatizare sau promovarea in cadrul sucursalelor. Astfel, bancile din Italia au obtinut un rating de 3,6 puncte, situandu-se pe ultimul loc intr-un clasament in care institutiile creditoare din Portugalia au obtinut prima pozitie, cu un punctaj de 8,1. De asemenea, studiul arata ca o agentie bancara mediocra din Romania a obtinut un punctaj de doua ori mai mare decat una din Italia. Raportul Lafferty caracterizeaza multe dintre unitatile bancare din Italia drept neingrijite si dezorganizate si avand, alaturi de cele din Spania, cel mai scurt program de lucru cu clientii. Studiul britanicilor a cuprins 55 de banci din 10 tari europene. In Romania, bancile italiene sunt reprezente de UniCredit, CR Firenze, Banca di Roma, Banca Italo-Romena si San Paolo Imi Bank.

Bancherii italieni au reactionat imediat la rezultatele raportului Antitrust. Asociatia Bancilor Italiene (ABI) a publicat un comunicat de presa  prin care incearca sa apere sectorul bancar italian, apreciind ca raportul ignora gama larga de servicii oferite de bancile italiene, care si-au demonstrat deja capacitatea concurentiala atat pe piata din Italia cat si pe pietele externe. In acelasi timp, ABI se declara pregatita sa discute cu guvernul si autoritatile de control din Italia pentru a clarifica diferitele aspecte referitoare la concurenta din sectorul bancar si nivelul preturilor practicat pe aceasta piata, in vederea intaririi competitiei intre operatori si protejarea intereselor consumatorilor.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos