credius.ro

Servicii all-inclusive la creditele pentru locuinta

23 octombrie 2006

Esti decis sa-ti cumperi o casa, fapt pentru care cauti o banca care iti poate finanta visul. Bati o gramada de drumuri pana cand gasesti creditul ipotecar care ti se potriveste. Banca aproba cererea ta, astfel ca incepi sa alergi dupa casa. Anunturi imobiliare, nenumarate telefoane, nervi si extenuare. Mai este putin si expira perioada pe care banca ti-a pus-o la dispozitie pentru a-ti alege locuinta. Esti pe muchie de cutit. Aproape ca erai pregatit sa suni la banca pentru a cere o amanare cand ai gasit o casa pe placul tau. Iata un scenariu des intalnit in randul celor care vor sa-si achizitioneze locuinta prin credit ipotecar. Ce-ai spune daca n-ar mai trebui sa alergi atat? 

Daca in turism lucrurile se misca mult mai greu, piata romaneasca fiind cu mult in urma celor din tarile occidentale, sistemul all-inclusive prinde contur in alte domenii de activitate, precum piata imobiliara. Noul serviciu, aparut recent, reprezinta un parteneriat incheiat intre banci si agentiile imobiliare. Acesta are ca scop atragerea cat mai multor clienti de ambele parti. Parteneriatul, aparut pe o piata in care concurenta este acerba, reuneste practic doua servicii intr-unul singur. Toate partile implicate - bancile, agentiile imobiliare si clientii - au numai de castigat.

Despre avantajele bancilor si agentiilor imobiliare nu trebuie sa vorbim prea mult, acestea putand fi intuite foarte usor. Este bine insa sa vedem care sunt beneficiile clientilor: obtin consultanta atat imobiliara cat si bancara in acelasi loc, timpul de accesare a creditului se reduce, sunt scutite drumurile in plus la sediile bancilor, agentul imobiliar facand legatura directa cu ofiterul de credit. Practic, clientul nu trebuie decat sa contacteze o agentie imobiliara partenera a vreunei banci, de restul ocupandu-se cele doua institutii, pentru usurarea "muncii" clientului si fara costuri suplimentare.

Printre bancile care au apelat la acest sistem se numara BCR, BRD, Volksbank si HVB Tiriac. Oferta celor de la BCR cuprinde parteneriate cu diferite societati imobiliare pentru incheierea de contracte de creditare si de promovare a creditelor oferite de supermarketul financiar, tot mai "aprovizionat". La Volksbank, parteneriatul incheiat cu aproximativ 130 de agentii imobiliare, are in vedere doar o prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre banca. Fata de bancile concurente pe acest sector, BRD nu a apelat la diferite agentii imobilare ci a incheiat un parteneriat direct cu Asociatia Romana a Agentiilor Imobiliare (ARAI). Acesta are ca scop promovarea cat mai intensa a produselor bancare oferite, BRD bucurandu-se de mediatizarea in cadrul tuturor agentiilor afiliate ARAI.

Desi este la inceput, colaborarea dintre banci si agentiile imobiliare tinde sa fie folosita de tot mai multe institutii de credit. Din pacate, noul serviciu nu ofera si un avantaj financiar pentru client, in special reduceri de dobanzi sau comisioane, care sa il faca sa opteze cu predilectie pentru acest produs. Din aceasta cauza si din cauza slabei promovari, serviciul nu se bucura inca de succes, facandu-si loc timid in portofoliul bancilor si nefiind valorificat de acestea la adevaratul potential.

Catalin Ciuperca
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro