credius.ro

Schimbari majore la BCR

26 februarie 2007

Presedintele executiv al BCR, Nicolae Danila, a anuntat implementarea unui amplu program de integrare si dezvoltare, care are in vedere o repozitionare a bancii pe piata. Alaturi de obiectivul de a-si consolida pozitia de leader al sistemului bancar romanesc, BCR urmareste sa devina cea mai buna banca din Romania. “Acest proces de transformare are legatura cu mentalitatea, cultura si atitudinea bancii”, spune Danila. Oficialul BCR evalueaza costul procesului de schimbare la aproximativ 200 mil. Euro.

Intreg Programul de Integrare si Dezvoltare include 40 de proiecte. Acestea vizeaza toate segmentele activitatii BCR, de la corporate, retail si managementul riscului, raportari si controlling, inclusiv Basel II pana la zona de operatiuni si IT (care cuprinde intre altele activitatile de reproiectare procese, achizitii si managementul proprietatilor) si alte functii suport (de exemplu resurse umane, marketing si comunicare). Programul are ca obiective cheie consolidarea in continuare a pozitiei BCR de lider pe piata bancara romaneasca, cresterea eficientei si profitabilitatii, implementarea celor mai bune practici ale grupului Erste Bank in beneficiul clientilor, actionarilor si salariatilor BCR, modernizarea tuturor proceselor in acord cu standardele unui grup bancar european, lider pe piata financiara din centrul si estul continentului.

“Pentru multi poate constitui o surpriza faptul ca BCR se angajeaza intr-un proces important de transformare. De ce astazi, cand BCR este liderul de necontestat al sistemului bancar din Romania, cand a dovedit ca s-a inscris in ultimii 6 ani pe un trend de profitabilitate cu crestere evidenta si sustinuta, cand reprezinta unul din brandurile cele mai de incredere si recunoscute din Romania? Raspunsul poate fi simplu, si anume ca succesul de azi al BCR nu reprezinta neaparat o garantie a continuitatii lui si in anii urmatori. Momentul cel mai bun pentru transformare, pentru repozitionare este atunci cand afacerea este solida, de succes si cind s-au acumulat elemente suficiente in mediul de afaceri si in viata institutiei care sa determine momentul cel mai potrivit: acela cand inca este pe trendul continuu de crestere”, a declarat Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR.

Printre cele mai importante planuri de dezvoltare ale BCR se remarca extinderea retelei teritoriale pana la aproximativ 700 de unitati in 2009, de la 478 in prezent, infiintarea a 52 de centre de afaceri dedicate agentilor economici din segmentul IMM,  extinderea capacitatii in front-office si a canalelor alternative (ex. centre de contact, self banking sau ATM), optimizarea fortei de munca si a functiilor de back-office si suport. De asemenea, un aspect foarte important este pregatirea intensiva a salariatilor pentru a avea o abordare puternic orientata spre client si spre vanzari.

Danila nu neaga un viitor proces de rebranding

Despre un eventual rebranding al BCR, Nicolae Danila a lasat sa se inteleaga ca acesta ar putea avea loc. Presedintele executiv al bancii a evitat sa dea un raspuns clar cu privire la posibilitatea ca un astfel de proces sa se desfasoare in viitor, insa nu a exclus o asemenea situatie. Detalii despre un eventual rebranding la cea mai mare banca din Romania ar putea fi oferite de oficialii bancii in perioada urmatoare. 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro