S-a lansat prima campanie de transparenta din sectorul bancar

S-a lansat prima campanie de transparenta din sectorul bancar

Intr-un articol publicat ieri am anuntat viitoarea aparitie pe piata bancara a unei inovatii: prima Campanie de Transparenta. Intr-un cadru restrans si fara multe formalisme s-a lansat astazi oficial, la sediul central ProCredit Bank, Campania de Transparenta. Mesajul zile: informarea poate fi cel mai puternic instrument, chiar si pentru o institutie bancara de mica anvergura.

Intr-un articol publicat ieri am anuntat viitoarea aparitie pe piata bancara a unei inovatii: prima Campanie de Transparenta. Intr-un cadru restrans si fara multe formalisme s-a lansat astazi oficial, la sediul central ProCredit Bank, Campania de Transparenta. Mesajul zile: informarea poate fi cel mai puternic instrument, chiar si pentru o institutie bancara de mica anvergura. Campania se desfasoara sub motto-ul “Va va fi mai usor sa alegeti dupa ce veti intelege”.

O banca mica rastoarna piata bancara!

Proverbul initial suna insa ceva mai diferit, insa rezultatul pare sa fie similar. ProCredit Bank, o institutie cu doar 23 de sucursale in toata tara, a trecut un prag pe care multe alte banci s-au sfiit sa il treaca: au acordat o atentie sporita educatiei clientului, mai mult decat oricare alta institutie. Inarmati cu acest nou obiectiv cei de la ProCredit au lasat cu mult in urma concurenta la capitolul interes pentru client. Insa cum politica de transparenta si de apropiere fata de clienti a fost de la inceput le mot d’ordre pentru ProCredit Bank, totul pare sa fi fost floare la ureche.

La prima vedere chiar este. Avem in fata o solutie banala la o problema fundamentala pentu viitorul unei institutii bancare. La intrebarea cum sa-ti educi clientul si cum sa il faci sa se simta si mai aproape de produsele bancare, solutia este simpla: informează-l si fii alaturi de el. Insa treaba cu informarea nu este chiar atat de simpla pe cat s-ar crede. Ea cere investitie. Si nu doar pe partea cea financiara, cat si pe cea a resurselor umane.

Ce asteapta ProCredit de la aceasta campanie?

Campania propriu-zisa nu are amploarea pe care in mod normal ar fi trebuit sa o aiba. Si nici nu ar avea mai mult cum, cel putin nu in aceasta prima etapa. Si asta pentru ca institutia duce singura intreaga responsabilitate. Nu are suportul nici unui alt organism care in mod normal ar trebui sa sustina astfel de proiecte (si aici fara sfiala mentionez ARB – Asociatia Romana a Bancilor). Concret, in acest moment totul se reduce la 40.000 de fleyer-e, care poarta toate acelasi moto: “Va va fi mai usor sa alegeti dupa ce veti intelege”, si la pesonalul din unitatile din intreaga tara.

Din totalul de 40.000 de fleyer-e, 20.000 de exemplare sunt dedicate serviciilor bancare. Informatiile incluse in aceste pliante nu sunt decat raspunsuri la intrebari pe care fiecare client le are in legatura cu produsele unei banci. Pornind de la modalitatea de alegere a unei banci, la principalele modalitati de economisire si continuand cu informatii legate de un depozit sau un cont de economisire, la diferentele dintre aceste doua notiuni si la alegerea monedei de economisire, toate raspunsurile vizeaza in primul rand cresterea nivelului culturii pentru consumatorul de produse bancare.

Restul de fleyer-e despre care vorbeam incearca sa raspunda intrebarilor legate de segmentul de credite. Ce tipuri de credite exista in momentul de fata pe piata romaneasca, ce trebuie sa stii in momentul in care accesezi un credit sau exemple in calcularea creditelor, toate acestea sunt raspunsuri la intrebarile pe care orice client le adreseaza unui functionar bancar.

Sa pornesti la drum cu doar doua fleyer-e pare o aventura. Insa este un prim pas pe care ProCredit Bank l-a facut astazi cu destul de multa increderea alaturi de participantii la conferinta de presa. Asa cum a declarat si Directorul general al institutiei, Michael Kowalski, “sectorul bancar roman a depasit perioada de recuperare, dupa ce pentru mult timp a fost in stare lantenta”. Acum este timpul ca “prin aceasta Campanie de Transparenta, clientii sistemului bancar romanesc sa cunoasca beneficiile si costurile serviciilor bancare”. In aceeasi ordine de idei Kowalsky a mai declarat: “dorim sa ne asiguram ca acestia sunt in masura sa compare conditiile diferitelor prooduse si institutii si sa ia decizii bazate pe informatii complete”.

Speculatii

Acum campania este la inceput. Despre traiectoria ei si influentele pe care le va rasfrange asupra clientilor nu pot fi in acest moment decat pure speculatii. Si sub aceasta emblema as enumera: intr-adevar cresterea gradului de informare al clientilor, simpatie mai mare fata de banca-mama a campaniei, pentru sprijin si apropiere, o lectie data celorlalte institutii financiar-bancare cum ca nu trebuie sa fii primul si cel mai puternic sa-ti aloci cateva fonduri pentru clientii tai.

Insa in mod cert nu este speculatie atunci cand spun ca s-a creat un precedent. Si pe fondul acestuia asteptam, in calitate de clienti ai bancilor si “abonati” fideli ai produselor acestora, la cat mai multe astfel de campanii.

ProCredit Bank s-a alaturat celorlalte institutii bancare din Romania acum patru ani, in iulie 2002. Conform rezultatelor oferite de reprezentantii bancii, la finele lunii august s-a depasit cu 30% nivelul din decembrie 2005 la capitolul imprumuturi, in timp ce numarul clintilor de retail a crescut cu 50%, ajungand la 60.000. De la inceputul acestui an au fost deschise inca 9 sucursale, in Timisoara, Baia Mare, Braila, Bucuresti (Vitan), Suceava si trei sucursale in Cluj, iar pentru viitorul apropiat sa asteapta ca ProCredit sa ajunga in alte cinci locatii, printre care in Ramnicu-Valcea, Bucuresti (Rahova), Chitila si doua unitati in Constanta.

Ana Zidarescu
Ana.zidarescu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos