credius.ro

Romanii prefera companiile de asigurari in detrimentul bancilor pentru siguranta financiara

23 iunie 2009

Peste 62% dintre romani ar alege serviciile oferite de companiile de asigurari in detrimentul celor bancare, pentru protectia financiara personala sau a bunurilor, se arata intr-un studiu publicat, marti, de Aviva Asigurari de Viata.

Dezvoltarea pietei financiare a dus la o oferta bogata de produse si servicii financiare, atat din partea companiilor de asigurari, cat si a bancilor care si-au extins aria de acoperire si pe acest segment. Cu toate acestea, peste jumatate dintre romani au recunoscut ca aleg traditia si experienta companiilor de asigurari pentru siguranta personala, fata de 20% dintre acestia care ar opta pentru banicile cu produse similare pentru asigurari. Acestea sunt rezultatul studiului desfasurat de Henley Centre Headlight Vision pentru Aviva plc la sfarsitul anului 2008.

Cei mai increzatori in serviciile companiilor de asigurari sunt locuitorii din zonele Banat-Crisana-Maramures si Oltenia, 78% si respectiv 75% declarand ca ar opta pentru aceste institutii, in timp ce bucurestenii se afla pe ultimul loc cu un procent de 37%.

In ceea ce priveste categoria de varsta, 69% dintre cei care au facut aceasta alegere au varsta cuprinsa intre 45 si 55 de ani, fiind persoane interesate in mod direct de produsele de asigurari de viata si pensii.

Acelasi lucru se intampla si in cazul pensiilor private obligatorii sau facultative, peste jumatate dintre romanii chestionati (53%) prefera pana in prezent serviciile oferite de companiile de asigurari si doar un sfert (25%) ar alege oferta similara a bancilor.

Printre motivele principale care ii determina pe romani in alegerea companiilor pentru singuranta personala sau a bunurilor, 26% dintre acestia au recunoscut ca sunt influentati de familie sau prieteni, in timp ce notorietatea si traditia companiei in domeniul asigurarilor joaca un rol important pentru 13%, respectiv 12%.

In ceea ce priveste consultanta financiara venita din partea brokerilor, romanii nu sunt inca obisnuiti sa apeleze la acest tip de serviciu, doar 4% ar alege agentiile de brokeri pentru o consiliere in vederea investitiilor, 7% pentru asigurari de viata si 8% daca ar dori sa isi aleaga o pensie.

“Diversificarea ofertei de asigurari de viata si pensii, oferite atat de companiile de asigurari cat si de institutiile bancare, demonstreaza o cerere mare pentru solutii de asigurare puternice si potentialul semnificativ al pietei. Cu toate ca acest lucru determina si cresterea competitivitatii pietei, sondajul realizat de Aviva plc demonstreaza faptul ca romanii pun pe primul loc si aleg experienta si traditia companiilor de asigurari pentru a beneficia de protectie financiara.” a declarat Shah Rouf, CEO Aviva Romania.

Sondajul Consumer Attitudes to Savings a fost intreprins in 2004 in 11 tari, in 2005 in 16 tari, in 21 tari in 2006 si in 2008 in 25 de tari. incepand din 2006 Romania a fost inclusa in studiu. łarile in care a avut loc cercetarea in 2008 sunt: Romania, Franta, Irlanda, Lituania, Spania, Ungaria, Cehia, Italia, Polonia, Rusia, Turcia.

Aviva este cel mai vechi grup de asigurari din lume si cel mai mare din Marea Britanie, cu o istorie datand din 1696. Astazi, Grupul Aviva are 57.000 angajati si 45 milioane de clienti in 27 de tari din intreaga lume.

Aviva Grup Romania include trei companii: Aviva Asigurari de Viata, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat, Aviva Investors Romania (achizitionata in data de 13 septembrie 2007).

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro