Romanii au facut cumparaturi online cu cardul de 53 mil. euro anul trecut

Romanii au facut cumparaturi online cu cardul de 53 mil. euro anul trecut

Comertul electronic prin card bancar a crescut în 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro si un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor RomCard. Cea mai buna perioada a anului a fost trimestrul al doilea, spre deosebire de 2007 cand, in mod traditional, cele mai mari vanzari au fost

Comertul electronic prin card bancar a crescut în 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro si un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor RomCard. Cea mai buna perioada a anului a fost trimestrul al doilea, spre deosebire de 2007 cand, in mod traditional, cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, pe fondul sarbatorilor de iarna. Astfel, in perioada aprilie iunie 2008, volumul platilor pe internet cu cardul a fost de 14 mil. euro, fata de 13,4 mil. euro in ultimul trimestru.

„Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut ritmul de crestere a incetinit usor fata de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sa atraga cele mai multe vanzari”, explica Marin Mitroi, Director General RomCard.

Anul trecut, companii precum Vodafone, ID Sarrieri, Say Shops, World Vision, Primaria Timisoara sau Hostway Romania au decis sa abordeze Internetul ca si canal de vanzare/colectare sau au operat investitii pentru a-si imbunatati si consolida pozitia pe acest segment. „Acest fenomen se va intensifica in 2009, mai ales in perspectiva conditiilor economice severe pe plan mondial si national. Internetul este canalul care aduce multe oportunitati de vanzare si promovare la costuri mult mai reduse si va fi o parte importanta a strategiei companiilor pentru perioada urmatoare”, apreciaza  Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

In aceste conditii, oficialul GECAD apreciaza ca volumele tranzactionate online vor continua sa creasca si anul acesta, in ciuda crizei economice, insa intr-un ritm mai redus. „Tendinta de crestere va continua, intr-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimam o valoare totala a comertului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro”, declara Carmen Sebe.

GECAD ePayment este liderul solutiilor de plati electronice pe piata romaneasca, inregistrand anul trecut 541.800 de tranzactii si un volum de 46 mil. euro. Pe fondul dezvoltarii pietei online, sistemul ePayment a continuat anul trecut sa atraga 270 de comercianti noi.

In ceea ce priveste produsele comercializate, topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat in 2008 fata de 2007 produsele telecom ocupand primul loc, cu o pondere de 35%, categorie urmata de turism si transporturi cu 26% si e-tail cu 18%. In acelasi timp insa, in 2008, s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe Internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

Comertul electronic a atras si atentia cluburilor sportive dar si a companiilor care activeaza in mediul artistic. Steaua, Rapid, Mircea Baniciu, Vita de Vie au decis in 2008 sa isi comercializeze produsele si prin intermediul Internetului. De asemenea, s-a observat o dezvoltare pe verticala a comertului electronic, aparand magazine online localizate, in special in sectorul turismului si in cel al florariilor online.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos