Rivalitate bancara in pauzele publicitare – de la cadane la cumparaturi in somn

Rivalitate bancara in pauzele publicitare – de la cadane la cumparaturi in somn

Ne-am uitat si noi la noul spot TV al ING Bank, lansat, potrivit bancii, din 19 februarie. Dupa ce-am citit comunicatul de presa, redactat in limbajul mult mai relaxat al agentiilor de publicitate, am devenit foarte curiosi. „Ajutat de o echipa de pitici, femei-dulau, dansatoare si supermeni supraponderali, cavaleri, spiridusi, lebede fermecate si pesti vorbitori,

Ne-am uitat si noi la noul spot TV al ING Bank, lansat, potrivit bancii, din 19 februarie. Dupa ce-am citit comunicatul de presa, redactat in limbajul mult mai relaxat al agentiilor de publicitate, am devenit foarte curiosi. „Ajutat de o echipa de pitici, femei-dulau, dansatoare si supermeni supraponderali, cavaleri, spiridusi, lebede fermecate si pesti vorbitori, ING lanseaza prima campanie pe 2007 adresata persoanelor fizice” – astfel anuntau comunicatorii bancii olandeze demararea campaniei publicitare cu pricina.

Rezultatul este un spot TV excelent si foarte original (cel putin pentru piata romaneasca), foarte diferit de modul clasic de comunicare publicitara a bancilor. In materie de noutate si impact asupra consumatorului rivalizeaza la cel mai inalt nivel cu celebrul „Zan” de la Banca Transilvania, personajul principal al unei alte campanii de succes. Pe scurt, reclama este plina de numeroase dansatoare atragatoare si de toate celelalte persoaneje amintite mai sus, care graviteaza in jurul unei client – barbat, caucazian, in jur de 30 de ani, venit la banca sa-si deschida un cont curent Cont’Rol. Personajul nostru este asezat pe un tron, este servit cu fructe de doua cadane voluptoase, un pitic ii prezinta contractul de deschidere a contului, dupa care slujitorul doamnei-dulau ii umple poala cu aur. Curat Alice in tara minunilor. Desi suntem siguri ca nu vom gasi vreunul din aceste caractere intr-o sucursala ING, suntem invitati sa venim la banca pentru a descoperi adevarul.

Spotul este un mare pas inainte comparativ cu ceea ce ne invatase ING pana de curand: bancheri care dorm in spatele unui Self’Bank si efectueaza operatiunile comandate de client sau un trecator care fugea dupa o bancnota dusa de vant intr-o unitate ING.

Campania bancii olandeze se diferentiaza clar fata de modul in care se promoveaza celelalte banci  pe „sticla”. BCR, Bancpost si Raiffeisen Bank sunt alte trei banci care ne invadeaza in pauzele publicatare de pe canalele TV, insa spoturile acestora sunt cam departe de ceea ce ne propun cei de la ING. Raiffeisen Bank ne informeaza destul de sec cu privire la avantajele promotiei pe care o deruleaza pentru cardurile de credit. Este spotul celor trei de zero: 0 lei taxa de emitere, 0 lei taxa de administrare in primul an si tot 0 lei dobanda pana la 56 de zile (adica perioada de gratie), pe viata. Pentru BCR ruleaza cunoscutul film „Frumoasa adormita… din lumea cumparaturilor cu cardul”. Fidela obiectivelor de crestere pe piata economisirii, Bancpost alege sa-si promoveze depozitul Prim cu dobanda fixa de pana la 8%. Spotul ne dezvaluie cateva personaje (exponenti de diferite varste ai clasei medii!) care lauda si ne recomanda produsul Bancpost.

Revenind la ING, banca a inceput anul trecut o ofensiva pe domeniul retailului, cu scopul declarat de a fi un jucator important si pe acest segment. Iar noua campanie publicitara ne arata ca este foarte hotarata in atingerea obiectivelor.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos