credius.ro

Rezultatele excelente pentru ProCredit Bank Romania

15 martie 2006

Astazi 15 martie, ProCredit Bank si-a anuntat rezultatele financiare ale anului 2005 si perspectivele acestui an. Directorul general al bancii, Michael Kowalski, a tinut sa sublinieze rezultalele excelente obtinute anul trecut... si sa puncteze cateva dintre produsele si viziunile anului in curs. In activitatea sa de creditare, banca se va axa pe finantarea microintreprinzatorilor, intreprinderilor mici si mijlocii, fiind convinsa ca sectorul respectiv contribuie semnificativ la dezvoltarea economiei romanesti. Acesta reprezinta domeniul cu cele mai bune perspective de viitor in economia romaneasca in privinta potentialullui de crestere si a crearii de locuri de munca.

 

 

Rezultate neasteptate si pentru oficiali…

 

La finalul anului 2005 ProCredit Bank Romania a inregistrat total active in valoare de 128,85 milioane euro, o crestere de 88% fata de anul 2004 (68,40 milioane euro). Profitul banci s-a situat la 1,75 milioanhe euro, un rezultat excelent fata de cifra negativa din anul 2004. banca si-a dezvoltat reteau cu inca 7 noi puncte, inregistrand la finalul anului un numar de 17 unitati.

 

“Puternica noastra dezvoltare din 2005 ne-a depasit asteptarile initiale. In plus fata de increderea pe care deponentii o au in noi, in special cererea pentru creditele in lei a crescut extraordinar”, a declarat Michael Kowalski, directorul general al ProCredit Bank.

 

Principala orientare a bancii a fost reprezentata de creditarea micro intreprinderilor, mai ales cele din agricultura unde banca a facut progrese semnificative in atragerea acestora. ProCredit numara in prezent 1.979 credite agricole (dobanda practicat este intre 11 si 23% pentru imprumutul in lei), inregistrand o crestere de 390%, dar si un volum in crestere cu  259%, ajuns la 6,03 milioane euro.

 

Anul 2005 a fost unul foarte intens pentru activitatea de creditare a bancii, ce s-a materializat printr-o cresterea numarului de credite  de la 12.245 in 2004, la 21.260 la finalul anului trecut. Cresterea numarului de credite este urmata evident si de un volum pe masura, care s-a cifrat la 89,40 milioane euro, in crestere cu 73% fata de anul 2004. In prezent banca numara 600 de angajati si un numar de 44.000 de clienti pe retail.

 

 

La ce sa ne asteptam…

 

Procredit Bank doreste o extindere puternica pe piata bancara, astfel incat clientul interesat de finatare sa poata accede cat mai usor la o unitate competitiva si unde angajatii sa poata sa ajute si sa sprijine nevoile acestora. Banca doreste sa devina lider in crediare si servicii bancare pentru intreprinzatorii din intreaga tara, oferind servicii si produse de calitate prin intermediul unei retele nationale.

 

Banca va lansa un credit de nevoi, dar nu va face din acesta unul dintre principalele produse. Mai mult, dupa ce a lansat cardul de debit, in acest an vom avea si card de credit cu sigla ProCredit. Si nu unul oarecare, ci unul inteligent. Nu in ultimul rand, banca va lansa produsul destinat celor care nu trebuie sa strabata orasul ca sa ajunga la banca: E-Banking.

 

Si in acest an banca va miza pe creditele agricole, chiar daca se anunta un an extrem de neprielnic acestui sector. Strategia ProCredit este de a sprijini acest sector, inclusiv clientii existenti. Banca nu neaga ca au existat probleme cu cativa clienti dar pe care i-a ajutat sa depasesca momentul, i-a inteles si sprijinit. ProCredit doreste sa devina partenerul de incredere care ofera o gama complexa de servicii financiare sectorului privat si care dezvolta impreuna cu clientii relatii ferme si durabile bazate pe incredere reciproca, angajament si cooperare.

 

Pana la finalul anului, banca va mai deschide inca 13 unitati atata in Bucureti cat si in alte localitati iar reteau va cuprinde orasele: Timisoara, Brasov, Braila, Baia Mare, Targu Mures, Mangalia, Suceava, Ramnicu Valcea.

 

Agro VAN

 

Oficialii bancii cred intr-o educare a populatie si astfel au ales sa merga cu microbuzul in zonele unde potentialii clienti nu cunosc date despre produsele bancare. Astfel, de cele mai multe ori,  are loc o prima vizualizare a bancherului. In cadrul acestui program de “soclializare”, 200-300 de persoane sunt informate despre produsele bancii si 7-8 credite sunt analizate zilnic. Acest mod eficient de a se face prezenti pe piata creditelor agricole (in special) este si unul inedit, pana in prezent bancile recurgand la metode mult mai conservatoare.

 

 

Kids Saving Saturday

 

Evenimentul organizat de ProCredit Bank aduce in vizor incurajarea planurilor de economisire pentru copii. Acest  program este destinat copiilor intre 6 si 10 ani  si care a strans peste 1.200 de copii, pana in prezent.

 

 

 

Despre ProCredit Bank Romania

 

In anul 2002, banca a fost constituita pe piata romaneasca sub denumirea de Banca de Microfinantare Miro SA. Deoarece ABnca face parte dintr-o retea internationala de banci de microfinantare, cu o misiune comuna si o structura a actionariatului similara, actionarii bancilor ProCredit au luat au luat decizia de unire la nivel international a tuturor institutiilor sub acelasi nume ProCredit Bank. Repozitionarea bancii pe piata romaneasca s-a facut in data de 9 decembrie 2004.

 

Servicii bancare:

 

- conturi de economii;

- planuri de economisire;

- depozite la termen;

- carduri bancare Visa Electron.

 

Credite:

- linie de credit pentru capitalul de lucru pe termen scurt;

- descoperiri de cont pe termen scurt;

- credite pentru capitalul de lucru si pentru nevoi multiple pe termne scurt si mediu;

- credite pentru investitii pe termne lung;

- scrisori de garantie bancara si acreditive.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro