Rezultate neasteptate pentru RBL

Rezultate neasteptate pentru RBL

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a prezentat in cadrul unei conferinte de presa  rezultatele financiare pe 2005, precum si strategia pe 2006. In ciuda scurtei incursiuni pe piata bancara din Romania … a reusit sa se impuna ca o banca puternica, reusind in primul an de activitate nu numai sa atinga toate previziunile stabilite, ci sa

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a prezentat in cadrul unei conferinte de presa  rezultatele financiare pe 2005, precum si strategia pe 2006. In ciuda scurtei incursiuni pe piata bancara din Romania … a reusit sa se impuna ca o banca puternica, reusind in primul an de activitate nu numai sa atinga toate previziunile stabilite, ci sa le depaseasca. Singurul minus vine din partea parteneriatului cu Posta Romana, care nu a generat rezultate multumitoare. …

Intrucat RBL si-a inceput activitatea la mijlocul anului 2004, de abia bilantul de pe 2005 a reusit sa puna in evidenta capacitatea RBL in cadrul segmentului romanesc de economisire-creditare in sistem colectiv pentru domeniul locativ.

Astfel, Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a majorat in anul 2005 numarul de clienti cu aproximativ 45.000, ajungand la 80.000 de contracte efective. Bilantul a aratat o crestere semnificativa a depozitelor de clienti si o tendinta ascensiva a clientilor spre economisire. Ionut Costea, presetindele Raiffeisen Banca pentru Locuinte a afirmat in cadrul conferintei faptul ca un procent semnificativ al clientilor opteaza pentru produsul de economisire-creditare axandu-se insa doar pe partea de economisire. Chiar daca au depasit cele 18 luni de economisire obligatorie, ei nu doresc sa contracteze si creditul aferent acestei perioade minime. Conform cifrelor oferite de Raiffeisen Banca pentru Locuinte, volumul depozitelor a crescut in 2005 de trei ori fata de anul precedent, economiile clientilor ajungand la 28 milioane de euro, cu 6 milioane mai mult decat estimat.

Numarul de contracte economisire-creditare pentru anul 2005 a fost de 45.012, un rezultat obtinut prin intermediul agentilor proprii, a partenerilor de cooperare si a Raiffeisen Bank. In Romania, judetele care au inregistrat cele mai impresionante rezultate au fost Bucuresti cu 6.107 de contracte, urmat de Cluj cu 5.509 contracte si Sibiu cu 4.801 de contracte incheiate. Aceste rezultate au influentat si decizia conducerii RBL de a infiinta noi reprezentante teritoriale in orasele cu rezultatele cele mai performante. Astfel in 2006 vom avea sucursale Raiffeisen Banca pentru Locuinte la Cluj, Sibiu, Timisoara si Iasi. In ceea ce priveste strucura pe varsta a celor ce au incheiat un astfel de contract trebuie subliniat faptul ca din numarul total de contrace creditare-economisire 41.93% apartine segmentului angajatilor cu varsta cuprinsa intre 26-46 de ani, urmat apoi cu 29.75% de angajatii intre 41-60 de ani. Studentii sunt si ei la randul lor in acest raport, cu un procentaj de prezenta de 16.44%. Ultimele doua pozitii apartin minorilor care aduc 7.19% si pensionarilor cu numai 4.70% din valoarea totala.

Parteneriatul cu Posta Romana, un fiasco

Singurul element care nu a avut rezultatul asteptat a fost parteneriatul cu Posta Romana. Contractele de economisire-creditare asteptate sa fie incheiate prin intermediul oficiilor postale nu au fost multumitoare. Problema este ca angajatii Postei Romane nu au timpul suficient de a informa potentialii clienti cu privire la aceste contracte, din cauza cunoscutelor cozi si a lipsei de angajati suplimentari ce ar putea prelua persoanele interesate si de a le oferi informatiile de care acestea au nevoie. Fiind o pierdere si pentru RBL si pentru Posta romana care pierde posibilitatea de a contracta un venit suplimentar in urma comisionaleloir, se vor  organiza intalniri bilaterale intre reprezentantii celor doua institutii pentru o solutionare cat mai rapida.

In afara de rezultatele financiare obtinute in 2005 s-a prezentat si strategia pentru anul in curs. Majorarea capitalului social pana la 25 milione de euro, adica cu 8.5 milioane de euro mai mult, va permite o investitie de 6 milioane de euro, bani ce se vor indrepta spre segmentul de distributie, al promovarii, al infiintarii unui call-center si a imbunatatirii sectorului IT. Totodata RBL doreste sa inregistreze puncte si prin imbunatatirea contactului cu clientii, astfel vor fi trimise prin posta chestionare impreuna cu revista Perfect Pentru Locuinta Ta. Toate aceste pentru a identifica opiniile clientilor despre produsele oferite si propunerile pe care le au cu privire la viitore produs bancare.  Dintre toate aceste, provocarea cea mai mare vine de la decizia conducerii bancii care va incepe sa acorda incepand cu 2006 primele credite pentru clienti.

Ana Zidarescu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos