credius.ro

Revolutia ING Bank: produse inovatoare pentru IMM-uri

13 martie 2006

ING Bank Romania a raportat pentru anul 2005 o crestere a activelor de 45% fata de 2004, ajungand la 1,8 miliarde euro. Profitul brut s-a ridicat la 17 milioane euro. - Oficialii ING Bank estimeaza ca institutia isi va spori cota de piata anul acesta si anunta ca vor lansa "cel mai bun pachet inovativ de servicii bancare pentru intreprinderi mici si mijlocii". - 

Banca a anuntat pentru 2005 un profit brut de 17 milioane de euro, in conditiile in care veniturile nete sau ridicat la 73,8 milioane de euro. Castigurile bancii au inregistrat astfel o scadere de aproape 50%. Activele totale s-au ridicat la sfarsitul lui 2005 la 1,843 miliarde de euro, in crestere cu 45% fata de 2004. Banca ocupa locul 4 ca valoare a activelor, fiind cea mai bine clasata banca in urma unei cresteri exclusiv
organice, cu o cota de piata de 5,3%.

"ING este banca cu cea mai de succes dezvoltare organica in Romania, cu o crestere solida, neinfluentata de volatilitatile pietei", a declarat Misu Negritoiu, director  general-adjunct al ING Romania. ING Bank este cea mai de succes banca green-field din tara noastra, intrata pe piata romaneasca in 1994. Grupul ING isi desfasoara activitatea in tara noastra pe 3 segmente: servicii bancare pentru companii si servicii aferente pietelor financiare, servicii bancare pentru populatie (cel mai nou tip de
operatiuni, introdus in urma cu un an si jumatate de ING) si asigurari de viata, piata pe care ING este lider.

"Rezultatele anului trecut nu au fost spectaculoase ca la alte banci, insa ele evidentiaza cresterea solida si constanta a bancii. Banca a fost interesata mai mult de disponibilitatea si calitatea serviciilor oferite.", apreciaza Misu Negritoiu. Anul trecut nu a mai fost un an al rezultatelor spectaculoase pentru banci, in principal datorita presiunii pe dobanzi ce a redus foarte mult marjele intre dobanzile active si cele pasive. "S-a terminat perioada cand pe piata bancara romaneasca se faceau bani usor", declara oficialul ING Romania. El considera ca 2005 a fost un an dificil pentru mediul bancar, intrucat a reprezentat o perioada de experimente, respectiv  liberalizarea depozitelor pentru nerezidenti si trecerea la tintirea inflatiei.

Unul dintre elementele cheie ale dezvoltarii bancii l-a reprezentat serviciile bancare oferite companiilor, la nivelul carora ING detine o cota de 10% din piata romaneasca de profil. Un alt vector al cresterii a fost conceptul Self'Bank si ING Office, ce a dus la rezultate peste asteptari din vanzarile serviciilor bancare pentru populatie. In prezent, banca are 90 de ING Offices in 21 de orase, deschise in sistem de franciza. Self'Banking este un concept inovator si unic in Romania, prin care clientii efectueaza toata gama de operatiuni bancare puse la dispozitie de ING prin intermediul unor terminale speciale, fara a mai fi nevoie sa apeleze la personalul bancii. Pentru acest an, banca are in vedere extinderea retelei de ING Offices cu inca 70 de unitati in 30 de orase, dar si dezvoltarea serviciilor de Internet-banking (ING OnLine).

ING va continua in 2006 lansarea de noi produse de creditare, si in special pe segmentul companiilor din categoria mici si mijlocii, cu un rulaj anual de pana la 2,5-3 milioane de euro. "Anul acesta vom lansa cel mai bun pachet inovativ de servicii bancare pentru IMM-uri, dar si produse de factoring si direct debit", a declarat Misu Negritoiu.

Directorul adjunct al ING Romania estimeaza ca banca isi va spori cota de piata anul acesta, mizand pe o crestere organica din care banca va obtine un ritm de dezvoltare superior mediei pe sistemul bancar.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro