Retailul impune obiective ambitioase la banci

Retailul impune obiective ambitioase la banci

Cel mai important mobil al cresterii pe piata bancara romaneasca este retailul. Bancile cu o prezenta solida pe acest segment isi traseaza planuri de crestere impresionante, in timp ce institutiile creditoare in care activitatea de pe acest segment are o pondere redusa in venit isi stabilesc obiective cu mult mai moderate. Doua exemple in acest

Cel mai important mobil al cresterii pe piata bancara romaneasca este retailul. Bancile cu o prezenta solida pe acest segment isi traseaza planuri de crestere impresionante, in timp ce institutiile creditoare in care activitatea de pe acest segment are o pondere redusa in venit isi stabilesc obiective cu mult mai moderate. Doua exemple in acest sens: ING Bank, care urmareste mentinerea actualei pozitii pe piata in urmatorii ani si Alpha Bank, una dintre bancile care mizeaza pe finantarile imobiliare, care si-a propus atingere unei cote de piata de 10% pana la sfarsitul lui 2010.

ING vrea sa-si mentina cota de piata in urmatorii ani

Misu Negritoiu, director general ING Bank Romania estimeaza ca banca isi va mentine in urmatorii ani cota de piata intre 4% si 5 %. Si in acest an, principalul obiectiv al bancii ramane dezvoltarea pe piata din Romania. Conform lui Albert Roggemans, director general adjunct ING Bank Romania si CEO retail banking, ING isi va continua dezvoltarea organica si isi va largi portofoliul cu noi produse. Cresterea dinamica a retelei de retail si corporate de anul trecut a necesitat  investitii ridicate, avand ca efect o scadere profitului brut cu 48,9%, de la 68 de milioane de lei in 2005 la 35 de milioane de lei in 2006. Mentinerea acestui obiectiv si in acest an va influenta negativ profitul.

“Anul 2006 a fost un an de crestere organica pentru ING Bank Romania. Ne-am concentrat pe dezvoltarea retelei de sucursale bancare pentru companii dar, mai ales, pe dezvoltarea retelei de retail banking si a ofertei de produse pentru populatie, asumandu-ne o scadere a profiturilor pe termen scurt”, declara Misu Negritoiu.

ING si-a extins reteaua de sucursale pentru clientii corporate, acestea ajungand la 24, cea mai mare parte din ele fiind in alte orase decat in capitala. Anul acesta banca va continua extinderea retelei si in orasele mai mici din Romania, dar si in Bucuresti. Pana la sfarsitul anului se vor deschide 10 noi sucursale pentru companii.

Conceptul Self’Bank, introdus in Romania de banca si implementat prin reteaua de unitati ING este in continua dezvoltare. In 2006 au fost deschise 32 de unitati ING, reteaua teritoriala ajungand la 114. In prezent numarul total de conturi individuale deschise la ING se ridica la 270.000.  

“Intentionam sa ne consolidam pozitia, mentinandu-ne cu un pas inaintea pietei si furnizand servicii de calitate. Pe baza reusitelor de anul trecut, in 2007 ne vom concentra eforturile pe consolidarea serviciilor bancare pentru companii, extinderea retelei si produselor pentru persoane fizice, precum si dezvoltarea operatiunilor pe care le-am lansat in 2006.”, a incheiat Misu Negritoiu.

Banca a incheiat anul cu venituri totale in valoare de 305 milioane de lei, cu 15% mai mult decat in 2005, iar activele bancii au ajuns la 7,22 miliarde lei, inregistrand o crestere de 6,5%. Portofoliul de credite al ING a urcat anul trecut cu 38%, pe retail cresterea find de 190%. Pe ansamblu, 14% din veniturile bancii olandeze in Romania au provenit din segmentul de retail. Pe de alta parte, depozitele atrase au inregistrat anul trecut o scadere cu 24%.

Alpha Bank vrea 10% din piata la sfarsitul lui 2010

Rezulatele financiare ale Alpha Bank indica o crestere cu 59% a activelor la 31 decembrie 2006, pana la valoarea de 2,11 miliarde euro. Cu acest nivel al activelor, banca inregistra la aceeasi data o cota de piata de 4,2%, situandu-se pe locul 8 in clasamentul bancilor. Potrivit planurilor de dezvoltare, banca are in vedere atingerea unei cote de piata de 10% pana la sfarsitul anului 2010. La baza acestei cresteri va sta extinderea organica, in urmatorii 3 ani reteaua de sucursale urmand sa creasca la peste 300 de unitati. La sfarsitul lui 2006, reteaua teritoriala Alpha Bank numara 70 de unitati.

„Anul 2006 a fost un an foarte bun pentru Alpha Bank Romania, aceasta pastrandu-si nivelul profitului pe fondul cresterii agresive a retelei de sucursale, de la 30 de unitati la inceputul anului la 70 de unitati la sfarsitul lui 2006, banca atingand la sfarsitul anului o cota de piata de 4% din totalul creditului neguvernamental”, a declarat Sergiu Oprescu, Presedinte Executiv al Alpha Bank Romania.

Depozitele atrase de la clienti de Alpha Bank au crescut anul trecut cu aproape 49%, pana la la 823 milioane euro. In ceea ce priveste creditele, cresterea a fost de aproape 53%, valoarea lor la 31 decembrie 2006 fiind aproape de 1,1 miliarde euro. Fondurile proprii ale bancii insumau la 31 decembrie 2006 aproximativ 311 milioane euro, cu 23% mai mult decat la sfarsitul anului 2005. Profitul brut al anului 2006 s-a situat la valoarea de 30,165 milioane euro cu 1,3% mai mult decat cel inregistrat in anul 2005.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos