credius.ro

Remember Alexandru Stroe cu Sloganiada bancara

14 noiembrie 2008

Astazi, 15 noiembrie 2008, se implinesc doi de ani de cand colegul nostru Alexandru Stroe s-a stins din viata. Boala a invins atunci, intr-o noapte rece de toamna. A trait discret si a suferit cu demnitate in ultimele luni de viata. Jurnalist apreciat, Alexandru Stroe a lucrat dupa 1989 la prestigioase cotidiene nationale - Curierul National, Cronica Romana, Independent, in calitate de redactor sef adjunct, iar inainte ca boala sa-l fi tintuit la pat a fost senior editor la publicatia on-line www.bankingnews.ro. Dragostea, aprecierea si recunostinta noastra vor dainui atat cat vom exista. Viata vesnica in Imparatia Cerului. Ne dorim ca Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. In amintirea sa, va invitam sa (re)cititi un articol semnat de domnia sa.

Sloganiada bancara
(Autor: Alexandru Stroe, Articol publicat de www.bankingnews.ro in data de 17-02-2006)

“Reclama e sufletul comertului” - zice o vorba din batrani. E ca in povestea lui “Harap-Alb”, unde personajul principal il provoaca pe Zmeul Zmeilor la lupta dreapta. Numai ca in cazul bancilor... pumnalul, palosul si buzduganul au fost inlocuite de slogane. Am realizat un dosar cu lozinci, folosind “materialul clientului”. Asa ca… in slogane sa ne sloganim…! Avertisment important: acest articol este prea subtil pentru cei care nu vor sa se distreze. “Cheia e la…” banci!

Ce sa faci, cum sa rezisti unei avalanse de propuneri, precum aceea lansata de Alpha Bank, incepand cu imperativul-asigurare: “Paseste cu incredere in 2006 - suntem alaturi de tine”! Mai ca iti vine sa-i dai curs, gandindu-te ca daca vine de la un colos aflat langa Televiziune, musai trebuie sa aiba si acoperire financiara. Zice, bunaoara, banca la creditele pentru nevoi personale: “Te simti liber cand nu dai socoteala nimanui pentru ceea ce doresti”. Gandit adanc…! Mai aproape de realitate pare insa vorba din batrani, pusa pentru creditul ipotecar, anume ca… “Cel mai bine e acasa”.

Cine spune ca la instituitile bancare sunt numai persoane batoase, cu gulere albe, incapabile de gandire supla? Eroare. Dovada o avem, intre altele de la Banca Comerciala Romana , unde intalnim cateva mostre de ratiune pura. Avem in vedere chiar sloganele institutiei. Inainte de a lua o decizie este bine sa stii de la responsabilii cu imaginea si promovarea ca … ”BCR opreste timpul in favoarea ta”! Abia dupa aceea, daca te decizi sa iti deschzi un depozit aici, poti sa dai curs indemnului ca “La BCR economiile flexibile pot fi castigatoare”. Daca esti in dubiu unde sa te duci pentru achizitionarea unei masini prin leasing, eu unul m-as opri aici vazand panoul cu “Ne bucuram pentu tine”, dupa cum ne spun cei de la BCR Leasing! O proba a grijii fata de om (parca am mai auzit asta, dar acum e adevarat), ne-o ofera, nu numai filosofic, cei de la BCR Asigurari, cu maxima “Aproape de tine”. Amanunte, la ghiseele BCR, unde consilierii sunt gata sa-ti spuna: “E in puterea noastra!”.

O calitate a unui slogan este, intre altele, aceea de a te opri in loc si chiar a zambi. Bunaoara, daca vezi scris cu litere de-o schioapa si, nu oriunde, ci la unitatile BRD ca acest “Ai cu ce - avem de ce”, nu poti decat sa mergi pe mana gazdelor. E chiar mai bine decat in culmea culmilor, cu triada ai cu cine, ai cu ce si ai unde.Tot asa, si tot pe incredere esti tentat sa actionezi, atunci cand aceeasi institutie te asigura ca “Timpul trece, dobanda creste”. Simplu, adica folosind produsul “Tot mai simplu” este tot la BRD, unde “Intrarea in banca se face prin deschiderea ferestrei…” A nu se intelege ca la sediile bancii n-ar fi si usi moderne,automate, tip termopan.

Sigur ca, atunci cand e vorba de banci, chiar ideea in sine predispune la visare…de bani. De unde si aceasta “Cu noi, visele tale prind aripi”- zice despre ea Finansbank. Dupa cum, in aceeasi zona de a da certitudine unor ganduri de bine apare zicerea bancara “Depozitul tau creste asa cum am stabilit”. Aha, cam ca in acea poanta cu... ramane ca aseara ! In fine dar nu in ultimul rand, turcii de la aceasta institutie, desi n-au iesit pe piata cu programe-bomba, pentru care multimi de oameni sa se calce in picioare, vin cu un motto liberal: “Economiseste cum vrei tu”! Multumim pentru ca ne dati voie, dar parca mai bine pica sfatul intelept al celor de la Romexterra Bank: “Acumuleaza bani, cum ai acumulat ani”.

Cam la fel pare sugestia venita de la una dintre cele mai puternice si cu pretentii institutii de credit straine, care ne lasa cu ochii in soare printr-o intrebare-ghicitoare: “Ce banca ti se potriveste? HVB Bank” Si noi care credeam ca este… HVB Bank! Dar ce-ati zice sa mergem la una mica… chiar mai mica. Dar stati asa, voi la ce va gandeati? Nu, ne pare rau, este...„Rata de furnica! Chiar mai mica“ de la Raiffeisen Bank, care ne indruma: „Da credit viselor tale!“. Daca „Ai cheltuieli de facut“, dupa cum zice Raiffeisen Bank, solutia poate fi in cardurile despre care UniCredit este chiar mai direct: “Nu mai alege, ia-le pe toate!”.

Piraeus Bank ne face sa credem ca o banca poate raspunde provocarii “Oricand vrei mai mult!”… Apropo… aveti numarul de telefon de la gagica aia din fereastra? Stiti unde ne gasiti. Daca mergi la ProCredit Bank, o poti face “Impreuna de la inceput”. Nu de alta, dar aici “Pentru altii esti mic – pentru noi esti doar la inceput”, pentru ca “Increderea ne uneste”, spune Volksbank. La randul ei, Banca Romaneasca ne asigura ca “Te ajutam sa-ti cresti valoarea si ramanem impreuna cu tine”, pentru ca, asa cum zice si Banca Transilvania - “Intr-o afacere, ambii parteneri trebuie sa castige”.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro