credius.ro

Razboiul clienti-banci continua: ING Bank, ultima institutie intrata in colimator

9 septembrie 2010

Internetul abunda de nemultumirile clientilor institutiilor de credit care striga disperarea. Peste fiecare blog rasuna glasurile grupurilor de clienti care sunt gata sa mearga in instante pentru ca, spun ei, "e prea mult". „Suntem un grup de clienti nemultumiti de ING Bank. Nu suntem de acord cu noua marja propusa de ING. Contractele noastre au deja aplicata o marja fixa. Nu vrem doua marje. OUG 50/2010 mentioneaza o singura marja. Vrem sa ne strangem cat mai multi pentru a fi reprezentati de un avocat intr-un proces colectiv impotriva ING”, acesta este mesajul de intampinare de pe pagina grupului de pe yahoo ([email protected]) pe care s-au inscris aproape 400 de membri. Acestia au schimbat initial opinii pe net cu privire la modificarea contractelor de credit propuse de banca, s-au intalnit apoi fata in fata. In final, au hotarat sa nu semneze actele aditionale si sa se organizeze pentru a da banca in judecata, fiind nemultumiti de raspunsurile primite din partea bancii.

Clientii ING Bank au convenit urmatoarele, conform informatiilor publicate pe net: sa caute avocati care sa-i reprezinte in instanta. Puncte principale pe care le vor prezenta avocatului, cand va fi stabilit, sunt urmatoarele: legalitatea procentului fix de 2,25%, in baza prevederilor OUG 50/2010; discriminare clienti vechi – clienti noi ING, prin oferirea celor din urma a unor conditii contractuale mai bune in cazul aceluiasi produs; legalitatea existentei unui comision de rambursare anticipata in functie de un anumit nivel al sumei rambursate si/sau datei efectuarii rambursarii.

Oficialii ING spun ca utilizarea a doua marje fixe este cea mai transparenta formula de calcul a dobanzii

Aplicarea ordonantei privind creditele consumatorilor se realizeaza prin mentinerea pretului actual al contractului, iar optiunea ING de a utiliza doua marje fixe reprezinta cea mai transparenta formula de calcul a dobanzii, a declarat directorul de retail al ING Bank Romania, Maria-Cristina Matei. "OUG 50, asa cum a fost clarificat de altfel si de ANPC, nu urmareste schimbarea pretului contractelor, ci implementarea unui mod transparent de calcul al dobanzii, ce poate fi urmarit de client. Acest lucru este realizat de lege, care prevede ca ROBOR / EURIBOR / LIBOR sa fie unicul element variabil al ratei. De aici cerinta de a avea una dintre aceste rate plus o valoare (marja) fixa", a declarat Maria-Cristina Matei, conform Mediafax.

Ea a mentionat ca modul in care ING Bank Romania a stabilit translatarea pretului vechi a fost unul transparent, iar prezentarea a doua marje fixe a fost realizata tocmai pentru a prezenta clientului foarte clar structura pretului. "Consideram ca spiritul legii este respectat intrucat odata cu aplicarea ordonantei, peste EURIBOR / ROBOR, nu exista decat elemente fixe. Prezentarea acestei valori fixe – si repet, ea ramane fixa pe toata perioada ulterioara a contractului – prin insumare sau prin rezultatul final, este o chestiune de forma si noi am ales-o pe cea care ni s-a parut cea mai transparenta", a spus Matei.

Ea a adaugat ca ING considera ca principiul neutralitatii OUG 50/2010 asupra nivelului dobanzii este singurul posibil, iar o lege nu poate schimba numai o parte a pretului unui contract comercial. Oficialul ING a dat ca exemplu contractele de credit ipotecar pentru care rata de referinta a bancii era de 3,75 puncte la data intrarii in vigoare a OUG 50. "Aceasta rata trebuia acum calculata in functie de variatia EURIBOR. De aceea, a fost luata in calcul media indicelui EURIBOR pentru luna iunie, de 1,28%. De aici provine procentul de transfer de 2,25 puncte ca diferenta intre rata de referinta si media EURIBOR (plus rotunjirea in minus la multiplu de 0,25%, ceea ce a dus la o scadere aditionala a pretului). (...) Clientii au fost informati de translatarea contractelor, astfel incat noul pret (egal in valoare sau chiar putin diminuat) are urmatoarea structura: rata de piata (media EURIBOR) plus 2,25 puncte (procent fix) plus vechea marja a contractului (procent fix)", a exemplificat Matei.

Ea a precizat ca informatiile au fost transmise si clientilor, iar de fiecare data cand banca a fost solicitata de catre clienti a clarificat toate problemele. Clientii nemultumiti ai ING Bank au format un grup pe Yahoo, intrucat nu sunt de acord cu noua formula propusa de banca, care include doua marje. Astfel, clientii ING vor sa se adune cat mai multi pentru a fi reprezentati de un avocat intr-un proces colectiv impotriva bancii si se pare ca reusesc, in conditiile in care numarul membrilor grupului a crescut in doar 24 de ore de la aproape 300 de persoane la 365 de persoane in prezent.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro