credius.ro

Raiffeisen obtine profit atat in tara cat si in patria mama

10 august 2006

Raiffeisen Bank a inregistrat la sfarsitul primului semestru al anului 2006 un profit inainte de impozitare de 21 de milioane euro (conform IFRS), cu 28% mai mare fata de 30 iunie 2005 cand valoarea sa a fost de 16,4 milioane de euro. Profitul inregistrat dupa impozitare a fost de 17,5 milioane de euro. Activele totale au crescut cu aproape 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 3,2 miliarde euro.

“Rezultatele financiare inregistrate la sase luni de Raiffeisen Bank sunt bune. Ele au fost influentate de schimbarile la nivelul retelei de unitati pe care le-am implementat la inceputul acestui an – o specializare a retelei pe segmentele de corporate si de retail. Avem o evolutie buna a activelor tinand cont ca 2006 este anul in care foarte multe credite de consum acordate in 2003 si 2004 ajung la scadenta. Am inlocuit acest portofoliu de credite pe termen scurt, crescand ponderea creditelor acordate pe termen mediu si lung. Aceasta orientare este in deplina concordanta cu strategia noastra de a avea relatii pe termen lung cu clientii nostri” a spus Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.

In totalul activelor bancii, creditele acordate clientilor au ajuns la 1.558 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului 2005. |n acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 33%, atingand valoarea de 2.231 milioane euro.

Accent pe activitatea de vanzare in segmentul retail

In 2006, Raiffeisen Bank va deschide cel putin 40 de unitati noi, astfel incat la sfarsitul anului reteaua teritoriala a bancii sa ajunga la peste 255 de unitati. Se vor infiinta mai ales unitati specializate, dedicate cu precadere clientilor persoane fizice si IMM. Raiffeisen Bank ofera solutii complete de produse si servicii pentru clientii IMM, precum si consiliere in domeniu - peste 300 de persoane dedicate segmentului IMM in unitatile bancii. |n martie 2006 a fost inaugurat in Bucuresti primul centru destinat exclusiv acordarii creditelor imobiliare “Casa Ta”. Raiffeisen Bank a lansat in prima parte a acestui an Raiffeisen Online, serviciul de internet banking pentru persoane fizice, care permite clientilor un acces mult mai rapid si mai comod la conturile sale.

Activitatea de corporate s-a dezvoltat pe baza colaborarii cu parteneri puternici

Activitatea de corporate s-a dezvoltat prin colaborarea cu parteneri puternici din sectoarele petrol si energie, industrie grea sau distributie de bunuri de larg consum. Raiffeisen Bank si-a extins si in sectorul imobiliar prin participarea in calitate de banca finantatoare a unor mari proiecte imobiliare. Forta de vanzare a fost reorganizata in asa fel incat sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor. De asemenea, Raiffeisen Bank si Grupul de Economie Aplicata (GEA) organizeaza o serie de conferinte cu tema: „Afaceri romanesti-in context european” cu scopul de a sprijini mediul de afaceri in contextul aderarii la Uniunea Europeana. Astfel de forumuri de afaceri au fost sau vor fi organizate in 8 orase importante ale Romaniei.

|n prezent, banca are peste 2 milioane de clienti de retail (dintre care peste 125.000 IMM-uri) si peste 4.700 corporatii mari si medii. Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor sai multiple canale de acces la produsele si serviciile bancii, oferindu-le posibilitatea de a alege cea mai convenabila metoda de a-si efectua tranzactiile: prin cele 235 de unitati sau prin serviciile Raiffeisen Direct (telefon banking), myBanking (mobile banking), Multicash (e-bank) si Raiffeisen Online (internet banking). Raiffeisen Bank detine o retea exinsa de ATM-uri si POS-uri: 800 de ATM-uri si 6.500 de POS-uri.

Raiffeisen Bank este o banca universala, care ofera o gama completa de produse si servicii de calitate pentru persoane fizice, IMM-uri si companii mari. Raiffeisen Bank are o retea de 235 unitati si peste 4.500 de angajati. Profitul net inregistrat la sfarsitul anului 2005 a fost de 51,8 milioane de euro fata de 28,1 milioane de euro in decembrie 2004.

Raiffeisen Bank a rezultat prin fuziunea dintre Banca Agricola - Raiffeisen si Raiffeisenbank (Romania), incheiata la sfarsitul lunii iunie 2002. Raiffeisen International, al carui actionar majoritar este Raiffeisen Zentralbank Oesterreich (RZB – Austria), detine 99,49% din actiunile bancii. Raiffeisen International coordoneaza una dintre cele mai importante retele bancare din Europa Centrala si de Est, fiind prezenta in 16 piete din regiune. Mai mult de 10 milioane de clienti sunt deserviti in cele 2.700 de unitati. Subsidiarele din 8 tari din regiune sunt in topul primelor 3 banci din tarile respective. Reprezentantele din Lituania si Moldova completeaza prezenta grupului in zona. Raiffeisen International este subsidiara consolidata a Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG (RZB), care detine 70% din actiuni. Restul de 30% din actiuni sunt tranzactionate la Bursa de Valori din Viena. RZB este una dintre cele mai importante banci comerciale si de investitii din Austria si institutia centrala a Raiffeisen Banking Group, cel mai mare grup bancar din Austria.

 

 

In acelasi timp, divizia internationala a grupului austriac a anuntat un profit de 289 milioane euro pe primele sase luni din 2006, in crestere cu 56% fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit comunicatului de presa.

 

Raiffeisen International - rezultat record la jumatatea acestui an, datorat unei cresteri puternice a activitatii

Profitul consolidat inregistrat in primul semestru al anului 2006 a crescut cu 56% ajungand la 289 milioane de euro. Rentabilitatea capitalurilor proprii a fost imbunatatita semnificativ pana la 25,7%. Raportul cost/venituri a scazut pana la 57,9 %. Concentrarea grupului pe expansiunea retelei prin achizitia Impexbank din Rusia si eBanka din Cehia. Contributia segmentului retail la profitul total s-a majorat pana la 30%. Cresteri semnificative ale rezultatelor financiare inregistrate de entitatile grupului in tarile din Europa de Sud-Est si CSI.

Raiffeisen International Bank-Holding AG, care face parte din grupul Raiffeisen Zentralbank Österreich AG (RZB), a inregistrat o noua crestere record a profitului in primul semestru al anului 2006. Profitul consolidat (dupa impozitare si interese minoritare) pentru primele sase luni ale anului a ajuns la 289,2 milioane de euro, ceea ce inseamna o crestere cu 55,6% fata de sfarsitul lunii iunie 2005 (185,8 milioane euro). Pentru aceeasi perioada, profitul inainte de impozitare a fost de 421 milioane de euro, in crestere cu 54% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (273,3 milioane euro). Profitul dupa impozitare a fost 333,5 milioane de euro, fata de 221,1 milioane euro, o majorare cu 50,9%. Castigul net pe actiune a urcat de la 0,61 euro la 2,03 euro, in timp ce in iunie 2005 era 1,42 euro. Toate cifrele sunt conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara (IFRS).

Un nou record al rezultatelor inregistrate la 6 luni in istoria Grupului

Cu un profit consolidat (dupa impozitare si interese minoritare) de165 milioane euro obtinut in trimestrul al doilea din 2006, Raiffeisen International a inregistrat cel mai bun rezultat trimestrial obtinut vreodata. In primul trimestru din 2006 grupul a avut un alt rezultat record, pe care insa
l-a depasit in cel de-al doilea trimestru cu 32,9%. In aceeasi perioada a anului trecut (adica in al doilea trimestru din 2005) profitul a fost de 93 milioane de euro, cresterea fiind de 77,4%. Profitul inainte de impozitare inregistrat in al doilea trimestru al anului 2006 a fost de 227,2 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 33,3 milioane euro (mai mult cu 17,2%), fata de primul trimestru al acestui an si o crestere cu 87,2 milioane de euro comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Herbert Stepic, CEO al Raiffeisen International, a explicat aceste noi rezultate record: "Ne-am continuat strategia de crestere in toata reteaua, mai ales in tarile Europei de Sud-Est si CSI. Rezultatele foarte bune inregistrate de noi la mijlocul anului confirma pozitia noastra puternica pe aceste piete cu potential mare. Am inteles inaintea altor banci mari ca in aceste tari exista o cerere foarte mare pentru produse financiare si am reusit sa le oferim, ceea ce ne-a dus cu un pas inaintea competitorilor nostri. Acest avantaj se manifesta in special in ceea ce priveste activitate de retail banking, ale carei rezultate au crescut cu peste 120%.”

Pe parcursul primului semestru al anului 2006, Raiffeisen International a achizitionat JSC Impexbank din Rusia, iar in urma acestei achizitii a devenit cel mai mare grup bancar strain prezent pe piata ruseasca. Acesta piata are un mare potential de crestere tinand cont de cei 140 de milioane de locuitori. Impexbank a fost integrata in grup la 1 mai 2006. La sfarsitul lui iulie 2006, a fost anuntata achizitia bancii din Cehia, eBanka. Cumparand acesta noua entitate, Raiffeisen International si-a extins baza de clienti in Cehia cu 70% (pana la 300.000 de clienti). Incheierea formalitatilor legale ale acestei tranzactii este asteptata in lunile viitoare.

Rezultatele operationale demonstreaza o crestere puternica a activitatii

„Cresterile considerabile ale veniturilor din dobanzi si comisioane reprezinta o baza solida a succesului inregistrat in acest prim semestru”, a declarat Martin Grull, Director Financiar al Raiffeisen International. Veniturile din exploatare au crescut cu 53,4% pana la 1.285,8 milioane euro, fata de 838,3 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut. Contributia venitului net din dobanzi la cresterea veniturilor continua sa fie cea mai semnificativa, de 40,8%, ajungand la 664,8 milioane euro, dupa constituirea provizioanelor pentru deprecierea valorii activelor. Nivelul mediu al marjei de dobanda a crescut cu 21 puncte de baza, de la 3,48% pana la 3,69%, majorare datorata in primul rand extinderii grupului in CSI, unde se inregistreaza cele mai ridicate marje de dobanda. In plus, venitul net din comisioane s-a majorat cu 235,3 milioane euro (130,4%), ajungand la 415,6 milioane euro.

Activele totale au crescut cu 14%

Creditele si avansurile acordate clientilor au inregistrat o crestere de 17,4% fata de sfarsitul anului 2005, pana la 29 miliarde de euro. Depozitele atrase de la clienti au inregistrat un nivel de 28 miliarde de euro, in crestere cu 12,7% comparativ cu sfarsitul anului trecut. Bilantul total a crescut in primul semestru al anului 2006 cu 13,9% (5,6 miliarde de euro), pana la 46,3 miliarde de euro; cresterea organica a contribuit in proportie de doua treimi la aceasta evolutie.

Baza solida a capitalurilor proprii

Capitalurile proprii (incluzand interesele minoritare si rezultatul reportat) au crescut cu 7,6% (fata de sfarsitul anului 2005), pana la 3.524 milioane euro. Rentabilitatea capitalurilor proprii(ROE) inainte de impozitare a inregistrat o crestere semnificativa de 3,9 puncte procentuale pana la 25,7%.

Extindere permanenta a retelei de unitati. Peste 11 milioane de clienti

“In prima jumatate a anului 2006 am accelerat ritmul de extindere a retelei noastre de unitati si ne-am largit aria de acoperire, prin deschiderea a 78 de noi unitati”, a declarat Martin Grüll, Director Financiar al Raiffeisen International. In plus, reteaua grupului beneficiaza si de cele 204 unitati ale Impexbank. Asadar, numarul total de unitati bancare este de 2.725, fata de 2.443 la sfarsitul lui 2005, reprezentand o crestere de 11,5% (282 de unitati).

Numarul de angajati a crescut in principal datorita achizitiei Impexbank (cu 5.414 angajati) si a inregistrat la sfarsitul primului semestru al acestui an nivelul de 50.513 salariati (in 2005 -43.614). La jumatatea acestui an, Raiffeisen International detinea prin intermediul intregii sale retele de unitati un total de 11,3 milioane clienti, cu 1,6 milioane clienti mai mult decat la sfarsitul lui 2005.

Distributie regionala echilibrata a rezultatelor

Raiffeisen International si-a structurat activitatile pe trei regiuni: Europa Centrala (Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Slovacia si Slovenia), Europa de Sud-Est (Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Kosovo, Romania si Serbia) si CSI (Belarus, Kazakhstan, Rusia si Ucraina).

Zona Europei de Sud-Est, unde se afla si Romania, a adus grupului un profit inainte de impozitare de 130,1 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere de 47,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta regiune a contribuit la rezultatele totale intr-o proportie de 31%.

Profitul pe segmentul de retail a crescut semnificativ

Segmentul de clienti persoane fizice a inregistrat cea mai mare crestere a profitului, de 122,1%. Acest segment de clientela a contribuit la rezultatul inainte de impozitare cu 30% (adica cu128,4 milioane euro, fata de 57,8 milioane euro la sfarsitul lui iunie 2005), comparativ cu 21% in aceeasi perioada a anului trecut. Rentabilitatea capitalurilor proprii inainte de impozitare pentru acest segment s-a imbunatatit semnificativ pana la 25,1% (fata de 17,1% la sfarsitul lui iunie 2005). Si raportul cost/venituri s-a imbunatatit pana la un nivel de 71,2%, comparativ cu 77,7% in aceeasi perioada a anului trecut.

Segmentul de clienti companii a inregistrat un profit inainte de impozitare de 238,7 milioane euro, in crestere cu 53,2% fata de sfarsitul lui iunie 2005 ( cand au fost155,8 milioane euro). Acest segment a contribuit cu 57% la profitul total inainte de impozitare. Rentabilitatea capitalurilor proprii inainte de impozitare s-a majorat pana la 31,5% (fata de 27% la sfarsitul lui iunie 2005), iar raportul cost/venituri s-a imbunatatit pana la 35,8% (fata de 40,7% la sfarsitul lui iunie 2005).

Procesul de integrare a Bancii Aval este in plina desfasurare

La 1 iunie 2006, Raiffeisen International a incheiat cu OTP Bank un contract de vanzare-cumparare a bancii JSCB Raiffeisenbank Ukraine. Aceasta tranzactie urmeaza a fi finalizata, iar rezultatele sale, in valoare de 650 milioane de euro, nu sunt incluse in acest raport semestrial.

Rezultatele Raiffeisen International includ insa pentru prima data rezultatele aferente Bancii Aval, achizitionata in octombrie 2005. Procedurile de transformare ce au in vedere integrarea deplina (adaptarea sistemelor, implementarea standardelor de Grup) in cadrul Grupului a uneia din cele mai importante banci de retail din Ucraina se desfasoara conform planului initial.

Banca Aval detine 1.342 unitati bancare. Nu vor fi generate costuri suplimentare in urma fuziunii cu Banca Aval, datorita operatiunii de vanzare a Raiffeisenbank Ukraine. Mai mult, procesul de transformare a Bancii Aval va putea fi accelerat. Numele Bancii Aval nu include in acest moment numele de marca ‘Raiffeisen’, dar in viitor va purta denumirea Raiffeisen Bank Aval.

Deoarece Raiffeisen International nu mai participa la procesul de privatizare a Casei de Economii si Consemnatiuni (CEC), Grupul se va concentra in Romania pe cresterea organica a Raiffeisen Bank S.A.. Banca are active totale de 3,193 miliarde euro, o cota de piata de aproximativ 8% si este cea de-a treia banca din Romania. Raiffeisen Bank detinea la 30 iunie o retea de 227 unitati, iar pana la sfarsitul anului 2008 intentioneaza sa ajunga la 350 de unitati bancare.

Perspective

Conducerea Raiffeisen International se asteapta la o crestere semnificativa a veniturilor pe termen mediu in tarile din Comunitatea Statelor Independente, cu precadere in Ucraina si Rusia. Procesul de restructurare din Ucraina si Rusia, datorat achizitiei bancilor Aval si Impexbank, va afecta pe termen scurt nivelul veniturilor.

Zona Europei de Sud-Est continua sa reprezinte o regiune de interes pentru Raiffeisen International, in ciuda restrictiilor impuse de catre autoritatile locale asupra ritmului de crestere a creditarii. In Europa Centrala, Grupul isi concentreaza din ce in ce mai mult atentia asupra segmentului in continua crestere al fondurilor deschise de investitii, precum si asupra produselor de asigurare.

Conducerea Raiffeisen International previzioneaza o crestere a bilantului total cu cel putin 20% in fiecare an, pana in 2008. Credem ca cele mai importante cresteri vor avea loc in tarile din Comunitatea Statelor Independente, in principal datorita achizitiilor realizate in aceasta regiune. In lumina rezultatelor extrem de bune inregistrate in ultimele luni, conducerea Grupului se asteapta la sfarsitul anului 2006 la un profit consolidat de cel putin 500 milioane de euro, care nu includ castigurile obtinute din vanzarea Raiffeisenbank Ukraine.

1- Segmentul de clienti Retail cuprinde persoane fizice, persoanele fizice autorizate, precum si intreprinderile mici si mijlocii cu cifra de afaceri anuala mai mica de 5 milioane euro.
2 - Segmentul de Clienti companii include companiile medii si mari din Europa Centrala si de Est, dar si companii din alte tari, cum sunt organizatiile multinationale care isi desfasoara activitatea in aceasta regiune.

Raiffeisen International coordoneaza una dintre cele mai importante retele bancare din Europa Centrala si de Est, fiind prezenta in 16 piete din regiune. Mai mult de 11 milioane de clienti sunt deserviti in cele 2.700 de unitati. Subsidiarele din 8 tari din regiune sunt in topul primelor 3 banci din tarile respective. Reprezentantele din Lituania si Moldova completeaza prezenta Grupului in zona. Raiffeisen International este subsidiara consolidata a Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG (RZB), care detine 70% din actiuni. Restul de 30% din actiuni sunt tranzactionate la Bursa de Valori din Viena. RZB este una dintre cele mai importante banci comerciale si de investitii din Austria si institutia centrala a Raiffeisen Banking Group, cel mai mare grup bancar din Austria.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro