Raiffeisen accelereaza pe segmentul IMM-urilor

Raiffeisen accelereaza pe segmentul IMM-urilor

Raiffeisen Bank, al treilea jucator din sistem dupa active, intentioneaza sa-si extinda portofoliul de produse pentru IMM-urilor, prin introducerea pe acest segment a serviciilor de internet banking. "Vom introduce in foarte scurt timp Internet banking pentru IMM-uri. In rest avem o gama foarte larga de servicii si produse care ne permite sa identificam impreuna cu

Raiffeisen Bank, al treilea jucator din sistem dupa active, intentioneaza sa-si extinda portofoliul de produse pentru IMM-urilor, prin introducerea pe acest segment a serviciilor de internet banking. "Vom introduce in foarte scurt timp Internet banking pentru IMM-uri. In rest avem o gama foarte larga de servicii si produse care ne permite sa identificam impreuna cu o firma nevoile ei si sa-i prezentam solutii de colaborare cu banca", a declarat Alexandru Ciobanu, director pentru IMM-uri in cadrul Raiffeisen Bank.

Dintre produsele special create pentru acest segment de catre Raiffeisen Bank, cel mai remarcabil este produsul Flexi IMM, spune Alexandru Ciobanu. Produsul Flexi IMM reprezinta o solutie de finantare pe termen lung (pana la 10 ani) si ofera beneficiarului posibilitatea de a-si finanta atat activitatea curenta, cat si proiectele de investitii cu pana la 150.000 de euro, fara sa-i fie solicitate documente care sa justifice utilizarea acestei finantari.

"Pentru clientii IMM a devenit din ce in ce mai importanta rapiditatea, calitatea serviciilor si flexibilitatea. Nu mai primeaza pretul in alegerea unei banci sau a unui produs financiar asa cum se intampla de mult", afirma Alexandru Ciobanu.

In prezent, numarul de clienti din categoria IMM ai Raiffeisen Bank a juns la 125.000. Reprezentantul Raiffeisen apreciaza ca sectorul IMM, cel mai dinamic in orice economie, a cunoscut o dezvoltare deosebita in Romania odata cu cresterea economica puternica din ultimii ani si a devenit prioritar pentru bancile care activeaza pe piata bancara romaneasca. Dupa aderarea la UE, cifra de afaceri a unor IMM-uri a crescut cu 40-50%, iar firmele din domenii cum sunt constructiile, retail-ul, serviciile, etc. au crescut cel mai mult.

In ceea ce priveste planurile Raiffeisen Bank pentru extinderea retelei, aceasta va ajunge, probabil, pana la finele anului 2007, in jur de 400 de unitati, a declarat directorul pentru IMM din cadrul Raiffeisen Bank.

Investitiile excesive de acum vor afecta pe viitor unele banci

Despre piata bancara din 2010, Alexandru Ciobanu a precizat ca lupta pentru cota de piata va continua intre bancile care sunt deja in România, iar aparitia altor jucatori mari va face concurenta si mai dura.

"Vedem ca anumite banci sunt destul de agresive pe piata si opereaza la limitele profitabilitatii, tocmai pentru a mai castiga cota de piata. In afara de aceasta exista si banci care vin acum pentru prima data in Romania, ceea ce inseamna ca si acestea au planuri de a obtine cota de piata sau pentru a lansa produse noi. Nu toata lumea poate avea succes. In urmatorii ani, este clar ca piata bancara va mai creste, toate bancile isi extind retelele", declara reprezentantul Raiffeisen.

Domnia sa este insa de parere ca unii jucatori ar putea esua pentru ca au facut investitii excesive. "In cativa ani se va derula o faza interesanta pe piata romaneasca, aceea de consolidare a sistemului bancar, cand vor avea loc fuziuni si achizitii", a conchis Alexandru Ciobanu.

Aura Marsanu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos