credius.ro

Raiffeisen a lansat cel mai accesibil si flexibil serviciu de Internet-banking

1 iunie 2006

Multa lume se intreba (inclusiv subsemnatul) de ce Raiffeisen Bank, a treia banca din sistem, nu oferea un serviciu de Internet Banking, absolut necesar pentru o activitate bancara moderna si flexibila. Iata ca acum exista acest serviciu – Raiffeisen Online, disponibil pentru clientii persoane fizice de la sfarsitul lunii mai. Implementarea serviciului a inceput la sfarsitul lui 2005, urmand ca din octombrie sa poata fi utilizat si de persoanele juridice.

Principalul avantaj pe care Raiffeisen Online il are fata de celelalte servicii de acest fel oferite de bancile mari (ex. BCR, BRD sau Bancpost, caci pentru cele mici este mult mai usor de implementat, tinand cont de reteaua restransa si numarul redus de clienti) este accesul non-stop la conturi si posibilitatea de a realiza tranzactii in timp real, la orice ora. In ceea ce priveste transferurile interbancare, oficialii Raiffeisen au precizat ca  datele se transmit la fiecare sfert de ora catre banca de destinatie, tracand mai intai prin Transfond.

“Este primul serviciu de Internet Banking total integrat”, a subliniat presedintele Raiffeisen Bank Romania, Steven van Groningen la lansarea oficiala a Raiffeisen Online. Si investitiie au fost pe masura: aproximativ 800.000 euro, potrivit oficialilor bancii. Aceasta este numai una dintre investitii, intrucat Raiffeisen si-a integrat toate serviciile de acces pentru clientilor: carduri, Internet banking, mobile banking sau call-center operational.

Sistemele de plata si de acces la distanta pentru clienti sunt inca la inceput in Romania. “Raiffeisen Online nu este decat un pas mic, ce va contribui la dezvoltarea pietei bancare romanesti”, a aratat Steven van Groningen.

Vorbind despre sistemul bancar romanesc, presedintele Raiffeisen Bank considera ca acesta este in continuare ineficient si birocratic. “De aceea comisioanele si dobanzile mari percepute de bancile romanesti pentru produsele si serviciile oferite”, explica Steven van Groningen.

Ca orice serviciu de acest fel, prin Raiffeisen Online poti sa realizezi tranzactii bancare mai comod,  fara birocratie si drumuri in plus la banca, avand nevoie numai de un calculator conectat la Internet. Tranzactiile pot fi realizate la orice ora, sapte zile din sapte, din orice parte a globului. Prin acest serviciu poti face plati intra si interbancare, schimb valutar, poti achita facturi, poti face plati catre Trezorerie. De asemenea, se pot consulta soldurile conturilor sau utliza componenta de Plati Directe Furnizori. De subliniat ar fi ca, prin Raiffeisen Online comisioanele percepute pentru tranzactii sunt cu pana la 50% mai mici decat la ghiseu, iar costul abonamentului lunar pentru acest serviciu este de 1 euro.

Accesul in cont se face in doi pasi. In prima faza se introduce user-name-ul si parola alese de utilizator, iar la pasul doi trebuie sa introduci doua cifre de pe seria cardului de debit atasat contului curent, pozitia lor din serie fiind indicata aleator de sistem.

Un alt avantaj al serviciului Raiffeisen Online este faptul ca nu trebuie sa-ti predefinesti conturile pe care le vei utiliza ulterior pentru tranzactii, ca la alte servicii similare. Finalizarea fiecarei tranzactii se autentifica cu parola de acces in cont, existand si posibilitatea sa definesti ca tranzactia sa fie repetata periodic. Dupa realizarea tranzactiei se poate solicita online o confirmare electronica a acesteia.

Insa, ca majoritatea produselor de tip Internet Banking, Raiffeisen Online sufera dintr-un punct de vedere foarte sensibil pentru o parte din utilizatorii de Internet: nu poate fi utilizat decat cu Internet Explorer. Adrian Oprea, project manager pentru Raiffeisen Online, ne-a dat asigurari ca in perioada urmatoare serviciul va putea fi utilizat si de pe platforma Firefox sau chiar si de pe Opera.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro