credius.ro

Punct ochit, punct lovit la Raiffeisen Bank

7 mai 2007

Pentru a raspunde nevoilor si gradului de sofisticare a clientilor, Raiffeisen Bank Romania continua sa isi extinda reteaua de unitati. Daca la preluarea retelei de la Banca Agricola in 2002, sucursalele aveau o atmosfera rece si neprietenoasa, situate in locatii greu accesibile, in momentul de fata Raiffeisen Bank a reusit sa le transforme in spatii moderne, proprii activitatii bancare. Conform presedintelui bancii, Steven van Groningen, in prezent unitatile bancii sunt standardizate total, fiecare locatie avand in medie patru-sase angajati.

"Acum cinci ani, cand am preluat Banca Agricola, institutia avea 220 de agentii, dar multe aveau probleme. Unele erau prea mari, iar altele prea mici. Multe erau in locatii nepotrivite pentru o banca, iar una era chiar intr-o livada", a declarat Steven van Groningen.

Banca a inaugurat la Sinaia cea de-a 300-a agentie. Simultan cu ea, au fost deschise inca 10 agentii noi in Braila, Pitesti Sibiu, Ramnicu Valcea, Fetesti, Moreni, Moinesti si Bucuresti. La sfarsitul anului 2006 banca avea o retea de 265 de unitati.   

"Extinderea retelei de unitati raspunde nevoilor si gradului de sofisticare a clientilor bancii. Acum avem peste 2,2 milioane de clienti, iar extinderea retelei reflecta intensificarea activitatii acestora", a spus Razvan Munteanu, vicepresedintele Raiffeisen Bank Romania, responsabil cu divizia de retail.

Avand in vedere numarul actual de clienti, Raiffeisen preconizeaza o dezvoltare a retelei. Astfel, in 2007 vor fi deschise in jur de 100 de noi agentii si sucursale. In perioada 2002-2005, Raiffeisen Bank a restructurat complet reteaua de unitati pe care a preluat-o de la Banca Agricola. Reteaua de unitati a fost modernizata, aproximativ 40 de agentii neproductive au fost desfiintate si au fost deschise alte 120 de agentii. Anul trecut au fost deschise unitati dedicate cu precadere persoanelor fizice, IMM-urilor si agentii specializate pentru credite imobiliare. 

Banca va elabora o strategie de dezvoltare pentru zona rurala abia dupa ce va fi atins un anumit grad al densitatii retelei de unitati in orasele mari si medii. In momentul de fata, in mediul rural (comune mari) banca este prezenta cu aproximativ 40 de agentii.  

Banca opereaza si prin unitati specializate cum ar fi centrele 'Casa Ta', destinate exclusiv acordarii de credite imobiliare, centre operationale pentru afaceri, pentru clientii corporate sau Raiffeisen Exclusive, dedicat clientilor sai de top (persoane fizice).

Raiffeisen Bank va elimina avansul la credite doar in cazuri exceptionale

Banca ar putea elimina obligativitatea avansului pentru credite doar in cazul tranzactiilor imobiliare mari si pentru clientii cu care banca are deja o relatie de colaborare, a declarat Steven van Groningen: "Niciodata nu vom putea vorbi de un avans zero pentru cineva care vrea sa isi cumpere o masina sau o garsoniera".

La randul sau, Razvan Munteanu a afirmat ca normele bancii nu urmaresc modificarea portofoliului de credite, ci mai degraba ajustarea modului de functionare si reflectarea mai buna a riscului aferent fiecarui client. Noile norme care vor fi implementate de banca vor fi in acelasi timp mai permisive pentru anumite categorii de clienti si mai restrictive pentru altele: "Asteptarile noastre nu sunt legate de cresterea gradului de indatorare sau de reducerea avansului, ci de o abordare mai specifica a profilului de risc al clientului"

Cosmin Meleaca
[email protected]
 

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro