Profil de bancher: Dorel Piti a mostenit pasiunea pentru banking de la tatal sau

Profil de bancher: Dorel Piti a mostenit pasiunea pentru banking de la tatal sau

Drumul parcurs de Dorel Piti ne dezvaluie un bancher de succes. Dupa 18 ani de rugby de performanta, domnia sa a intrat in banking in 1995, primul job fiind la Banca Agricola. In 1999, odata cu venirea ABN AMRO Bank in Constanta, a aplicat si a obtinut postul de relationship manager in Sucursala Constanta a

Drumul parcurs de Dorel Piti ne dezvaluie un bancher de succes. Dupa 18 ani de rugby de performanta, domnia sa a intrat in banking in 1995, primul job fiind la Banca Agricola. In 1999, odata cu venirea ABN AMRO Bank in Constanta, a aplicat si a obtinut postul de relationship manager in Sucursala Constanta a acestei banci iar in vara lui 2001 a preluat conducerea sucursalei. “In ABN AMRO Bank am invatat sa pretuiesc relatia cu clientii, am invatat sa-mi insusesc si sa aplic principii sanatoase de business ce au la baza valori precum: integritate, profesionalism, lucru in echipa”, subliniaza Dorel Piti. Domnia sa este recunoscut pentru reusitele in ceea ce priveste expansiunea si rationalizarea retelelor teritoriale si in coordonarea functiei de vanzare produse de retail. Profesionist desavarsit, Dorel Piti a ocupat in perioada 2002 – 2007 pozitii de top management la Banca Transilvania si Bancpost. Din august 2007, a preluat functia de Head Consumer Division la Millennium Bank, iar responsabilitatile sale sunt legate de vanzarea produselor de retail catre segmentul de clienti mass – market, prin sucursalele Millennium Bank si prin canale alternative de distributie. inainte de a face fiecare mutare din cariera a luat in considerare mai multe lucruri: sa aiba sentimentul ca si-a facut treaba cum trebuie si ca lasa lucrurile in buna ordine, iar mutarea sa-i permita sa progreseze profesional.

– De ce ati ales meseria de bancher?
– Mai mult ea m-a ales pe mine… Am ajuns in banking in 1995, fara sa caut in mod special sa ma angajez in aceasta industrie. Eram la finalul unei perioade de 18 ani, petrecuti ca sportiv de performanta si imi doream tare mult sa incep sa fac "ceva serios".  Fiind absolvent al unei facultati de constructii ma uitam insa mai mult spre zona asta pentru a gasi un job care sa mi se potriveasca. S-a ivit la un moment dat o oportunitate in Banca Agricola: un job ce avea componenta tehnica importanta, arie ce putea fi acoperita mai degraba de un inginer decat de catre un economist. Asa am intrat in sistem…
Am cunoscut in Banca Agricola oameni de o deosebita valoare, de la care am invatat enorm de mult si care m-au ajutat sa privesc cu interes catre meseria de bancher. Printre acestia si tatal meu, care a avut o cariera de 40 de ani in banking si care a fost intotdeauna pentru mine un model de profesionalism si integritate.
De aici si pana sa incep sa studiez in mod serios meseria aceasta n-a mai fost decat un pas. Mi-a placut ce invatam la finante banci, aveam sansa sa vad si sa aplic in practica, zi de zi, cunostintele teoretice acumulate la scoala. Lucrul asta m-a facut sa indragesc foarte mult profesia de bancher si sa consider ca industria finantelor este cea in care ma simt cel mai bine si in care imi doresc sa am o cariera.

– Care sunt principalele provocari si succese ale carierei dumneavoastra?
– Am avut norocul sa-mi incep activitatea in banking intr-o perioada foarte dinamica a acestei industrii. In fiecare dintre institutiile bancare pentru care am avut placerea sa lucrez am fost pus in fata multor provocari, carora nu am ezitat sa le dau curs. Practic, deciziile pe care le-am luat, la un moment dat, de a schimba angajatorul s-au bazat pe dimensiunea provocarilor pe care urma sa le am la noul loc de munca: pozitionarea ABN AMRO Bank, in 2002, in fruntea bancilor internationale ce activau pe piata din Constanta; sustinerea transformarii radicale, in bine, a imaginii Bancii Transilvania si a afacerilor derulate de aceasta in Bucuresti in perioada 2002-2005; implementarea unui nou model de business, extinderea si restructurarea retelei Bancpost intre 2005 si 2007; coordonarea a sute de oameni, chiar mii in cazul Bancpost. Toate acestea au reprezentat, la un moment dat, provocari enorme pentru mine. Alaturi de colegi eficienti, de manageri si echipe foarte puternice am reusit sa gestionam cum se cuvine toate aceste provocari si sa fim mandri de realizarile noastre peste ani.

– Care sunt activitatile bancherului Dorel Piti intr-o zi de munca?
– Aflandu-ma intr-o pozitie de management, o mare parte a programului meu este dedicata responsabilitatilor de coordonare, cu tot ce implica ele – „people management”. Imi place foarte mult sa stau printre oameni, sa fiu prezent in sucursalele bancii, sa aflu "din iarba" principalele probleme cu care colegii mei se confrunta in procesul de deservire a clientilor si sa incerc sa-i ajut pentru a le face viata mai usoara si pentru a-i face sa se simta motivati si mandri, in fiecare zi, ca lucreaza pentru Millennium Bank. Ma preocupa in special sa pot influenta simplificarea proceselor operationale, cresterea dinamismului fortei de vanzari, precum si sa promovez respectul si firescul in relatia banca – client.

– Cum sunt bancherii din Romania?
– Nu sunt eu in masura sa fac aprecieri cu privire la bancherii din Romania. Pot insa sa urmez un rationament logic si sa spun ca bankingul, ca sistem, s-a reformat si a evoluat cel mai rapid; iar acum avem deja un sistem bancar foarte modern si conectat la ultimile practici in domeniu. Toate astea au fost posibile datorita oamenilor din aceasta industrie. in consecinta, per ansamblu, am aprecieri dintre cele mai pozitive la adresa bancherilor din Romania.

– Ce sfaturi aveti pentru tinerii care imbratiseaza meseria de bancher?
– Aceleasi sfaturi pe care le-as da oricarei persoane ce se afla la inceput de drum intr-o profesie: sa-si aleaga meseria pe care iubeste sa o faca, sa nu-si doreasca sa arda rapid etape in dezvoltarea sa profesionala pentru ca va obtine succese conjuncturale pe termene foarte scurte si sa-si faca in fiecare zi treaba cu seriozitate. De asemenea, sa-si doreasca mereu sa faca lucrurile mai repede, mai simplu si mai bine, sa urasca birocratia, sa aiba atitudine pozitiva si sa-si respecte clientii si colegii.

– Cum va petreceti timpul liber?
– In banking, timpul liber e destul de limitat. Incerc sa aloc cat mai mult din el persoanelor dragi mie. Ce mai ramane, il directionez catre sport si citit. In acelasi timp, trebuie sa recunosc ca ador calatoriile.

Cornel Dinu

Articol preluat din cadrul Revistei BankingJobs, material jurnalistic ce va fi distribuit tuturor vizitatorilor de la cea de-a treia editie a Targului BankingJobs, ce va avea loc in perioada 9-11 octombrie 2008, la Institutul Bancar Roman. 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos