credius.ro

Pe piata cardurilor sunt asteptati alti mari jucatori

20 decembrie 2006

Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va avea un impact pozitiv puternic asupra dezvoltarii pietei cardurilor din Romania, considera vicepresedintele Visa International CEMEA, Catalin Cretu. Acesta apreciaza ca potentialul pietei romanesti va atrage noi jucatori puternici, tinand cont si de faptul ca intrarea pe piata va fi mult mai facila dupa momentul 1 ianuarie 2007. Catalin Cretu aminteste faptul ca pe piata bancara romaneasca, si in special cea a cardurilor, nu exista inca nici un jucator din Marea Britanie, cea mai importanta piata europeana a cardurilor, tara care da si cel mai mare emitent de carduri din Uniune Europeana, Barclaycard.

De asemenea, oficialul Visa subliniaza ca pe piata romaneasca au intrat in ultima perioada doi importanti emitenti de carduri la nivel mondial. Este vorba despre Cetelem, divizia de credite de consum a BNP Paribas si numarul 1 in Europa continentala pe acest domeniu, si gigantul GE Money, care a preluat de curand compania de credite de consum Ralfi, Motoractive (leasing) si Domenia Credit (credit ipotecar). Cele doua mari companii nu si-au facut simtita inca prezenta, insa profesionalismul si experienta le impun ca doi jucatori care vor avea un cuvant greu de spus pe piata cardurilor in perioada urmatoare.

Cardurile de salarii, pe pilot automat

Pana la asteptata dezvoltare si diversificare a pietei, marea majoritate a cardurilor de pe piata romaneasca este formata in continuare de cele de salarii, iar numarul lor continua sa creasca accelerat. Astfel, binecunoscutele carduri de debit Visa Electron reprezentau in septembrie 79,2% din portofoliul Visa in Romania, un procent chiar mai mare decat cel inregistrat in primavara lui 2006, cand ponderea lor in totalul cardurilor emise sub sigla Visa era de 77,4%. Potrivit datelor Visa, la sfarsitul trimestrului III existau 3,5 milioane de carduri Electron pe piata romaneasca, in timp ce numarul total al „plasticelor” Visa se ridica la 4,4 milioane. Aceasta evolutie a cardurilor de salarii este putin surprinzatoare, in conditiile in care specialistii se asteapta ca, odata cu dezvoltarea pietei, ponderea lor sa se reduca. „Evolutia cardurilor de salarii pare sa fie pusa pe pilot automat”, comenteaza pe marginea acestei situatii Catalin Cretu.

Numarul de carduri Visa Classic, cardurile embosate, a depasit valoarea de 800.000, reprezentand 18,15% din portofolul Visa. Desi acest tip de carduri, ce se adreseaza clasei de mijloc, ar trebui sa fie produsul care sa reprezinte principalul pilon de sustinere a dezvoltarii pietei de profil, ponderea lor s-a diminuat fata de inceputul anului, cand reprezentau peste 20% din totalul cardurilor emise sub sigla Visa.

Cardurile Visa Business reprezinta 2,4% din portofoliul Visa, fiind emise 106.757 de astfel de produse. Vicepresedintele Visa CEMEA considera ca acestea sunt o categorie de produse cu un potential important de crestere in viitor, prin tintirea clientilor din sectorul IMM-urilor. Cardurile Premium au depasit numarul de 11.000, reprezentand 0,25% din cardurile emise. Aceasta evolutie este foarte apreciata de reprezentantii Visa, tinand cont de faptul ca produsele Premium au aparut pe piata relativ de curand, in urma cu numai un an si jumatate. Catalin Cretu precizeaza ca obiectivul pe acest segment este atingerea unei ponderi de peste 5 procente din portofoliul Visa in momentul maturizarii pietei. 

Bogdan Popescu

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro