credius.ro

Noile carduri pun accent pe securitate

30 mai 2008

Citibank Romania a lansat pe piata romaneasca un card de credit sub sigla Visa, in variantele Clasic si Gold. Cardul are cateva elemente care il fac sa se distinga de celelalte produse similare existente in prezent pe piata. Astfel, detinatorii de Citi Card Visa pot sa-si personalizeze cardul de credit cu fotografia si semnatura proprie tiparite pe fata cardului, care pot fi actualizate in cazul in care clientul vrea sa-si schimbe cardul. Reprezentantii Citibank sustin ca aceste elemente ofera siguranta prin identificarea mai rapida a posesorului cardului, totodata fiind si o dovada a prestigiului. Banca ofera  clinetilor si posibilitatea de a-si alege singuri codul pin, pe care il stabilesc telefonic. Cardul de credit poate fi utilizat in toate locatiile din tara si strainatate care afiseaza sigla Visa, precum si pentru tranzactii pe internet. 

Posesorii acestui instrument de plata pot beneficia optional de serviciul Citi Alert, care notifica titularul de card, printr-un mesaj sms si e-mail asupra fiecarei tranzactii efectuate cu cardul. In acest fel, banca ofera un sistem de monitorizare a comportamentului fiecarui detinator de card, prin care se identifica tranzactiile suspecte. Un astfel de serviciu de securitate este caracteristic noii generatii de carduri lansate pe piata romaneasca, fiind adoptat si de un alt jucator care s-a intra pe piata cardurilor de credit de curand. Este vorba despre ING Bank, care a lansat in urma cu cateva luni ING Credit Card. Acest produs ofera clientilor posibilitatea sa primeasca prin SMS o alerta ori de cate ori efectueaza o tranzactie de peste 300 lei.

Un alt serviciu atasat cardului este CitiPhone, prin care se pot obtine detalii referitoare la tranzactiile si soldul contului, se poate efectua plata utilitatilor, comunica eventuale reclamatii, anunta modificari ale datelor personalese. De asemenea, serviciul poate fi utilizat si pentru blocarea cardului pierdut sau furat. Citibank asigura suma cheltuita din limita de credit acceptata, in cazul pierderii temporare sau permanente a capacitatii de munca, a locului de munca sau in caz de deces. Pe langa cardul de credit principal, mai pot fi emise, gratuit, la solicitarea clientului pana la 6 carduri suplimentare atasate aceluiasi cont, pentru persoanele desemnate de titularul contului de card. Detinatorul cardului principal poate stabili limitele cardurilor suplimentare.

Pentru a obtine cardul Clasic, clientii trebuie sa aiba un venit minim de 570 lei, in cazul salariatilor si pensionarilor, si de 1.500 de lei, pentru intreprinzatorii privati si liber profesionisti. Venitul minim pentru cardul Gold trebuie sa fie de 2.000 de lei. Linia maxima de credit poate ajunge pana la 40.000 lei, fiind stabilita in functie de salariul solicitantului.

Cei care vor sa aiba un card de credit cu poza lor pe el trebuie sa scoata din buzunar mai multi bani, intrucat costurile percepute de banca pentru sumele imprumutare sunt printre cele mai mari de pe piata acestor produse. Astfel, banca percepe o dobanda  de 27,99% , in timp ce DAE este de 31,88% pe an. In comparatie, la cadurile de credit de la CEC si ING, doua dintre cele mai ieftine de pe piata, dobanzile pentru sumele imprumutate sunt de 17,5%, respectiv 18%, cu DAE in jur de 21%. Cardul Citi ofera o perioada de gratie de 54 de zile, comisionul de retragere de numerar este de 2%, reprezentand minim 5 lei. Detinatorii cardurilor isi poate rambursa suma utilizata prin limita de credit, in rate egale, dobanda anuala perceputa de banca in acest caz este de 23,99%.

Potrivit reprezentantilor Citi, decizia de a intra si pe piata locala cu acest produs a fost atent evaluata si a fost luata in baza unui studiu realizat de partenerul traditional al Citi la nivel european, Research International. Raportul a indicat faptul ca piata de carduri de credit este inca foarte putin dezvoltata in Romania. Din totalul cardurilor bancare emise doar 7% sunt de credit, iar utilizarea lor, definita in mare parte de retragerile de numerar, este afectata de obisnuinta si temerile in privinta securitatilor fizice.

“Am constatat ca Romania a devenit o piata din ce in ce mai buna pentru lansarea de produse, de aceea, ne-am propus drept obiectiv sa ne consolidam portofoliul de produse si sa ne extindem reteaua de distributie. Pe piata romaneasca cresterea utilitzarii cardurilor de credit este exploziva. Daca in Cehia, unde reteaua Citibank este mai restransa decat in Romania, am ajuns lideri de piata in doi-trei ani de la lansare, aici consideram ca am putea ajunge pe primul loc intr-un interval de timp mai scurt, a declarat directorul pentru Europa centrala si de Est al Consumer Group Citi, Sanjeeb Chaudhuri. El a mai mentionat ca in primul an de la lansare banca estimeza ca va emite aproximativ 40.000 carduri, dar spera ca acest plafon va fi depasit.

La randul sau, directorul general al bancii, Shahmir Khaliq a precizat ca lansarea in Romania a cardului de credit Citi este o confirmare in plus a angajamentului bancii fata de piata locala. “Citi Card Visa este un produs-cheie pentru banca, la nivel mondial, si reprezinta un pas important pentru noile investitii prin care grupul urmareste sa continue extinderea operatiunilor sale in Romania. Estimam ca, in urmatorii ani, vom deveni unul dintre principalii emitenti de carduri de pe piata locala”, a declarat Khaliq.

“Noile carduri de credit Citi marcheaza intrarea pe piata din Romania a unuia dintre cei mai de succes emitenti de carduri la nivel mondial. Sunt convins ca cele doua tipuri de carduri vor fi un factor puternic al dezvoltarii platilor fara numerar la comercianti. Este important faptul ca, posesorii de carduri Citi Visa vor beneficia de un pachet special de masuri de securitate, unic pe piata romaneasca de profil si care asigura o protectie suplimentara”, a subliniat directorul general al Visa Romania, Catalin Cretu. In Romania, detinatorii cardului de credit emis de Citi pot efectua platii la comercianti in aproximativ 46.500 locuri, unde este afisata sigla Visa, a precizat Cretu.

Cei care folosesc cardul pentru tranzactii in primele doua luni de la emiterea acestuia, primesc inapoi comisionul de adminstrare pentru primul an. Banca ofera gratuit seviciile cum ar fi: blocarea cardului si emiterea unuia nou, extrasul lunar de cont, setarea codului pin, sistemul de monitorizare a tranzactiilor realizate cu cardul, personalizarea cardului cu fotografia si semnatura detinatorului, serviciul CitiPhone. Banca nu intentioneaza sa utilizeze tehnologia CIP in urmatoarea perioada, ci se va baza pe reteaua de POS-uri ale Visa.

Ludmila Cucia

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro