Grupul austriac Volksbank nu a primit nicio oferta concreta pentru vanzarea subsidiarei din Romania si nu discuta impartirea bancii in bucati pentru a fi preluata mai usor, a declarat Johann Lurf, presedintele institutiei de credit locale. "Actionarii nu vorbesc prea mult cu noi despre procesul de vanzare, pentru ca este treaba lor. Bancile din Europa Centrala si de Est, de la Cehia in Romania, de la Serbia la Bosnia, produc fluxuri de venituri si acestea vor ramane. Suntem aici ca sa ramanem, indiferent cine va fi actionar la finalul zilei. Din cate am inteles nu se discuta vanzarea Volksbank pe bucati", a declarat Lurf, potrivit Mediafax. El a precizat ca actionarii au inceput procesul de vanzare, dar nu exista oferte concrete.
In acelasi timp, a venit randul discutiilor despre reputatie, greu sifonata, inclusiv de BNR, care critica politia si moneda vedeta a bancii, in perioada de boom bancar si imobiliar.
Asa aflam ca Volksbank a redus numarul clientilor nemultumiti la mai putin de 3% dintre persoanele care au contractate credite, cel putin asa declara Lucian Cojocaru, vicepresedinte pentru retail al bancii, care considera ca problemele de reputatie vor fi uitate in proportie de 95-99% peste un an.
"Eu cred ca multe dintre problemele cu OUG 50, care asta ne creeaza noua practic probleme de reputatie, vor fi uitate in proportie de 95-99% peste un an de zile. Nu o sa mai stie nimeni de ele. O sa treaca de la sine. Nimeni nu este vesnic nervos. Te enervezi, iti trece, ajungi la un nou nivel de comunicare, pe când relatiile cu clientii nostrii sunt foarte lungi pe termene de 20-30 de ani", a spus Cojocaru, la conferinta de presa in care s-au anuntat rezultatele bancii pe anul trecut.
Ce nu ne spun bancherii este cat de mult s-au maturizat clientii in urma acestei recesiuni si presiuni bancare, cat mai sunt dispusi sa aiba contracte dezavantajoase si cat vor ierta o astfel de relatie. Sa nu uitam ca relatia se poate schimba si nu trebuie sa dureze 30 de ani, acum bat alte banci la poarta ta sa faci... refinantare!
Bancherii sigur vor invata o lectie a acestei recesiuni, asa cum si clientii au invatat-o pe a lor: clientii nu sunt cifre ce pot fi "reduse", sunt oameni cu nemultumiri si drepturi, ce poti sa-i "reduci", dar nu poti sa-i ignori, daca vrei sa nu... afecteze reputatia!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro