Mobilizare in banci: nemultumirea clientilor alerteaza bancherii

Mobilizare in banci: nemultumirea clientilor alerteaza bancherii

Datorita extinderii segmentului de retail al pietei bancare, era firesc sa apara o serie de animozitati intre clienti si banci. In ultimul an, numarul plangerilor inregistrate de catre banci s-a dublat. Rezultatele unui sondaj realizat pentru Asociatia Romana a Bancilor de o echipa de consultanti arata ca daca in 2004 s-au intregistrat 213 plangeri si

Datorita extinderii segmentului de retail al pietei bancare, era firesc sa apara o serie de animozitati intre clienti si banci. In ultimul an, numarul plangerilor inregistrate de catre banci s-a dublat. Rezultatele unui sondaj realizat pentru Asociatia Romana a Bancilor de o echipa de consultanti arata ca daca in 2004 s-au intregistrat 213 plangeri si peste 4.000 in 2005, iar anul trecut numarul lor s-a apropiat de 10.000. Peste 90% din numarul acestor plangeri au fost inregistrate de primele trei mari banci de pe piata (rezultatele sondajului au fost preluate din Ziarul Financiar). Aceasta crestere ingrijoratoare a numarului de plangeri a dus la initierea a doua proiecte care au in vedere infiintarea Ombudsman – institutie de mediere intre banci si clienti, si demarerea unui program de educare a consumatorului. Cele doua proiecte au ca termen de finalizare iunie 2007.

Pentru realizarea lor a fost initiat un parteneriat numit "Comitetul de Initiativa pentru Proiecte Speciale", format din ARB, BNR si Ministerul Finantelor Publice, cu sprijinul Programului Convergence, administrat de Banca Mondiala.

"Proiectele sunt necesare pentru ca activitatea de retail a crescut foarte mult in ultima perioada si chiar o sa mai creasca. Exista destul de multe situatii in care unii clienti se plang, altii sugereaza ca ar trebui sa se schimbe relatia dintre clienti si banca. Ambele proiecte au ca scop sa gaseasca solutii pentru o cooperare mai buna intre clienti si banci", ne-a declarat Radu Gratian Ghetea, presedintele ARB.

Specialistii desemnati din partea celor 3 institutii, din banci comerciale si de la Protectia Consumatorului vor efectua studii si analize, in baza carora se va realiza o strategie care sa duca la o eficientizare si la o crestere a vizibilitatii ARB. Aceste analize vor arata daca este eficient, si totodata, in ce conditii s-ar crea in Romania institutia Ombudsman, cum s-ar putea realiza o campanie de educare mai intensa a consumatorului de produse si servicii bancare si ce masuri ar trebui luate pentru eficientizarea relatiilor dintre banci si clienti.

Coordonatorul celor 2 proiecte este Radu Negrea, secretar general ARB, fiind ajutat de directori din banci comerciale si de grupe de lucru. "Educarea consumatorului este o actiune care se va desfasura pe termen lung si aproape continuu", conchide Radu Gratian Ghetea.    

Cosmin Meleaca
cosmin.meleaca@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos