Mobile-banking de pe SIM cardul telefonului mobil la Raiffeisen Bank si BRD

Mobile-banking de pe SIM cardul telefonului mobil la Raiffeisen Bank si BRD

Telefonul mobil nu mai este doar un instrument de comunicare, el fiind folosit intr-o gama foarte variata de activitati ale vietii cotidiene. Aceasta multifunctionalitate a mobilului este exploatata si de banci. Ele au pus la dispozitia clientilor servicii de mobile-banking, ce pot fi accesate de pe telefonul mobil si prin care clientii pot afla informatii

Telefonul mobil nu mai este doar un instrument de comunicare, el fiind folosit intr-o gama foarte variata de activitati ale vietii cotidiene. Aceasta multifunctionalitate a mobilului este exploatata si de banci. Ele au pus la dispozitia clientilor servicii de mobile-banking, ce pot fi accesate de pe telefonul mobil si prin care clientii pot afla informatii specifice de la banca sau pot efectua plati si transferuri de bani. Doua dintre cele mai mari banci din Romania ofera clientilor mobile banking direct de pe SIM cardul telefonului mobil.

In Romania exista mai multe banci care ofera acest tip de servicii (BRD, Raiffeisen Bank, Romexterra Bank, BCR, Bancpost, Unicredit). Comunicarea cu banca prin serviciile de mobile-banking se face prin trimiterea de mesaje scrise (SMS) sau accesarea site-urile de Internet ale bancilor, construite special pentru telefonul mobil. Doua dintre aceste banci – Raiffeisen Bank si BRD – ofera clientilor un serviciu de mobile-banking direct prin SIM cardul telefonului mobil.

Mobilis de la Orange si myBanking de la Connex

Fiecare banca are insa parteneriat pentru un astfel de serviciu de mobile-banking numai cu unul dintre cei doi mari operatori de telefonie mobila din Romania. Astfel, pentru abonatii Connex este disponibil serviciul myBanking de la Raiffeisen Bank, iar abonatii Orange pot utiliza serviciul de mobile-banking al BRD, Mobilis.

Pentru a utiliza serviciul de mobile-banking trebuie sa va adresati bancii, cu care se semneaza un contract. Singura conditie este sa fiti utilizator al retelei cu care banca colaboreaza. Serviciul myBanking de la Raiffeisen Bank este disponibil pentru toti clientii Connex, indiferent daca sunt abonati sau folosesc cartele reincarcabile, in timp ce la serviciul Mobilis de la BRD au acces numai abonatii Orange.

Practic, dupa ce ai semnat cu banca contractul vei primi o cartela SIM ce contine aplicatia de mobile-banking, care o va inlocui pe cea existenta. Noua cartela se poate obtine de la orice magazin Connex sau Orange. O data introdusa cartela in telefon, in meniurile aparatului va fi disponibil meniul special pentru operatiunile de mobile-banking.

Mobilis si myBanking sunt disponibile in raza de acoperire a operatorului de telefonie mobila si in roaming.

Ce poti face prin Mobilis si myBanking?

Cele doua servicii similare, myBanking si Mobilis, sunt diferite din acest punct de vedere. BRD ofera prin mobile-banking o gama mai restransa de servicii. Astfel, Mobilis este disponibil numai posesorilor de card de la BRD. Ei pot primi informatii privind soldul conturilor de card, pot realiza transferuri intre conturile de card, receptiona avertizari asupra modificarilor ce au loc in conturile de card. De asemenea, se pot plati facturi catre Orange sau reaincarca cartele Orange PrePay. O alta gama de informatii disponibila este cea legata de produsele, serviciile BRD si cursul valutar. Prin Mobilis se mai pot realiza si transferuri de bani, insa numai intre conturile de la BRD.

Prin myBanking de la Raiffeisen Bank exista si posibilitatea efectuarii de transferuri interbancare, catre orice alt cont de la alta banca. Exceptand, evident, plata unei facturi Orange. Platile si transferurile se pot efectua prin carduri, conturi curente sau depozite. Plata facturii Connex sau reincarcarea cartelei este gratuita. Prin myBanking se mai pot solicita informatii referitoare la contul curent, de depozit sau de credit (soldul contului, data scadentei depozitului, urmatoarea suma de plata). Se pot primi si notificari referitoare la modificarile din conturi. Ca si la serviciul Mobilis, si la myBanking exista o sectiune pentru cursul valutar.

Cum functioneaza

Cele doua servicii functioneaza in acelasi mod: se selecteaza una din operatiunile disponibile (informare, plata sau transfer), mesajul cu operatiunea dorita este trimis catre banca, urmand ca mai apoi sa primiti pe telefon un mesaj cu informatiile solicitate sau confirmarea operatiunii.

Insa cat costa aceste servicii?

Raiffeisen Bank si BRD tarifeaza in mod diferit serviciul de mobile-banking. Astfel, pentru myBanking de la Raiffeisen Bank trebuie platit un abonament lunar de 0,5 euro pentru persoanele fizice sau 1 euro pentru cele juridice. La BRD insa nu platesti un abonament lunar pentru utilizarea serviciului Mobilis.

La BRD, mesajul de solicitare catre banca (pool) costa 0,16 USD, in timp mesajul “push”, cel primit de la banca este 0,14 USD. In cazul myBanking de la Raiffeisen Bank se plateste numai mesajul primit de la banca cu 0,15 euro. Plata facturilor Orange sau Connex nu se comisioneaza. In sprijinul clientilor, pe site-urile celor doua banci exista simulatoare ale serviciilor myBanking si Mobilis.

Bogdan Popescu
bogdan.popescu@bankingnews.ro


dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos