MF a semnat cu DEXIA pentru a finanta calea ferata

MF a semnat cu DEXIA pentru a finanta calea ferata

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a incheiat, marti, la Viena, acordul de finantare in valoare de 100 de milioane de euro intre statul roman si Dexia Komunalkredit Bank pentru finantarea partiala a proiectului de modernizare a caii ferate Bucuresti – Constanta, a informat banca. Proiectul beneficiaza, de asemenea, de un imprumut in valoare de 142,5

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a incheiat, marti, la Viena, acordul de finantare in valoare de 100 de milioane de euro intre statul roman si Dexia Komunalkredit Bank pentru finantarea partiala a proiectului de modernizare a caii ferate Bucuresti – Constanta, a informat banca. Proiectul beneficiaza, de asemenea, de un imprumut in valoare de 142,5 milioane euro, acordat de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC). Creditul Dexia va fi rambursat prin 15 rate egale, intr-un interval de zece ani, cu o perioada de gratie de trei ani, la o rata a dobanzii variabila. Toate costurile imprumutului, inclusiv principalul si dobanzile, vor fi suportate din bugetul anual al Ministerului Transporturilor, beneficiarul imprumutului.

Guvernul a aprobat contractarea finantarii la sfarsitul anului trecut, oferta Dexia fiind considerata cea mai avantajoasa de catre Ministerul Finantelor Publice.
Fondurile vor fi utilizate pentru refacearea tronsonelor Bucuresti Nord-Baneasa, cu o lungime de patru kilometri, si Fetesti-Constanta, de 77 kilometri, pentru a permite atingerea unor viteze medii de 160 de kilometri pe ora pentru trenurile de calatori si de 120 de kilometri pe ora pentru cele de marfa. in plus, infrastructura va permite suplimentarea capacitatii de transport pentru trenurile de marfa.

Lucrarile de reabilitare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti – Constanta sunt realizate in proportie de 20% si vor fi finalizate pana la sfarsitul anului 2008, a anuntat CFR la sfarsitul anului trecut. Modernizarea celorlalte sectiuni ale liniei Bucuresti-Constanta, initiate in luna aprilie 2006, sunt finantate de Uniunea Europeana, prin fonduri ISPA, si Guvern. Proiectul vizeaza reconstructia sinelor si a podurilor, precum si lucrari civile in statii, la sistemele de semnalizare si telecomunicatii, la linia de contact si la instalatia de alimentare cu energie electrica. Contractorii lucrarilor sunt companiile Takenaka si Taisei (Japonia), Leonhard Weiss, Heitkamp, Wiebe, Balfour Beatty Rail, Alcatel (Germania) si Swietelsky (Austria).

Reprezentantii filialei din Romania a bancii austriece au aratat ca, dupa incheierea acestui acord de imprumut, Dexia a acoperit 85% din totalul creditelor externe contractate de Ministerul Finantelor Publice de la bancile comerciale.
Banca Dexia Komunalkredit, parte a grupului Dexia, cu sediul la Viena, a fost infiinatata in anul 2005 fiind specializata in finantarea proiectelor din sectorul public din Europa Centrala si de Est.

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos