Masinile second hand incep sa prinda viteza

Masinile second hand incep sa prinda viteza

Modificarea taxei auto in directia reducerii pentru automobilele second-hand si majorarea pentru cele noi incepe sa-si arate efectele. Potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in primele sapte luni ale anului inmatricularile de autoturisme noi au scazut, cu 2,3% fata de iulie 2007, in timp ce inregistrarile de masini rulate s-au

Modificarea taxei auto in directia reducerii pentru automobilele second-hand si majorarea pentru cele noi incepe sa-si arate efectele. Potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in primele sapte luni ale anului inmatricularile de autoturisme noi au scazut, cu 2,3% fata de iulie 2007, in timp ce inregistrarile de masini rulate s-au dublat fata de aceeasi data. Mai mult, in iulie, luna la inceputul careia a intrat in vigoare noua taxa au intrat in circulatie mai multe masini „second” decat noi. Datele nominale arata ca in primele sapte luni ale anului s-au inmatriculat 171.385 de masini noi si 112.054 unitati second-hand.

Aflat, dupa cum se vede, intr-o ascensiune rapida dupa schimbarea legislatiei, segmentul automobilelor second-hand nu este foarte bine reprezentat pe piata bancara, prin credite oferite de banci pentru achizitionarea de masini rulate. Pe acest segment al finantarilor auto un cuvant greu de spus au si companiile de leasing, atat pe partea de masini noi, cat si second-hand. Revenind la banci, doar sase din primii zece jucatori din sistem ofera clientilor solutii de finatare a unui automobil rulat. Este vorba despre BCR, BRD, Volksbank, Banca Transilvania, UniCredit Tiriac si CEC Bank, carora li se adauga banci precum Credit Europe Bank sau Piraeus Bank sau jucatori mai mici, dintre care Garanti Bank, Bank Leumi sau Romexterra Bank.

In acelasi timp, banci importante ca Raiffeisen Bank si Alpha Bank acorda credite auto numai pentru achizitionarea de masini noi, in timp ce Bancpost si ING Bank nu au deloc in portofoliu un imprumut auto. Bancpost, de exemplu, a renuntat la el cu cativa ani in urma. Mai multe banci din piata au ales sa nu ofere credite auto, in conditiile in care clientii au la dispozitie imprumutul de nevoi personale, ce poate fi utilizat pentru orice achizitie, inclusiv a unei masini. Alegerea unui credit auto in defavoarea unuia de nevoi persoanele aduce costuri ceva mai scazute, cu pretul insa a unei birocratii mai mari.

In cele mai multe cazuri, conditiile unui credit pentru anchizitionarea de masini rulate sunt influentate de vechimea masinii. Bancile impun ori o limita maxima a vechimii, ori ca perioada de la fabricare plus durata de contractare a creditului sa nu depaseasca un numar anumit de ani. De exemplu, la UniCredit, vechimea plus perioada creditului nu trebuie sa depaseasca 5 ani, la Credit Europe Bank 7 ani, Volksbank 8 ani, iar la Piraeus Bank 7 ani, cu mentiunea in acest ultim caz ca vechimea limita este de 4 ani, iar durata creditului de 6 ani.

Una dintre cele mai generoase oferte de pe piata in privinta vechimea masinii finantate si perioada creditului vine de la BCR. Aici se poate obtine un imprumut pentru achizitionare unui automobil vechi de pana la 8 ani, daca finantarea este in lei si masina este inmatriculata in tara. In acelasi timp, durata de contractare a creditului merge pana la 10 ani. In schimb, suma maxima pe care BCR o ofera astfel este de 12.000, redusa fata de alte banci, unde aceasta poate urca la 40.000 euro (Banca Transilvania) sau 100.000 lei (BRD). Tot pana la 10 ani poate ajunge si perioada de acordare a imprumutului pentru masini second-hand si la Banca Transilvania si CEC, aici vechimea maxima a masinii fiind plafonata la 5 ani.

In cazul in care reducerea taxelor va atrage catre o masina second-hand prin credit, mai trebuie stiut ca nu toate bancile sunt de acord sa finanteze achizitionarea automobilului de la o alta persoana fizica, ci doar de la un dealer. BCR, Banca Transilvania sau CEC nu au nici o problema in a se implica in tranzactiile cu masini intre persoane fizice, in timp ce banci precum UniCredit, Volksbank sau Credit Europe Bank prefera sa se limiteze la achizitiile de la dealeri. Desi sunt banci care finanteaza cumpararea unei masini de la o persoana fizica, in unele cazuri astfel de finantari sunt mai scumpe decat cele de la dealeri. Banca Transilvania aplica aceasta politica, existand o diferenta de doua puncte procentuale la euro intre dobanzile aplicate la cele doua tipuri de finantari: 11% pentru creditul de masini rulate de la dealeri si 13% pentru cele de la persoane fizice.

Bogdan Popescu
 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos