Internet Bankingul vine cu cadouri

Internet Bankingul vine cu cadouri

Cozile de la ghiseele bancilor nu mai reprezinta de multa vreme un fapt iesit din comun. Adept al zicalei “ce-i in mana nu-i minciuna”, romanul prefera sa piarda ore pretioase pentru plata facturilor la utilitati, retrageri de numerar, plata taxelor si impozitelor sau alte operatiuni. In ciuda cresterii accelerate a numarului de unitati bancare, fenomenul

Cozile de la ghiseele bancilor nu mai reprezinta de multa vreme un fapt iesit din comun. Adept al zicalei “ce-i in mana nu-i minciuna”, romanul prefera sa piarda ore pretioase pentru plata facturilor la utilitati, retrageri de numerar, plata taxelor si impozitelor sau alte operatiuni. In ciuda cresterii accelerate a numarului de unitati bancare, fenomenul se repeta la inceputurile fiecarei luni, odata cu primirea salariilor, cand la ghiseele bancilor importante din sistem si la bancomatele acestora cozile amintesc uneori de vremurile post-decembriste.

Pentru stoparea acestui fenomen dar si pentru cei cu mai putin timp liber sau mai comozi, bancile au  implementat si la noi, in ultimii ani, sistemul de internet-banking. Acesta permite efectuarea operatiunilor de la ghiseu si de acasa sau de la birou, avand si o serie de avantaje importante precum economie de timp, comisioane mai mici decat la ghiseele bancii si disponibilitate non-stop de la orice dispozitiv conectat la internet. Un alt factor semnificativ pentru promovarea acestui serviciu sunt costurile de administrare mult mai reduse ale bancii, operatiunile facandu-se cu ajutorul unui PC conectat la internet, eliminandu-se astfel intermedierea lor de catre angajatii institutiilor de credit. Dar, pentru o promovare mai ampla si cunoscand apetitul romanilor pentru castiguri facile, pe langa avantajele oferite de serviciul de internet-banking, bancile recurg la oferirea de cadouri utilizatorilor acestuia.

Ultima banca care foloseste o astfel de metoda este Banca Transilvania, ce a demarat o promotie pentru perioada 15 iulie-23 septembrie care are drept scop promovarea serviciului de internet banking, denumit sugestiv BT 24. Promotia consta in acordarea unui laptop saptamanal pe durata campaniei, banca oferind in total 20 de laptopuri. Dintre acestea, 10 vor fi oferite, prin tragere la sorti, clientilor actuali ai BT 24, care recomanda serviciul unei persoane fizice/ juridice care devine client BT 24 iar celelalte 10 laptop-uri vor fi castigate, prin tragere la sorti, de catre persoanele fizice/ juridice care incheie un contract pentru BT 24, in perioada campaniei. Serviciul BT 24 – Internet Banking permite efectuarea unui spectru larg de operatiuni, precum plati in lei catre orice beneficiar sau catre parteneri cu conturi deschise la Banca Transilvania, plati catre Trezorerie (inclusiv taxe si impozite locale), plati gratuite catre furnizorii de utilitati (Romtelecom, Orange, Vodafone, UPC, Electrica Transilvania Nord etc.), alimentari de card, plati valutare interne si externe sau vanzare-cumparare valuta (inclusiv la curs negociat si la termen) dar si constituirea si desfiintarea de depozite. Pentru accederea la acest serviciu, Banca Transilvania a constituit un abonament pentru persoane juridice in valoare de 20 de lei si de 1 leu pentru cele fizice, cu mentiunea ca in primele 6 luni serviciul este oferit gratuit persoanelor fizice.

Trebuie spus ca aceasta initiativa nu a fost promovata pentru prima data de catre clujeni, alte institutii de credit recurgand inca de anul trecut la astfel de ‘artificii’. Una dintre acestea a fost Alpha Bank, care dorind sa-si promoveze serviciul Alpha Click si pentru obisnuirea clientilor cu acest serviciu a introdus in perioada 18 Iunie – 31 August 2007 o promotie privind plata facturilor la utilitati cu comision de doar 1 RON. Promotia este adresata persoanelor fizice si vizeaza facturi mai mici de 150 RON. 

Tot anul trecut, francezii de la BRD au promovat serviciul de internet banking printr-un concurs privind modul cum este vazut acest serviciu si prin sugestii referitoare la un portal ideal. Concursul a continut premii in valoare totala de 8.000 de RON  si a avut o sectiune generala si una speciala pentru studentii de la Academia de Studii Economice si de la Universitatea Politehnica din Bucuresti. Fiind constienti de viitorul potential al studentilor, BRD a continuat prin aceasta campanie atat promovarea serviciului cat si atragerea de forta de munca, oferind, printre alte premii (o cina la un restaurant din orasul de rezidenta al echipei castigatoare in valoarea de maxim 1.000 RON, cate un aparat foto digital pentru fiecare membru al echipei castigatoare, o camera video digitala, minisistem audio sau camera digitala) si stagii de practica de 3 luni in cadrul companiei. 

Catalin Ciuperca

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos