Internet Bankingul creste rapid pentru a recupera decalajele

Internet Bankingul creste rapid pentru a recupera decalajele

Internet Banking-ul devine un serviciu din ce in ce mai folosit de romani, numarul utilizatorilor fiind in crestere de la an la an. Raportand insa la numarul de clienti ai bancilor, procentul celor care utilizeaza serviciile de Internet Banking este redus in continuare. Potrivit unui studiu al Institutului European de Statistica – Eurostat, tara noastra

Internet Banking-ul devine un serviciu din ce in ce mai folosit de romani, numarul utilizatorilor fiind in crestere de la an la an. Raportand insa la numarul de clienti ai bancilor, procentul celor care utilizeaza serviciile de Internet Banking este redus in continuare. Potrivit unui studiu al Institutului European de Statistica – Eurostat, tara noastra este la coada clasamentului tarilor europene din acest punct de vedere, doar  1,68% dintre romani utilizand astfel de servicii.

In anul 2007 numarul utilizatorilor serviciului Fastbanking de la Bancpost a crescut  cu peste 150% fata de anul precedent. In prezent peste 11.000 de clienti utilizeaza acest serviciu. In cazul BRD, avansul numarului de utilizatori inregistrat de serviciul BRD-Net anul trecut este de 130%, pana la 100.000 de clienti, in timp ce peste 4.000 de companii utilileaza serviciul specializat BRD@ffice. Numarul de utilizatori ai serviciului de Internet Banking de la Banca Transilvania a avansat cu 123% in 2007, iar oficialii bancii estimeaza in 2008 o crestere a numarului de clienti cu aproximativ 70% fata de nivelul actual si o dublare a valoarii totale a tranzactiilor.

“Serviciile de Internet-Banking sunt din ce in ce mai promovate de catre banci, fapt demonstrat in primul rand de cresterea calitativa inregistrata in oferta pornind de la cerintele clientilor, imbunatatirile tehnice asociate produsului, diversificarea optiunilor de utilizare prin replicarea produselor bancare ofertate la ghiseele bancii, oferirea serviciului de internet-banking la pachet cu alte produse ale bancii si, nu in ultimul rand, de scaderea costurilor asociate operatiunilor transmise prin canalele electronice”, a declarat directorului executiv retail banking al Bancii Transilvania, Gabriela Nistor.

In opinia reprezentantilor BRD, serviciile de Internet-Banking existente pe piata din Romania se apropie de perioada de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativa la una preponderent calitativa. In perioada urmatoare accentul se va pune pe optimizarea serviciilor on-line, in sensul stabilizarii la un anumit pachet de operatiuni bancare, al cresterii calitatii si fiabilitatii serviciilor finale furnizate clientilor si al asigurarii unei replici cat mai fidele a operatiunilor ce pot fi realizate la ghiseele bancii.

Internet bankingul – o solutie rapida de administrare a serviciilor bancare

Majoritatea bancilor din Romania ofera clientilor posibilitatea de a gestiona de la distanta serviciile lor, oferindu-le o solutie rapida si comoda – Internet Bankingul. Accesarea acestui serviciu poate fi realizata de oriunde, conditia fiind sa ai un calculator conectat la Internet. Accesul la serviciul de Internet-banking este asigurat in tot timpul anului, 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana.

Pentru a beneficia de serviciile de internet banking, bancile cer in general sa ai deschis cel putin un cont curent sau un card de debit activ debit. De asemenea, este necesar sa completezi o cerere pentru ca banca sa-ti permita accesul la acest serviciu. Principalele avantaje pe care le ofera Internet Bankingul sunt posibilitatea efectuarii operatiunilor bancare de la distanta, economia de timp, precum si evitarea stresului si aglomeratiei de la ghiseele bancii. Tranzactiile au loc online si in timp real, beneficiind de acelasi grad de protectie acordat de banca propriului sistem informatic. 

In majoritatea cazurilor, operatiunile care pot fi realizate prin Internet banking sunt asemanatoare. Bancile ofera posibilitatea de a realiza toate operatiunile disponibile si la ghisee, cu  exceptia  tranzactiilor cu numerar. Astfel, clientul poate vedea cati bani are in cont, poate face plati sau transferuri in lei sau in valuta, la costuri mai mici, constitui depozite, schimburi valutare. Totodata, se pot obtine extrase contabile zilnice si exportarea acestora pentru utilizare in alte aplicatii, alimenta carduri, sau  poate plati ratele la creditele contractate.

Pentru a incuraja folosirea Internet Banking-ului, bancile percep comisioane mai mici pentru operatiile on-line decat pentru cele realizate la ghiseu. De exemplu, BRD si Banca Transilvania percep un comision cu 10% mai mic in cazul operatiunilor realizate prin intermediul serviciilor BRD-NET si BRD@ffice, rewspectiv BT-24. Utilizatorii serviciului Alpha Clik de la Alpha Bank beneficiaza de  comisioane cu 35% mai mici decat  in cazul operatiunilor standard. La Bancpost comisioanele ajung sa fie cu 40% mai mici pentru operatiunile facute prin intremediul serviciului on-line Fastbanking. Comisioane pot sa scada chiar si la jumatate, asa cum este cazul serviciului Online B@nking de la Unicredit Tiriac Bank sau e-BCR de la BCR.

Ludmila Cucia

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos