Interamerican baga un milion de euro in promovarea pensiilor private

Interamerican baga un milion de euro in promovarea pensiilor private

Parerea unanima a celor care s-au inscris in cursa pentru Pilonul II (pensii private obligatorii) este ca nu se poate rezista pe aceasta piata fara o cota de cel putin 10%. Volumul total estimat al pietei este de maxim 3,5 milioane de salariati, in care sunt inclusi si cei din grupa de varsta 35 –

Parerea unanima a celor care s-au inscris in cursa pentru Pilonul II (pensii private obligatorii) este ca nu se poate rezista pe aceasta piata fara o cota de cel putin 10%. Volumul total estimat al pietei este de maxim 3,5 milioane de salariati, in care sunt inclusi si cei din grupa de varsta 35 – 45 de ani, pentru care participarea la acest pilon este optionala. Aceasta estimare este sustinuta de succesul de care s-a bucurat acest fond de pensii in tarile in care a fost adoptat. De exemplu, in Polonia, pensiile private obligatorii au avut un succes peste asteptari, deoarece majoritatea celor pentru care aceasta optiune era facultativa au ales sa contribuie la el. In aceste conditii, pentru a atinge o cota de piata de 10%, o companie care administreaza un fond de pensii obligatorii administrate privat va trebui sa atraga cel putin 300.000 de persoane in sistem.

Presedintele Interamerican Pensii, Frans Van der Ent, estimeaza ca cel putin 10 companii vor activa pe acest pilon, insa, numai sapte sau opt vor ramane in piata in urmatorii zece ani. "Ma astept ca tot mai multe companii sa doreasca sa investeasca, sa isi puna capitalul la lucru, insa nu cred ca toti vor obtine o cota de piata de 10%". Van der Ent a mai precizat ca firmele vor putea lucra si cu mai putin de 10% din piata, cu conditia ca ei sa atraga destul de multi contribuabili cu salarii mari. Oficialul  Interamerican Pensii a mai adaugat ca in momentul de fata companiile de profil nu au inca o structura clara a portofoliului de clienti, iar competitia va ramane la un nivel ridicat chiar daca in piata ar ramane numai cinci companii.

Pentru a-si asigura o cota de 10 – 15% din piata Interamerican Pensii va demara o campanie de marketing in care va investi cel putin un milion de euro. "Dorim sa investim in campania de promovare mai mult decat media din piata. Suma finala va depinde de nivelul competitiei din piata", a declarat Van der Ent.

In prima faza, Interamerican Pensii se va axa pe Pilonul II, insa va oprera pe ambii piloni. Van der Ent considera ca in perioada urmatoare atentia publicului se va focaliza pe acest pilon, iar forta de vanzare a tuturor jucatorilor de pe piata se va concentra tot pe el. "Ne concentram pe pilonul II de pensii. Este o abordare diferita fata de alte companii, dar cea mai buna optiune in opinia noastra", sublinieaza presedintele Interamerican Pensii. 

Besim Jawad, manager pensii private la Interamerican Pensii, a precizat ca fondul de pensii va avea un profil de risc scazut. Activele fondului vor fi investite in proportie de 35% in obligatiuni guvernamentale, 20% pe piata de capital, 20% in obligatiuni corporative, 15% in obligatiuni municipale si 10% in bonduri de trezorerie.

Pe 16 mai, Interamerican Romania a depus la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) cererea de autorizare a companiei Interamerican Pensii. Noua companie va avea un capital social de 5,5 milioane euro si va opera atat pe pilonul II, cat si pe pilonul III de pensii. Interamerican Pensii va functiona intr-un sediu nou si va avea in urmatoarele 2 luni aproximativ 60 de angajati dedicati companiei de pensii.

In campania de vanzare a pensiilor private obligatorii vor fi cooptati 10.000 de agenti de marketing precum si agentii de marketing multilevel.

Cosmin Meleaca
cosmin.meleaca@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos