credius.ro

ING isi indreapta tunurile catre piata pensiilor facultative

13 martie 2008

Rezultatele  inregistrate de ING Fond de Pensii pe piata pensiilor private obligatorii(Pilonul II) au depasit estimarile companiei, numarul celor care au ales acest fond de pensii ajungand la 1.380.211 participanti, iar cota de piata la 33,2%. Succesul inregistrat pe acest segment a impulsionat compania sa-si reorienteze resursele catre piata pensiilor facultative. “Anul acesta ING Fond de pensii se va axa pe segmentul pensiilor facultative, vrem sa ajungem la o cota de piata de 30%, dupa ce vom atrage noi clienti de pe segmentul pensiilor private obligatorii”, a declarat directorul general al ING Asigurari de Viata, Bram Boon. Pe segmentul pensilor facultative compania are in prezent o cota de piata de 22,7% si 18.168 de clienti.

“Pentru a atinge obiectivele propuse vom folosi baza de date a companiei si vom incerca sa vindem produse de asigurari impreuna cu pensii facultative clientilor de pe pilonul II. Vom incerca sa-i antrenam in aceasta campanie pe cei aproximativ 45.000 de consultanti, care au vandut pensii private obligatorii. Totodata, vom miza pe dezvoltarea retelei de distributie, prin extinderea colaborarii cu  brokeri si banci, precum si dezvoltarea continua si motivarea angajatilor”, a mai mentionat Boon.

Pentru anul 2008 compania, ING si-a propus drept obiectiv consolidarea cotei de piata, incheierea de 110.000 de noi contracte pentru segmentul de asigurari de viata, atragerea a inca 42.000 de clienti pe pilonul II si a 200.000 de persoane pe piata pensiilor facultative.

Directorul ING a precizat ca angajatorii ar trebui sa ofere salariatiilor pensii facultative in locul majorarilor de salarii, aspect care va conduce si la o imbunatatire a economiei, in conditiile in care banca centrala a avertizat deja asupra cresterii salariilor. Astfel, pensiile facultative nu se vor regasi  in consum. Boon a mai mentionat ca pentru viitor compania vrea sa introduca si fonduri cu risc ridicat, deoarece exista asemenea cerinte pe piata.

La randul sau, directorul general adjunct al companiei, Cornelia Coman a aratat faptul ca dupa debutul campaniei pe Pilonul II al pensiilor se remarca o crestere a vanzarilor de pensii facultative cat si de asigurari de viata. Interul pentru pensiile facultative se afla insa sub nivelul prognozat. “Dezvoltarea pensiilor private facultative a fost umbrita de intarzierea startului in vanzarea acestor produse si suprapunerii cu pensiile obligatorii, pe care s-a concentrat toata lumea, atat noi administratorii, cat si autoritatile si potentialii clienti”, a declara Coman.

Pe segmentul de pensii facultative, ING are sub administrare doua fonduri de pensii facultative, ING Clasic si ING Optim. Ambele fonduri au un nivel mediu de risc, oferind garantii diferite. ING Optim are in plus fata de garantia relativa la piata impusa de lege si o garantie suplimentara - garantia contributiilor nete. Prin aceasta garantie, ING Optim asigura ca participantul va primi cel putin suma contributiilor nete platite la fond, chiar si in situatia in care activul net al participantului ar putea ajunge mai mic decat suma contributiilor nete platite, ca rezultat al evolutiilor plasamentelor pe pietele financiare. La 7 martie 2008 numarul clientilor atrasi de cele doua fonduri era de 18.168, avand sub administrare active de 4,98 milioane lei.Valoarea unitatii de fond era de 10,87 lei pentru ING Optim si 10,76 lei pentru ING Clasic.

ING Asigurari de Viata si-a sporit afacerile cu 15% anul trecut

In 2007, ING Asigurari de Viata a inregistrat prime brute subscrise de 501,1 milioane lei, in crestere cu 15% fata de 2006. Valoarea activelor sub administrare a crescut cu 25,9%, ajungand la 1,48 miliarde lei la sfarsitul anului 2007. Compania este lider pe piata asigurarilor de viata din Romania, cu o cota de piata de 35%. Profitul brut a atins in 2007 valoarea de 31,1 milioane lei, in scadere cu 25,6% fata de 2006, pe fondul investitiile considerabile facute pentru lansarea fondurilor de pensii. Pentru acest an, compania estimeaza un profit brut de circa 50 milioane lei, in crestere cu 60,7% fata profitul inregistrat in 2007.

„Numarul politelor vandute in 2007 a crescut cu 50% fata de 2006 pana la 80.058 de polite, in mod special ca urmare a cresterii volumului de vanzari de produse de protectie. Ne-am axat in principal pe cresterea numarului de clienti cu venituri medii, carora ne-am adresat cu produsul de protectie SMART”, adauga Cornelia Coman, director general adjunct ING Asigurari de Viata.

Pentru 2008, compania si-a propus sa isi sporeasca afacerile cu 22%, la 610,8 milioane lei, ca urmare a cresterii numarului de clienti pe segmentul de asigurari de viata si pensii facultative, prin vanzari "cross-selling".

Ludmila Cucia

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro