credius.ro

Infidelitatea romanilor pune in dificultate bancile

17 februarie 2007

Piata de retail din Romania este inca departe de a fi matura si se bazeaza foarte mult pe creditele de consum, ele reprezentand aproape 80% din imprumuturile contractate de populatie. Principalul factor care impiedica maturizarea este gradul de fidelizare foarte scazut. Bancile sunt inca focalizate pe marirea cotei de piata si vanzarea produselor. Deocamdata bancile atrag cat mai multi clienti ca ulterior sa aiba de unde alege. In Franta doar 34% din clienti lucreaza cu mai multe banci pe cand in Romania coeficientul ajunge la 54%. "In Romania clientul are un comportament orientat pe pret. Omul cauta sa aleaga cea mai ieftina oferta si nu pune accent pe relatia lui cu banca" a declarat Jean-Baptiste Hueber, directorul de Strategie si Marketing al BRD Groupe Societe Generale.

Una dintre strategiile de fidelizare a bancilor din Uniunea Europeana este aceea de a oferi clientilor cat mai multe produse de calitate la costuri mai scazute, ajungandu-se la pachete de 8 produse vandute unui client. Economisirea pe termen lung duce si ea la fidelizarea clientilor. In Romania, insa, nu exista o piata a economisirii pe termen lung. In tara noastra depozitele pe termen lung implica produse de asigurari. Accentul se pune pe depozite pe termen scurt sau mediu, care reprezinta 96% din piata economisirii fata de Europa, unde ele sunt sub 50%. Aceasta este legata pe de o parte de lipsa de produse a bancilor si imaturitatea pietei pe partea de economii pe termen lung si pe de alta parte de educatia romanilor. "Economisirea pe termen lung presupune sacrificarea prezentului in favoarea viitorului. La noi omul prefera sa se crediteze, suntem la faza in care ne creditam nu economisim", afirma Patrick Gelin, presedintele BRD.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro