credius.ro

Incepe spectacolul!

9 iunie 2006

Te crezi mai tare decat un microbist? Crezi ca daca ai costum si cravata nu o sa te uiti la meciuri? Nu o sa ramai mut de uimire in fata magiei... lui Ronaldinho, a sprinturilor lui Henry sau a entuziasmului lui Messi si Rooney? Peste putine ore incepe Campionatul Mondial, asteptat cu sufletul la gura de milioane de oameni. O singura intrebare este insa pe buzele tuturor: cine poate opri Brazilia? ...

Brazilia este favorita certa pentru castigarea Campionatului Mondiala din Germania. Si nu este nicio surpiza ca majoritatea fanilor din toata lumea anticipeaza ca starul brazilian Ronaldinho va fi numit cel mai bun jucator al turneului. Aceste opinii sunt certificate de un studiu al companiei Synovate, specializata in analize de piata, realizat pe 7.835 de respondenti din Germania, Franta, Marea Britanie, Brazilia, Argentina, Suedia, Cehia, Polonia, Serbia, Ukraina, Japonia, Coreea si Australia – toate tari care s-au calificat la Campionatul Mondial.

Potrivit sondajului, brazilienii sunt vazuti favoriti de 42% din respondenti, in timp ce gazdele Germania ii secondeaza de la distanta, cu 10 procente. Cele doua sunt urmate, in ordine de Argentina, Anglia, Franta si Suedia. Interesant este ca germanii vad mai repede in Brazilia castigatoarea trofeului decat echipa lor nationala, intr-un raport de aproape 2 la 1.

Aproape jumatate din participantii la studiu sunt de parere ca Ronaldinho va fi desemnat cel mai bun jucator de la Cupa Mondiala. Ceilalti pretendenti sunt mult in spate: Zinedine Zidane si Thierry Henry cu 4%, primul fiind favorit pentru 20% dintre francezi. De asemenea, un procent mai mare de britanici in comparatie francezii ii acorda credit lui Henry, intrucat acesta joaca in Anglia, pentru Arsenal. Pe urmatoarele locuri vin tinerii: argentianianul Lionel Messi si englezul Wayne Rooney, cu 3 procente.

Desi nu au cea mai buna forma, francezii pot repeta succesul din 1998

De asemenea, Synovate le-a cerut fanilor sa-si descrie propria echipa nationala. Brazilienii isi vad echipa “entuziasmanta”, un atribut cu care isi caracterizeraza si argentinienii, coreenii si japonezii echipele.

Pe de alta parte, 65% din polonezi, 41% din germani si 40% din francezi isi descriu echipele ca “numai vorbe si putine fapte”. Stephane Courqueux, managing director la Synovate France, crede ca aceasta caracterizare a castigatorilor Cupei Mondiale din 1998 se datoreaza formei mai proaste prin care trec. “Franta a avut o imagine proasta si au fost puternic criticati de presa si inainte de Mondialul din 1998. Si stim cu totii ce s-a intamplat acolo. O sa vedem ...”

Femeile, incantate de imaginea fotbalistilor in teren

Majoritatea respondentilor – 58% - spun ca in mod normal nu se uita la fotbal, insa vor face o exceptie cu prilejul Cupei Mondiale. Aproape o treime dintre femei au admis ca singurul lucru care le place este sa-i urmareasca pe barbatii imbracati in sorturi. Braziliencele sunt in fruntea acestei liste, cu 62 procente, urmate de reprezentantele sexului frumos din Serbia, cu 44%, si cele din Cehia, cu 42%. La celalalt capat al clasamentului sunt asiaticile. Numai 4% din femeile din Japonia si 9% din cele din Coreea au admis ca pentru astfel de motive se vor uita la meciurile Cupei Mondiale.

Meciurile, motiv de a chiuli de la treburile casnice

Unii oameni vor profita de Cupa Mondiala ca o scuza pentru a evita treburile casnice, cateva nationalitati fiind in topul chiulangiilor: sarbii cu 43 de procente, britanicii, 41%, brazilienii 40%, cehii i argentinienii 37%. Japonezii si suedezi sunt cei mai “cuminti”, doar 10 si, respectiv 12 procente dintre acestia planuiesc sa foloseasca fotbalul ca pretext pentru a evita realitatile cotidiene.

Cupa Mondiala imbolnaveste subit angajatii

Cupa Mondiala prezinta o adevarata problema pentru unii fani: trebuie sa se duca la munca si sa nu vada meciurile la TV. Potrivit studiului, pentru o patrime din sarbi si coreeni, aceasta nu este o mare dilema: vor suna la serviciu si vor spune ca sunt bolnavi pentru a vedea meciurile in timpul orelor de munca.

Kurt Thompson, managing director la Synovate Korea, spune ca popularitatea fotbalului a crescut foarte mult, in urma performentelor excelente obtinute de echipa nationala la Cupa Mondiala din 2002: “Cum unele meciuri se vor desfasura in timpul noptii in Asia, cred ca ca fi un val de brusc de imbolnaviri in Coreea!”.

“Suntem cea mai curioasa companie din lume”, se caracterizeaza cei de la Synovate. Compania este parte a grupului Aegis si este specializata in studii de piata. Synovate opereaza pe cinci continente, in 50 de tari, avand peste 5.000 de angajati in 108 orase.

Bogdan Popescu
[email protected]

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2023 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro