HVB-Tiriac tinteste pozitia a treia pe piata romaneasca

HVB-Tiriac tinteste pozitia a treia pe piata romaneasca

Anuntarea, la finele lunii august, anul trecut, a fuziunii dintre HVB Bank si Banca Tiriac, cunoscute institutii bancare din Romania, a fost surprinzatoare si generatoare de speculatii in mediile de profil. Dincolo de operatiunea in sine, care nu este altceva decat o afacere, obisnuita in statele cu sistem bancar solid, miscarea este punctul de plecare

Anuntarea, la finele lunii august, anul trecut, a fuziunii dintre HVB Bank si Banca Tiriac, cunoscute institutii bancare din Romania, a fost surprinzatoare si generatoare de speculatii in mediile de profil. Dincolo de operatiunea in sine, care nu este altceva decat o afacere, obisnuita in statele cu sistem bancar solid, miscarea este punctul de plecare spre o activitate mai moderna, mai eficienta, de natura sa duca entitatea spre varful sistemului. …

Deja, nu mai este un secret pentru nimeni ca, Grupul HVB Bank – Banca Tiriac tinteste pozitia a treia pe piata romaneasca. De pe acum, datele de bilant pe 2005 probeaza ca obiectivele sunt pe deplin justificate.

Concret, activele totale ale HVB Bank au crescut anul trecut cu 52 la suta, depasind 6.000 milioane de lei noi, iar cele ale Bancii Tiriac au sporit cu aproape 30 la suta, ajungand la peste 3.000 de milioane lei noi. In ceea ce priveste profitul net, la HVB acesta a urcat anul trecut cu 62 la suta, atingand 147 milioane lei noi, iar cel al Bancii Tiriac a ajuns la 61 de milioane lei noi, ceea ce reprezinta o crestere cu aproximativ 13 la suta.

HVB Bank si Banca Tiriac si-au consolidat pozitiile pe piata nationala datorita unui ritm de dezvoltare sustinut. Flexibilitatea si cresterea permanenta a performantei au definit atat oferta destinata persoanelor fizice, manifestata prin diversificarea portofoliului de produse, cat si o calitate deosebita a serviciilor pentru persoanele juridice. Mai multe
amanunte in sinteza care urmeaza.

Evolutia numarului de clienti HVB Tiriac

– La finalul lui 2005, HVB Bank deservea 50.171 clienti, dintre care 1.760 apartineau segmentului “corporate”, iar 48.411 celui de retail. Banca Tiriac deservea 724.487 clienti, dintre care 687.455 persoane fizice, iar 37.032 persoane juridice.

Banca Tiriac

Lansare de noi produse
– Depozitul Castig Plus cu polita de asigurare de viata atasata
– Creditul MultiCredit EXTRA (martie)
– Creditul ipotecar (aprilie)
– Creditul MultiCredit Plus (iulie)

Extindere teritoriala
– Deschiderea a 9 noi unitati teritoriale, numarul acestora crescand de la
59 la sfarsitul anului 2004 la 68 in decembrie 2005

Alte proiecte
– Lansarea Call Center (mai)
– Crearea unei forte dedicate de vanzari in sucursale pentru clienti
persoane fizice (incepand din ianuarie)
– Implementarea programului de evaluare si imbunatatire a performantelor
fortei de vanzari ca parte a strategiei ce vizeaza cresterea standardului
serviciilor oferite si atingerea volumelor planificate
– Contract cu IFC (membru al Bancii Mondiale) in valoare de 22 milioane
euro pentru acordarea creditelor ipotecare si imobiliare destinate
persoanelor fizice (aprilie)

Crestere procentuala decembrie 2005 fata de luna decembrie 2004:
– Fonduri atrase: 23%
– Volumul portofoliului de credite: 50%
– Numarul de noi clienti de retail: 10%
– Numar de carduri valide: 16%
– Volumul de acquiring la comercianti: 49%

HVB Bank

Lansare de noi produse
– Creditul ipotecar (ianuarie)
– Pachete pentru profesii liberale – (ianuarie)
– Creditul pentru orice (februarie)
– Credite in RON (septembrie)

Extindere teritoriala
– Deschiderea a doua noi sucursale in Iasi si Bucuresti (a cincea
sucursala in Capitala)

Alte proiecte
– Dezvoltarea colaborarii cu Gemini Capital Consult, partenerul pentru
forta mobila de vanzare
– Centralizarea proceselor de creditare (dezvoltarea Departamentului
Retail Lending)
– Eficientizarea activitatii de creditare
– Implementarea standardelor de calitate a serviciilor
– Consolidarea relatiei cu companiile de asigurari (dezvoltarea asigurarii
de grup, eficientizarea procesului de administrare a politelor, reducerea
cotatiilor oferite clientilor)

Crestere procentuala decembrie 2005 fata de luna decembrie 2004:
– Venit operational: 125%
– Fonduri atrase: 36%
– Volumul portofoliului de credite: 227% in conditiile in care cresterea
in piata a fost de 55%
– Numarul clientilor cu credite: 262%
– Numarul total de clienti: 87%
– Clientii finantati de HVB reprezinta (in decembrie 2005) circa 50,7% din
portofoliul total de clienti, fata de 26% in decembrie 2004
– Numar de pachete: 70%
– Numar de utilizatori de Online Banking: 260%
– Numar de carduri: 53%

Banca Tiriac

– Rata rentabilitatii financiare: 19,6%
– Venit per angajat: 0,23 mil RON
– Costuri administrative / venituri nete operationale: 65,8%
– Rata rentabilitatii economice: 2,7%

HVB Bank

– Rata rentabilitatii financiare: 45,94%
– Venit per angajat: 0,86 mil RON
– Costuri administrative / venituri nete operationale: 30%
– Rata rentabilitatii economice: 3,17%

Alexandru Stroe
alex.stroe@bankingnews.ro

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos