credius.ro

Grupul ProCredit deschide Academia ProCredit in Estul Europei cu sediul in Macedonia

7 martie 2007

Grupul ProCredit si-a deschis propriul sau centru regional de Training: Academia ProCredit din Estul Europei. Institutia a decis sa infiinteze aceasta academie in Skopje pentru a veni in intampinarea cererilor din ce in ce mai mari pentru personal specializat in management din bancile ProCredit. In urmatorii 5 ani, numarul angajatilor ProCredit din Europa de Est se va majora de la 8.600 cat sunt in prezent, depasind 16.000.

Academia regionala ProCredit a fost infiintata in Republica Macedonia de catre toate bancile ProCredit din Europa de Est: Macedonia, Albania, Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Georgia, Kosovo, Moldova, Romania, Serbia si Ucraina. Scopul acestui centru de training este sa ofere training angajatilor din Middle Management din tarile Est Europene in care bancile ProCredit functioneaza.

Incepand chiar din aceasta saptamana, un grup de Middle Manageri din bancile ProCredit din aceasta regiune vor incepe cursurile la Academie. In primul an de la infiintare, institutia va primi mai mult de 100 de cursanti, urmand ca pe viitor capacitatea acestui centru sa depaseasca 400 de participanti pe an. Initial, sesiunile de training vor avea loc intr-o cladire inchiriata, dar odata ce lucrarile de constructie vor fi finalizate, cursurile vor fi mutate in noua cladire care va fi localizata langa Skopje.

Cinci grupuri de participanti vor incepe trainingul in acest an, iar fiecare grup va include cel putin un reprezentant din fiecara tara din Europa de Est unde bancile ProCredit opereaza, asigurand astfel, un mediu de cursuri multinational. Cursantii vor veni in Skopje de trei ori pe an, fiecare vizita avand durata de doua saptamani. Programul trainingului este impartit in patru domenii principale: Filozofia ProCredit, cunostinte generale, abilitati de management si abilitati de dezvoltare personala.

Gama variata de subiecte care este acoperita de programul de training este in asa fel structurata incat sa uneasca participantii intr-o echipa, care va beneficia atat de varietatea subiectelor, cat si de diversitatea grupurilor respective.

„Am infiintat Academia ProCredit pentru a veni in intampinarea nevoii in crestere pentru personal calificat si manageri motivati. Ne angajam sa extindem in mod semnificativ acoperirea noastra in ceea ce priveste micii intreprinzatori si persoanele cu venituri scazute din regiune. Mai mult decat atat, ne implicam si ne angajam sa punem la dispozitia clientilor nostri produse si servicii bancare, in mod responsabil: acest lucru insemnand credite pentru afaceri si produse de economsire, si nu credite de consum,”
a explicat in Skopje, Helen Alexander, Director Academia ProCredit si ProCredit Holding. „Pentru a ne indeplini aceste obiective avem nevoie de manageri buni – manageri care inteleg nevoile clientilor nostri si care pot fi baza unor institutii cu un puternic simt al valorii si al transparentei. Infiintarea acestei Academii va fi un punct cheie pentru succesul nostru in Europa de Est.”

La nivel global, mai mult de 12,500 de angajati fac parte din grupul ProCredit, care este compus din 19 banci orientate catre conceptul de „banca din vecinatate” si care ofera atat credite micilor intreprinzatori, cat si alte servicii financiare grupurilor cu venituri scazute, nu numai in Europa de Est, ci si in Africa si America Latina, unde Academii Regionale ProCredit au fost deja infiintate. La sfarsitul lunii decembrie 2006, toate bancile din grupul ProCredit aveau un portofoliu total de credite in derulare de 2.1 miliarde EURO, acordate unui numar de peste 740,000 de microintreprinzatori si intreprinderi mici din tarile in curs de dezvoltare si economiile in tranzitie. Volumul depozitelor bancilor din grup a atins valoarea de 1.8 miliarde EURO. Astfel, grupul ProCredit a atras cu succes depozite de la persoanele cu venituri mici, 80% dintre conturile de depozit avand un sold de pana in 100 EURO. Aceste conturi de depozite sunt o dovada suplimentara a faptului ca bancile ProCredit – care urmeaza modelul german de „Sparkassen” – au o puternica orientare catre un mod responsabil de a oferi produse si servicii bancare care promoveaza dezvoltarea economica.

Alte articole

credius.ro
credius.ro
Ooni Koda
© Copyright 2024 InfoBancar

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro