Goana agentilor dupa comisioane afecteaza planurile administratorilor de fonduri de pensii

Goana agentilor dupa comisioane afecteaza planurile administratorilor de fonduri de pensii

De ceea ce le era frica unei parti a administratorilor de fonduri de pensii private obligatorii nu au scapat. A trecut putin timp de la inceperea activitatii pe Pilonul II de pensii, iar fenomenul semnaturilor multiple, bazat pe cointeresarea materiala a participantilor, a inceput sa dea batai de cap companiilor. Datorita acestor practici, unul dintre

De ceea ce le era frica unei parti a administratorilor de fonduri de pensii private obligatorii nu au scapat. A trecut putin timp de la inceperea activitatii pe Pilonul II de pensii, iar fenomenul semnaturilor multiple, bazat pe cointeresarea materiala a participantilor, a inceput sa dea batai de cap companiilor. Datorita acestor practici, unul dintre jucatori, OTP Fond de Pensii, si-a redus estimarile privind numarul de participanti pe care ii va strange pana la finalul perioadei de aderare.

Potrivit presedintelui OTP Fond de Pensii, Mircea Floarea, citat de NewsIn, piata pensiilor private obligatorii este afectata de un fenomen de „cointeresare directa”, care consta in faptul ca agentii de marketing ofera unui participant sume cuprinse intre 20 si 50 de lei pentru a-si da semnatura unei anumite companii. Acesta arata ca, in goana lor dupa comisioane, agentii incearca sa-si convinga potentialii clienti sa semneze pentru mai multe companii asigurandu-i ca, odata cu incheierea perioadei de alegere a unui fond obligatoriu, agentii vor depune cea mai buna oferta in locul lor.

In aceste conditii, OTP Fond de Pensii si-a revizuit estimarile privind cota de piata la 7%-8%, de la 10% cat anticipa inainte de 17 septembrie. „OTP Fond de Pensii estimeaza ca va ajunge la o cota de piată de 7-8%, fata de 10% cat estimasem initial, deoarece concurenta din acest sector nu este tocmai loiala”, declara Floarea. Acesta precizeaza ca OTP Fond de Pensii a atras pana acum peste 9.000 de participanti. Cifra este redusa, daca ne gandim ca dupa prima zi de aderare, compania anuntase ca a atras 4.820 de clienti.

Declaratiile lui oficialului OTP Fond de Pensii vin astfel sa intareasca temerile altor jucatori din piata, care au vorbit in mai multe randuri despre problema semnaturilor duble, concurenta neloiala, voracitatea agentilor de marketing si ‘mituirea’ participantilor la Pilonul II.

„Vor fi 150.000 de agenti la startul Pilonului II si aproape 3 milioane de de participanti. Ceea ce inseamna, in medie, agent la 20 de participanti. Insa un agent ar putea avea aceast numar de semnaturi numai in prima luna. Productivitatea pe care noi o stabilim agentilor este intre 10 si 20 de contracte intr-o luna. Daca marii jucatori vor ataca piata cu zeci de mii de agenti, statistic vorbind in prima luna se va acoperi cea mai mare parte a pietei. Dupa aceesta perioada vor incepe activitatea pe piata si administratorii mai mici. Clientul va lua de la agent o ‘atentie’ si isi va da o a doua semnatura. Suntem foarte ingrijorati de acest fenomen”, declara directorul general al Allianz Tiriac Fond de Pensii, cu putin timp inainte de inceperea perioadei de aderare. Domnia sa considera ca sistemul ‘mituirii’ clientilor este acum practic pe scara larga de agenti. „Un client, care a optat onest prima data, constata ca, ulterior, vine cineva si ii ofera niste bani doar pentru o alta semnatura. Practic, in acest moment, se cumpara participanti cu bani”, aprecia Andanut in editia de ieri a Business Standard. „Mai mult ca sigur ca toti agentii practica acest sistem”, adauga la randul sau directorul general al ING Fond de Pensii, Radu Vasilescu.

In privinta sumelor pe care agentii le platesc pentru obtinerea semnaturii, directorul Allianz Tiriac Fond de Pensii apreciaza ca acestea se ridica pana la un milion de lei vechi. Agentii mizeaza pe diferenta dintre comisionul incasat de la administrator si suma cheltuita pentru obtinerea semnaturii, ce va fi de 20%-30%. Potrivit cifrelor inaintate de administratori si brokeri, comisioanele agentilor de marketing se situeaza intre 20 si 40 de euro pentru fiecare semnatura.

Presedintele OTP Fond de Pensii estimeaza ca pana acum aproximativ 500.000 de participanti si-au ales deja un fond de pensii obligatorii, ceea ce reprezinta aproape 20% din piata. Mircea Floarea spune ca acestia in primele 10 zile agentii au epuizat „piata calda”, respectiv cunostinte, familie si prietenii agentilor, dupa care va urma o perioada de acalmie.

Bogdan Popescu
 

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos