Generali Asigurari a raportat anul trecut vanzari totale de 417,5 milioane lei (aproximativ 113,4 milioane euro), in crestere cu 9% fata de 2007, pe fondul avansului semnificativ inregistrat pe segmentul asigurarilor de viata, a anuntat, joi, compania.
Astfel, volumul primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de viata a totalizat 85,4 milioane lei, cu 40% mai mult decat in 2007. si asigurarile generale au avut o tendinta de crestere, volumul de prime brute subscrise fiind de 332,1 milioane lei, cu
3% peste nivelul din 2007.
In cadrul asigurarilor de viata, asigurarile unit-linked au avut cea mai mare crestere (201%), ajungand la 15,4 milioane lei.
Asigurarile individuale si-au pastrat anul trecut ponderea in totalul portofoliului, cu un procent de 86%, restul fiind reprezentate de asigurarile de grup.
La asigurarile generale, asigurarile de locuinte au sporit cu 28%, cele de incendiu si calamitati, cu un sfert, asigurarile de raspundere civila generala, cu 19%, asigurarile agricole (+11%) si asigurarile RCA (+8%).
"Anul trecut am reusit sa ne imbunatatim considerabil rata daunalitatii si sa impunem o practica de subscriere prudenta la nivelul companiei, pe toate categoriile de produse de asigurare. Preferam sa avem o afacere sanatoasa decat sa alergam dupa cota de piata. Stagnarea pe Casco se explica prin decizia noastra de a mentine fransiza pe toate canalele de distributie, dar si prin scaderea parcului national auto, simtita in mod special in a doua parte a anului", a declarat presedintele - director general al Generali Asigurari, Marie Kovarova.
Pentru acest an, Generali intentioneaza sa se concentreze asupra asigurarilor de viata si segmentelor non-auto, non-life retail si non-life corporate, pe care le considera "categoriile cu cel mai mare potential de dezvoltare in contextul de piata actual".
"Ne dorim insa o crestere a volumului de prime brute subscrise pe toate categoriile de produse", a adaugat directorul general al companiei.
Grupul Generali a avut anul trecut prime brute subscrise de 68 miliarde euro
In 2008, grupul Generali a inregistrat un volum total de prime brute subscrise de 68 miliarde euro, cu 3,9% mai mult comparativ cu 2007, dupa ce sectorul viata a crescut cu 3,2%, la o valoare de 46,8 miliarde euro, iar sectorul non-viata a evoluat cu 5,5% in comparatie cu anul precedent, totalizand 22 miliarde euro.
Profitul net a fost de 861 milioane euro in 2008.
Grupul Generali a mai anuntat ca in acest an va continua abordarea prudenta.
"In aceste conditii de piata pline de provocari, grupul se va concentra pe mentinerea limitelor tehnice, prin intensificarea programelor de reorganizare si crearea sinergiilor de costuri, pentru a mentine sub control atat cresterea potentiala a ratei de scadere, cat si reducerea rezultatelor financiare. Volatilitatea ridicata a pietelor financiare si situatia macro-economica prezenta fac dificila oferirea unor solutii precise pentru profitabilitate in acest an", a declarat presedintele Generali, Antoine Bernheim.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro