Frecventa aproape zilnica a atacurilor de phishing la Raiffeisen

Frecventa aproape zilnica a atacurilor de phishing la Raiffeisen

De mai multe luni, clienti ai Raiffeisen Bank, si nu numai, primesc regulat pe e-mail mesaje de tip phishing, prin care sunt indrumati catre o pagina ‘fantoma’ a bancii, unde li se solicita informatii confidentiale, cu scopul de a frauda persoanele respective. In ultimul timp, aceste atacuri sunt din ce in ce mai numeroase. De

De mai multe luni, clienti ai Raiffeisen Bank, si nu numai, primesc regulat pe e-mail mesaje de tip phishing, prin care sunt indrumati catre o pagina ‘fantoma’ a bancii, unde li se solicita informatii confidentiale, cu scopul de a frauda persoanele respective. In ultimul timp, aceste atacuri sunt din ce in ce mai numeroase. De la inceputul lunii martie si pana acum, ritmul acestor tentative de frauda a fost aproape de una pe zi. Practic, in 25 de zile s-au consemnat cel putin 20 de mail-uri de tip phishing. In acest context, banca reaminteste clientilor regula numarul 1 in cazul atacurilor de phishing: nu dati curs solicitarilor sau recomandarilor dintr-un astfel de mesaj.

„Deoarece ne confruntam din ce in ce mai des cu mesaje false trimise pe email ca veninand din partea Raiffeisen Bank, va informam ca banca nu trimite sub nici un pretext pe email sau SMS mesaje de verificare sau de alertare, continand formulare, programe atasate sau redirectionari catre site-uri care sa solicite datele personale sau informatii confidentiale (parole, PIN)”, transmite banca intr-un comunicat.

Potrivit reprezentantilor Raiffeisen, banca a facut toate demersurile necesare catre autoritatile competente, in vederea identificarii autorilor. De asemenea, Raiffeisen are  un set de masuri rapide pentru blocarea acestor tentative de frauda, intervenind prompt pentru limitarea efectelor si dezactivarea cat mai rapida a acestor site-uri. In acest sens, toti cei care primesc mesaje tip phishing sunt rugati sa contacteze banca, prin telefon sau email.

„Un client trebuie sa stie ca intotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la banca, decat sa completeze un formular cu datele sale confidentiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizari privind astfel de mesaje atat de la clienti ai bancii, dar si de la persoane care nu sunt clientii nostri. Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank”, a declarat Radu Topliceanu, director in cadrul Raiffeisen Bank.

Bogdan Popescu

dowmedia0121
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Latest Posts

Top Authors

www.Topautopiese.ro

Most Commented

Featured Videos